Kokemuksia B-sarjasta

kaivataan

Terve,

etsiskelen vähän ajettua tila-autoa/farmaria, ja yksi kiinnostava vaihtoehto on B-mersu. Niitä näyttäisi olevan kohtuullisen hyvin tyrkyllä, erityisesti bensakoneella varustettuna (esim. http://www.vaihtoplus.fi/vinfo.asp?vid=AAG976).

Kertokaahan te, joilla kokemusta on, miten semmoinen pelittää arkiajossa. Erityisesti kiinnostaa
-miten 1.7 -litrainen bensakone toimii normaalissa ajossa ja minkälaisiin kulutuksiin olette päässeet,
-huoltokustannukset (PK-seudukka),
-riittääkö takaistuin kolmelle lapselle (joista kaksi turvaistuimissa)

8

4965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaukana, älä osta

B- sarja on samanlainen floppi kuin A- sarja.
      C- sarjasta eteenpäin saat auton itsellesi.

• ketjun aloittaja

Kiitti mielipiteestäsi,

voitko perustella hivenen analyyttisemmin?

• PORSCHE944

TUSKIN SULLA ON EDES OLLUT B SARJALAISTA ..MULLA ON MOLEMMAT EI VALITTAMISTA B ISOMPI TILOILTAAN KULUTUKSET MOLEMISSA SAMOISSA 6.5 -7,0

• S205-kuski

Uusimman C-sarjan farkun tavaratilat ovat kasvaneet edelliseen sukupolveen verrattuna ja ne ovat käytännössä hyvinkin samaa luokkaa B-sarjalaisen kanssa: C-farkku 490/1 510 litraa, B-sarjalainen 488/1 547 litraa.

Peugeotilla on vähän vastaava tilanne: ”alemman” mallisarjan 308:ssa on jopa selvästi enemmän tavaratilaa kuin ”ylemmän” mallisarjan 508:ssa.

Tekniikassa M-B:llä on suurimpana erona vetotapa: C on taka- ja B etuvetoinen. Automaattivaihteissa B-sarjassa on 7-vaihteinen DCT-kaksoiskytkentäautomaatti (periaatteeltaan vastaava kuin VW:n DSG), kun taas C-sarjan automaattina on 7-vaihteinen perinteinen momentinmuunninautomaatti 7G-Tronic.

Mallimerkinnät menevät jotenkin epäjohdonmukaisesti moottoritehon suhteen: sama 1,6-litrainen 115 kW:n kone tuottaa B-sarjassa mallinumeron 200 mutta C-sarjassa numero onkin 180.

Itselläni C-sarjan farkun tilat riittävät kahden hengen tarpeisiin, joten takavetoa ja perinteistä automaattia arvostavana päädyin sellaiseen.

• OZ66

Vastailen niihin kysymyksistäsi, joihin pystyn, vaikken 1,7 litrasta omistakkaan.
      Meillä oli autonvaihto esissä niin käytiin koeajamassa ja –istumassa V70, 9-5 wagon ja C-sarjalainen. Nuo on pienempiä kuin tuo B-sarjalainen, kaikissa kontti oli liian pieni ainakin meidän tarkoituksiin: lasten vaunujen ja tavaroiden kuljettamiseen. Lisäksi V70 ja C-sarjalaisessa ei mahtunut kunnolla kuskin taakse istumaan kun laitoin penkin kunnon ajoasentoon. B-sarjalaisessa mahtuu tavarat konttiin eli lastenvaunut kasassa pyörät kiinni ja emäntä tai vaikka minä itsekin takapenkille kun olen säätänyt etupenkin sopivaksi.
      Meillä on 2-litrasella koneella ajotietokoneen mukaan kulutus ollut 7,2 litraa satasella viimeisellä kymppitonnilla.
      Huoltokustannuksista en osaa sanoa kun ei ole vielä tarvinnut käyttää. Huoltohinnat näkyy esim. www.alppilanautohuolto.fi/gw/tras/download/pdf/MB_PALVELUHINNASTO_05_06.pdf
      Siinä näytti ainakin sivulla 20 olleen esimerkkejä huollon hinnoista. A-sarjalaisen hinnat pätevät varmaankin B-sarjalaiseen.
      Meillä istuu takaistuimella yksi turvaistuimessa ja lisäksi mahtuu tarvittaessa kaksi aikuista.
      Toivottavasti oli apua.

• - kiinnostaa

Kokemukset 170:stä B:stä? Autohan se ei ole, mutta josko siitä saisi tukevan, luotettavan ja pitkäikäisen peruskuljettimen perheelle?

• hyvin kulkee

Ostin itse 1.7 koneella ja ei oikein muuta voi moittia, kuin hieman puritaanista varustelua -ei voinut itse vaikuttaa, kun käytetyn ostin ;-)-, pieniä sivupeilejä ja pakkasilla lämmityslaitteen teho ei häikäise. Onkohan lämpiävyydessä eroja 2l malleissa tai dieseleissä ? Moottoritiellä auton ohjaus hieman puutuu ja on jotenkin keinotekoinen vastus päällä. Mitään vikoja ei ole ollut. I

• autonero

Itsellä on 2008 vuosimallin 200 turbo. Takapenkin tilat ovat selvästi suuremmat kuin C-mallissa, mutta takakontti ei farkulle pärjää. Auto on kapeampi kuin C, mutta korkeampi ja jos tykkään korkeammasta istuma-asennosta B on parempi. Kaksilitrainen bensakone turbolla jaksaa kuljettaa autoa aivan riittävästi kaikissa liikenneolosuhteissa.

Vähemmän statusta kuin siommissa Mersuissa, mutta hyvää laatua hintaansa nähden runsaasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      180
      6577
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1814
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      1019
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      942
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      869
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      246
      863
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      829
    Aihe