Antibiootti ja vatsa

jklmn

Sain 5 kk kestävän tetrasykliini (antibiootti) kuurin ihosairauteen.
Minulla on n. 20 vuotta ollut ärtynyt suoli ja refluksi, eli heti vaikka leipäpalasen jälkeen on mentävä vessaan. Uloste on aina ollut löysää, jopa vetistä. Tähän olen jo tottunut.

Nyt kun aloitin tuon antib.kuurin, niin eka päivänä vatsa oli aivan sekaisin.
Mutta seuraavana päivänä ”koostumus“ oli aivan normaalia, mikä minun mittapuun mukaan on todella harvinaista.
Nyt olen syönyt viikon kuuria, enkä tarvitse käydä wc;ssä kuin aamuisin ja kakka on ihan normaalia. Yleensä ravasin 4-7 kertaan päivässä ripuloimassa.

Tulee mieleen, ett oliskohan ollut joku bakteeri suolistossa tai vatsassa, kun tuntuu parantavan sitä seutua. (Helikobakteeria ei ainakaan 4 vuotta sitten ollut).
Aika jännä juttu kaikkinensa.
Toivottavasti vain pysyvä sellainen.

Sattuisiko olemaan kuulolla ketään, jolla antibiootti olisi parantanut suolisto-oireita, tai jos on jotain muuta kommentoitavaa asiaan, niin mielenkiinnolla jään odottelemaan...:)

3

858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päinvastainen ilmiö

taas kovetti vatsaa eli ulostaminen kävi hankalaksi.

Antibioottilääkityksen yhteydessä käytin 5-6 viikkoa Ibuxinia 600mg kolme kertaa päivässä, nyt alkanut refluksioireet ja pelkään pahinta eli että Ibuxin on tehnyt vatsalle häijyä, koska viikko olen syönyt Somacia ja närästys ym. refluksioireet eivät ole poistuneet.

• äkkiä käyttöön
    • ruikulimaha

Minä jouduin syömään antibioottikuurin clostridium difficileen muutama vuosi sitten. Oli muistaakseni parin viikon kuuri, jonka aikana vatsa oli normaali. Muuten on aina ripulia. Kun loppuivat antibiootit, loppui myös autuus vatsan kanssa. Sama ruikuli on jatkunut tähän päivään saakka. Eikä uusintatestissä löytynyt enää touota difficilea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      60
      2866
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      45
      2492
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      99
      2102
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1375
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1209
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      182
      903
    7. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      82
      823
    8. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      716
    9. 43
      695
    10. Ymmärrätkö jo nyt, että

Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe