Mitä tehdä?

lurppa88

en tiedä mitä tehdä! saatan olla raskaana ja itse sitä kovasti haluaisin. Ongelmana on vaan se että kihlattuni ei missään tapauksessa halua lasta nyt. Itse en missään nimessä pystyisi aborttia tekemään, mutta pelkään, että minun täytyy koska mies niin haluaa.

Masentaa koska itse en kykenisi aborttia tekemään vaan haluaisin pitää lapsen (jos siis raskaana olen mikä kyllä on erittäin todennäköistä vaikka ehkäisystä huolehdittiin). Mies sanoo kantavansa vastuunsa jos olen raskaana tarkoittaen sillä huolehtivansa mahdollisen abortin kuluista, kun ei lasta vielä halua.

Pelkään tuhoavani suhteemme jos pitäisin lapsen, mutta pelkään myös suhteen tuhoutuvan jos tekisin abortin. En enään tiedä mitä pitäisi asian suhteen tehdä. :/

13

1411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valintoja..

Joudut nyt todennäköisesti vaan valitsemaan jomman kumman.Miehen tai lapsen.
      Ja teet niinku sydän sanoo ei siinä muu auta.

• pistää

vihaksi sinun kaltaiset munalla eteenpäin ajattelijat.
      Oletko oikeasti noin miehen kipee,että olet valmis vasten omaa tahtoasi tappamaan lapsesi vain koska joku kusipää äijäs niin haluaa!!!!!

Jos oikeasti olet noin miehen vietävissä niin tee kaikille palvelus ja hyppää kaivoon...

Mikäli kihlattusi ei lasta halua se on hänen ongelmansa ei sinun.Lapsen voi kasvattaa yksinkin.Mikä lupaa sinulle,että pysytte ikuisesti yhdessä ei niin mikään.

Ensi kerralla risti ne jalkasi ja pidä Jumala mielessä kun olet kerta noin epäkypsä tapaus!!!!!

• lurppa88

missähän vaiheessa sanoin olevani valmis miehen takia tekemään abrotin?! en niin missään vaiheessa!

• tekstis on

luokatonta,haukkumista. Kielenkäyttösi kuvottavaa ja epäkypsää. Kasva sinä aikuiseksi, ennenkuin lisäännyt,tai jos olet jo aikuinen, niin älä noita geenejä periytä..

• sä.-
        lurppa88 kirjoitti:

missähän vaiheessa sanoin olevani valmis miehen takia tekemään abrotin?! en niin missään vaiheessa!

niin totesit.

Itse en missään nimessä pystyisi aborttia tekemään, mutta pelkään, että minun täytyy koska mies niin haluaa.

Plus sitten toi loppu teksti tosta kirjotuksestas.

• Tristar

tekisit abortin tai et, suhteenne on tuhoon tuomittu joka tapauksessa jos nyt raskaana olet. Mies ei sulattaisi lasta mutta itse et kestäisi aborttia. Miusta tuo on silloin itsetäänselvää; ethän nyt herranjestas tee jotain mitä tiedät katuvasi, jotain mitä et halua tehdä, kun tiedät ettei se ketään hyödytä ja suhde menee kiville joka tapauksessa. Eikö?

Jos teet abortin, jäät miehelle katkeraksi jos itse olisit lapsen halunnut, voin melkein luvata sen. Suhde päättyy joka tapauksessa siihen "mä tapoin meidän lapsen sun takiasi" -argumenttiin joka nousee esille Joka Ikinen kerta kun riitelette. Molempi pahempi, suhteen kannalta. Ja mitä sinulle silloin jää? Oma itsesi, oma elämäsi. Joko haluamasi lapsen kanssa tai ilman sitä ja katkerana.

Aborttia ei Koskaan saa tehdä miehen mieliksi omaa tahtoaan vastaan. Ei Koskaan.

• löydät vastauksen sieltä

Kihlattusi siis haluaa olla kihloissa, mutta jos tulee lapsi, niin abortti? Se voi olla opittu suhtautumistapa, ensin opinnot, sitten lapset.
      Hän ei mahdollisesti ole pohtinut asiaa riittävän
      syvällisesti. Tai sitten hän voi ola jonkun muun ihmisen vaikutuksen alainen (esim. vanhempien mielipide).

Mutta, mutta...keskustele hänen kanssaan asiasta.
      Elämä ei aina tosiaankaan mene suunnitelmien mukaan. Tiedät ainakin, pystyykö hän keskustelemaan, ja kenties päätymään toisenlaiseen ratkaisuun. Vastuun kantaminen ei ole abortista huolehtimista! Keskustele myös siitä vaihtoehdosta, että pidät lapsen (jota haluat!!!), ja te eroatte.

