UMMETUS,APUJA

11+2

Apuja ummetuksen hoitoon, päässyt niin pahaks et verta saa pyyhkiä!!! Tartteko lääkäri hoitoo! Lääkäri vast ens viikol!
Sitten kysymys kivuista, kun päivittäin vihloo oikealla puolen niinkuin veitsellä kääntäis,eihän voi olla alkava keskenmeno?????????

9

922

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pierupörriäinen

Luumuja kehiin ja sassiin!! Ne pehmentää kakkaa ja on vielä hyvän makuisia!
      Mulla vihloo myös tosta oikealta puolelta mutta olen ymmärtänyt että ne olis niitä "repäisykipuja" kun kohtu kasvaa niin sielläolevat säikeet kiristyy, sen takia se tuntuu pahalta! Mulla siis vihloo kun nousen vaikka sohvalta liian nopeasti..

Mutta syö kasa luumuja nyt ens alkuun!

• jlkh

Riippuu miten kauan olet kärsinyt ummetuksesta... Kokeile liottaa (kuivattuja)luumuja yön yli vesilasissa ja aamulla syöt ne. Muista juoda paljon ja liikkua! Jos ei tehoa, käy apteekissa kyseleen.. Esim. movicol tai duphalac voi sinua auttaa tai peräruiskeet. Kysy neuvolasta apua, jos ummetusta kestänyt jo n. 7 päivää, riippuen kuin tiuhaan normaalisti toimiipi. Veri pyyhkiessäsi voi tulla ihan pukamistakin. Vihlovat kivut johtunee ihan siitä, että elimistö muuttuu raskauden aikana. jos siihen ei liity poikkeavaa verenvuotoa tms.

• 11+2

Kiitos paljon vastauksista! Kokeillaanpa ensialkuun niitä luumuja, eli niitä pussissa olevia vai ihan tuoreita??

• Emmili
        11+2 kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksista! Kokeillaanpa ensialkuun niitä luumuja, eli niitä pussissa olevia vai ihan tuoreita??

ovat oman kokemukseni mukaan kuivatut luumut. Vedäpä eka niitä pussillinen. Lisäksi päivän aikana riittämiin vettä ja eihän muutama tuore hedelmä sinne sekaan pahaa tee (paitsi älä syö banaaneja, joilla vastakkainen vaikutus!). Tuoreet kirsikat ovat myös loistava apu ja mustikatkin. Itse kun kärsin jossain vaiheessa raskautta ummetuksesta sain sen just pois kuivatuilla luumuilla & tuoreilla kirsikoilla (vaikkapa puoli kiloa per päivä). Ovat lisäksi vielä herkullisia ja muutenkin terveellisiä... :) Ainahan niitä ei tietenkään ole saatavilla...

Joka tapauksessa tärkeintä on, että syöt niitä kuivattuja luumuja päivittäin, säännöllisesti, ei vain yhtenä päivänä; muuten sama ongelma on taas kohta käsillä! Ota siis tavaksi.

• jouluodottaja
        11+2 kirjoitti:

Kumpia tahansa luumuja, toki kuivatuissa on enemmän "poweria" ummetuken apuun. Itse syön joka päivä (siis puhtaasti omasta halusta) väh. 1 omenan sekä tuoreita luumuja, vesimelonia tms. hedelmiä. Lisäksi kuivatut aprikoosit on mun mielestä myös huippuhyviä. En kuitenkaan suosittelisi syömään mitään kuivattua hedelmää kovin suurta satsia kerralla, koska seuraus voi olla sitten ääripäästä toiseen...kokemuksen ääni puhuu. Ei ole kiva jos ei voi koiraa viedä ulos, kun pitää päivän ajan notkua vessan lähistöllä :/

Eli kuivattuja/ tuoreita hedelmiä ja vihanneksia (esim. porkkana) nassuun joka päivä, niin eiköhän se massu ala siitä toimia. Ja tosiaan nestettä riittävästi myös.

• siinä on
        jouluodottaja kirjoitti:

Kumpia tahansa luumuja, toki kuivatuissa on enemmän "poweria" ummetuken apuun. Itse syön joka päivä (siis puhtaasti omasta halusta) väh. 1 omenan sekä tuoreita luumuja, vesimelonia tms. hedelmiä. Lisäksi kuivatut aprikoosit on mun mielestä myös huippuhyviä. En kuitenkaan suosittelisi syömään mitään kuivattua hedelmää kovin suurta satsia kerralla, koska seuraus voi olla sitten ääripäästä toiseen...kokemuksen ääni puhuu. Ei ole kiva jos ei voi koiraa viedä ulos, kun pitää päivän ajan notkua vessan lähistöllä :/

Eli kuivattuja/ tuoreita hedelmiä ja vihanneksia (esim. porkkana) nassuun joka päivä, niin eiköhän se massu ala siitä toimia. Ja tosiaan nestettä riittävästi myös.

että liottaa luumuja vedessä??
        Vai onko sama syökö suoraan pussista niitä kuivattuja?

• Ellusca83
        siinä on kirjoitti:

että liottaa luumuja vedessä??
        Vai onko sama syökö suoraan pussista niitä kuivattuja?

En kyllä todellakaan suosittele syömään kuivattuja luumuja, kun tuo ummetuksesi kuulostaa yhtä pahalta kuin mistä itse olen kärsinyt. Liota ne luumut veteen, jotta ei mene enempää suoli tukkoon!

Söin kuivattuja luumuja ja olo oli tosi kamala sen jälkeen, luumut teki älyttömän määrän ilmaa vatsaan, joka ei päässyt tukkiutuneen suoliston läpi ulos.

Movicol on tehokas ja peräruiskeet auttavat nopeasti pahimman yli.

• Nimetön

keinoja on monia..ehkä tärkein syöminen. Syö tummaa leipää, juo paljon vettä, pureskele ruokasi kunnolla, syö hedelmiä (luumut hyviä ummetuksen hoitoon) ja sitten liikunta auttaa myös. Kaikki missä on kuitua on hyväksi.

• tiesitkö että tarkkaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe