Onko kellekään ollut tällaista vikaa omassa pösössään: Ajotietokoneen ohjainnappi (pyyhkijän kepin päässä) on ollut ensin pari viikkoa hidas toiminen, ja sitten lopettanut kokonaan toimimasta ts. vaihtamasta tietoja ajotietokoneen ruudulla. Näkyviin on jäänyt kuitenkin viimeisin ruudulla ollut lukema (meillä keskinopeus). Taitaa olla käynyt niin, että napin sisältä on jokin tyynypala tms. kulunut vuosien aikana, ja nyt sitten se ei enää anna käskyjä ajotietokoneelle.
Soittaessani kotikaupunkini ainoalle pösön valtuutetulle huoltajalle Pörhölle, kuulin että vaikka kyse on noin pienestä asiasta, kuten voi olettaa olevan, eli napin sisältä jonkun osan kulumisesta, täytyy vaihtaa koko keppisarja (vilkkukeppi, pyyhkijä-ajotietokonekeppi, radiokeppi ja vakionopeuden säädinkeppi), jolloin koko korjauksen hinnaksi tulisi 680 euroa. Noin mitättömästä kulumisesta kaikki siis vaihdettava ja maksettava lystistä itsensä kipeäksi.
Olisiko kellään siis mitään vinkkiä, mitä voisi tehdä, miten välttää suuri lasku korjauksesta? Voisiko napin saada irti omin keinoin ja katsoa löytyisikö vikaa. Ja voisiko korjaus hoitua ilman koko keppisarjan vaihtoa? Ja onko muilla kokemuksia vastaavasta ongelmasta? Voiko vika olla vielä muussakin kuin ohjainnapissa?
Ajotietokoneen ohjaimesta
Peugeot Grand Wagon 3.0 V6 ...
3
327
Vastaukset
- Peugeot 406 Grand Wagon 3.0...
Malli on siis vielä 406 edellisten tietojen lisäksi.
- se.
puretaan ja vaihdetaan se nappi sinne,niin sen pitää kestää 2v. mitä jos se hajoaakin muualta sen jälkeen niin heti ollaan tulossa pajalle kupla otsassa vaatimaan takuuseen uutta viiksipakettia.Sen takia niitä ei korjailla uutta putkeen vaan ja jos ei kestä niin menee varaosatakuun piikkiin.
- 206...
Aivan sama ongelma tuli '02 206:een... vinkkejä odotellaan. En kyllä niin paljon ajotietokonetta tarvitse, että tosta lystistä maksaisin 680,-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m734405Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513140
- 402628
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231996
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715