Vaimon mielestä kotimme sisäkatto on liian
tumma ja asialle pitäisi tehdä jotain. Materiaali on lakattua mäntypaneelia, joka on saanut rauhassa tummua vuosikausia. Itse en olisi kauhean innostunut maalaamaan kattoa valkoiseksi, vaan pidän enemmän esimerkiksi valkolakatusta pinnasta.
Kysymys: voiko/kannattaako kattoamme käsitellä valkolakalla tai vaalealla puuöljyllä kautta vastaavalla? Millaisen lopputuloksen saa aikaan?
katon maalaus
2
489
Vastaukset
- Rraikku
Olin lukevinani joltakin ohjesivulta (Tikkurila?), että tummuneen männyn vaalennus kuultolakalla ei oikein onnistuisi. Öljythän eivät lakattuun pintaan imeydy joten uniohda se.
Mutta kokeilemalla se selviää: ensin kuultolakkaa palasen ja jos ei tule hyvä niin maalaa koko hoidon.
Meilläkin on vaikka kuinka paljon tummunutta panelia silmää häiritsemässä, ja maalipurkkikin on ostettu. En vain ole ehtinyt kokeilla tulosta.- itse tehden
saa helposti. Vesiliukoista lakkaa vesiliukoista maalia. Sekoitus ja kokeilu. Ongelma noin isossa pinnassa on se että helposti joudut tekemään pari satsia ja silloin sävy ei aivan sama. Kokeile jonnekin muualle ensin ennenkuin siihen kattoon sitä läiskit..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi103459Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463138Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462931Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo552779100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522549Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322126Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522099Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451809
- 481612