Isoäitini kuoli 2003 ja isoisäni 2006. Myös äitini (näiden kahden lapsi) kuoli 2006. Kuolinpesiä ei ole jaettu. Kuolinpesien hoitajana toimii enoni. Olen siis osallisena näissä kuolinpesissä sijaisperijänä yhdessä siskoni kanssa ja näin ollen oikeutettu puoleen äitini osuudesta.
Lain mukaan minulla on oikeus vaatia perinnönjakoa ja olen useasti ilmoittanut tästä enolleni, joka ei ole millään tavalla reagoinut pyyntöihini. Välimme ovat huonot. Haluan oman osuuteni näistä kuolinpesistä puhtaana käteisenä rahana, johon minulla on lain mukaan oikeus. Mitä ihmettä minun tulee tehdä, jotta saan lain mukaan minulle kuuluvat rahat? Olen työtön, eikä minulla ole ollut koko kesänä tuloja. Syksyllä aloitan opinnot, joten saan kai opintotukea.
Neuvoja tarvitaan
2
605
Vastaukset
- kokenut
Oikeusaputoimistoon yhteyttä, toki kerro se Enollesi ensin jos hän ei ole valmis myymään pesää niin paljosta että sisitte osuutenne ulos pesästä tai sitten ositatte pesän mitenkä näette sen parhaaksi,jokainen voi sitten tehdä osuudelleen mitä haluaa.Jos olet opiskelemaan menossa voisi ensimmäinen vaihtoehto olla parempi niin ei näy sinun luovutus voittoina verotuksessa myydessä osuuttasi, vaan kuolinpesän. Kaikki luovutusvoitot vaikuttaa seuraavan vuoden tukiin ,mutta ei omaisuus.
- ---------------------------...
Hei,
Ota yhteyttä paikkakuntasi oikeusaputoimistoon. He neuvovat ja auttavat sinua tämän asian suhteen.Koska kertomuksesi perusteella olet tällä hetkellä varaton, ovat heidän palvelunsa sinulle maksuttomia. Mitä pikemmiten otat yhteyttä, sitä nopeammin saat apua. Puhelinnumero löytyy puhelinluettelosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760