On kivaa, jos silloin kun on itse noin 40 vuotias, nuorin lapsi on jo aikuinen. Jos teet abortin miehen vuoksi, voit tulla siitä myöhemmin hyvin katkeraksi ja katua sitä kovasti. Lasket vuosia, minkä ikäinen lapsesi olisi nyt! Samoin voi käydä kihlatullesi, kun hän tulee vanhemmaksi, ja vaikka hän nyt vastustaisi sitä, että synnytät lapsen, hän voi olla siitä myöhemmin hyvin kiitollinen sinulle.

Jos suhde toimii hyvin, lapsen ei pitäisi olla este, on kai teillä tai sinulla isovanhempiakin, jotka voivat auttaa hoidossa.

Mutta lapsi ei pidä suhdetta koossa, samoin kuin se, ettei ole lapsia, ei pidä suhdetta koossa.

Sinulle selviää varmasti ainakin se, haluatko oikeasti jakaa elämäsi tuon miehen kanssa.

Keskustelkaa!

Lapselle riittää yksikin rakastava vanhempi, olet nuori, löydät vielä uuden kumppanin, jolle lapsesi ei ole este.

Mutta jos et ole raskaana, mieti sittenkin, oletko kihloissa riittävän samanhenkisen ihmisen kanssa, kuin itse olet, ja haluatko jatkaa tuota suhdetta.

Joskus elämä näyttää jonkin vaikean tilanteen kautta suhteen todellisen tilan, ja näyttää, että kumppanin valinta ei ehkä olekaan oikea.

Koska itse haluaisit lapsen, neuvoni on, että pidä lapsi.Kyllä elämä auttaa sinua eteenpäin, kun sinä autat elämää!

Minä uskon, että raskaudet eivät ole sattumia. Jos olet raskaana, joku haluaa syntyä nyt ja haluaa teidät vanhemmikseen. Vaikka eroaisitte. Koska lapset tulevat oppimaan, niinkuin me kaikki olemme tulleet, ja monet ihmiset yrittävät saada lapsia, mutta eivät saa. Ole siis onnellinen ja kihlattusikin pitäisi olla, että teille on mahdollisesti annettu lapsi. Lapset ovat lahjoja.
      He eivät kuulu roskakoriin, sillä abortissa lapsi
      joutuu roskakoriin.

• arvokkaampi .......

Miehet tulee ja menee, lapsi on ainoa pysyvä. En ikinä uhraisi lasta jonkun miehen takia. Entäs jos teet abortin ja sitten kyseinen mies jättääkin sut, kaikki on mahdollista. Mutta sinähän sen ihan itse päätät.

• miehellesi

......................./¯/)
      ....................,/¯../
      .................../..../
      ............./¯/.../¯¯·¸
      ..........//.../..../......./¨¯\
      ........((.......... ¯~/...)
      .........\....................../
      ..........\\...\.......... _.·
      ............\..............(
      ..............\.............\

eikö niin?

• ihminen menee

yleensä lukkoon tai suuttuu itsekin, jos hänelle
        suuttuu. Asiasta pitää voida keskustella asiallisesti, ja jokaisella on oikeus omaan
        mielipiteeseensä. Jos suututtaa toisen, eikä edes kuuntele hänen mielipiteitään, niin keskustelusta ei tule mitään. Vaikka minäkin olen lasta haluavan äidin kannalla, niin asiat kannattaa hoitaa rauhallisesti keskustelemalla ja miestä halventamatta.

Miehetkin ovat ihmisiä, heillä on vain hiukan erilaiset ongelmat näissä asioissa, ja rakkaus lapseen tulee usein vasta syntymän jälkeen, kun sitä ei itse kanna.

• mainita
        ihminen menee kirjoitti:

yleensä lukkoon tai suuttuu itsekin, jos hänelle
        suuttuu. Asiasta pitää voida keskustella asiallisesti, ja jokaisella on oikeus omaan
        mielipiteeseensä. Jos suututtaa toisen, eikä edes kuuntele hänen mielipiteitään, niin keskustelusta ei tule mitään. Vaikka minäkin olen lasta haluavan äidin kannalla, niin asiat kannattaa hoitaa rauhallisesti keskustelemalla ja miestä halventamatta.

Miehetkin ovat ihmisiä, heillä on vain hiukan erilaiset ongelmat näissä asioissa, ja rakkaus lapseen tulee usein vasta syntymän jälkeen, kun sitä ei itse kanna.

että olet hyvä piirtämään, mutta olisin toivonut
        toisenlaista kuvaa.

• mirri-äiti

Pidä lapsesi, jos olet siis raskaana! Luota siihen, mitä tunnet..älä kuuntele miestäsi, Hän ei ole sen arvoinen tässä tapauksessa...

• Saara

Mikäli haluat pitää lapsen, sinä tietysti pidät lapsen. Ei siinä kukaan muu inise, vain nainen tekee päätöksen oli se miten päin tahansa.

Mutta jos nyt ensin kuitenkin varmistuisit asiasta...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1183
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      989
    Aihe