Talopaketeista

yksi kysymys lisää

Minkälaisia neliöhintoja te rakentaneet/rakennuttajat olette saaneet n. 100-120neliöiselle puutalolle?
Itse olen harkitsemassa talopakettia. (esim. Jetta talojen Vadelma voisi olla hyvä)

http://www.jetta-talo.fi/vadelma.htm

Osaisiko joku arvioida tällaisen talon neliöhintaa. Aika lailla avaimet käteen rakentaja olen. Sisämateriaalit ehkä haluaisin itse valita.

20

6007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miinus omatyö

      siinä se

      • lisätä että

        mielellään asiallisia vastauksia. Ok?


      • marmorilla
        lisätä että kirjoitti:

        mielellään asiallisia vastauksia. Ok?

        sisustaa taloa. Ihan keskihintaiset sisämateriaalit. Osaisiko joku kertoa omasta kokemuksesta?


    • verran

      2105e/m tontti

      • unohtua

        ei m vaan m2


    • meillä

      Tontti 20000 (iso järvenrantatontti, jossa metsää), maaperustus salaojineen n.10000, liittymät n.6000, talopaketti avaimet käteen (perustus mukana) n. 160000, pihatyöt maansiirtoineen n.2000, varasto/autotalli valmiina n.10000. Olisko siis kaikkiaan n.208000. Siinä se on. Kyseessä n.110 neliötä asuintilaa yhdessä tasossa ja n.60 neliötä varastotilaa. Eli varsinaisille asuinneliöille ilman pihan kunnostusta, tonttia ja piharakennusta tuli hintaa neliölle n.1600. Ja itse ei tehty muuta kuin suunniteltiin ja siivottiin.

      • tiputtaa hintaa

        Meidän 170/200 at tuli likipitäen samohin hintoihin, mutta siivoukseen ja urakan vetämiseen meni kosolti aikaa..päivittäin noin vuoden ajan.


      • todella paljon

        vastauksestasi!


      • jos auttoi
        todella paljon kirjoitti:

        vastauksestasi!

        sinua "kuutioimaan" kustannuksia :-)


    • Maksoi tähän malliin

      Tontti 18900 € 2190 m2
      Talo: Isompi kuin mainitsemasi Jetta.

      Kaikki kustannukset 235 000 €
      Huoneistoala 159 m2 (lämpimät tilat)
      Kokonaisala 180 m2 ( mukana terassit)
      Huoneet: OH,K,RT, 3MH, Sa,Pesuhuone, 2WC, varasto ja tekntila. Niin ja käyttöullakko.

      Neliöhinta (159 m2)1446 €/m2.

    • Jetta-rakentaja

      Me rakennetaan jetta-taloa parhaillaan, eikä voi löydy mitään moitittavaa. Tyytyväisiä ollaan, loppusuoralla menossa...=) n. 120 m2. Talotehtaan kustannusarvio pitää aikalailla paikkansa (jonka saatte heti miten kun ootte pyytäny tarjouksen)... Mitä nyt rakennuspaikasta johtuen muutamia lisäkustannuksia...=) ja jos loppuun asti kust.arvio pitää paikkansa neliöhinta n. 1400€ johon kylläki vaikuttaa kaikki sisustusmateriaalit ym... Tehas teki meille ulkoa valmiiksi, ja sisältä seinät levypinnalle kodinkoneet ym kuului pakettiin. Ulkopuoliset tekee sähkö, lvi, leivinuuni/takan muuraukset, laatotukset, ja seinät, tapetoinnit, eli hommat joihin ammattimiestä tarvii...=)

      • edellinen

        kilpailuttanut. Mitään rakennustöitä ei ole tehty itse ja 1400€/m2.

        Lisäkustannuksiakin oli rakennuspaikasta johtuen.

        Arvostan :-)


      • Rakentanut
        edellinen kirjoitti:

        kilpailuttanut. Mitään rakennustöitä ei ole tehty itse ja 1400€/m2.

        Lisäkustannuksiakin oli rakennuspaikasta johtuen.

        Arvostan :-)

        Tuossa aikaisemmassa viestissä ei kerrottu oliko kyse kerros- vai asuinneliön hinnasta.

        Vertailun vuoksi itselläni päärakennus ja talousrakennus. Rakennusaikana vain siivosin ja kannoin muutaman kerran tavaroita sisään. Kerrosneliön hinta 1440 euroa ja asuinneliön 1680. Tässä ovat mukana kaikki kustannukset tonttia myöten ja rakennukset ovat siinä kunnossa että lopputarkastus meni läpi. Siis myös ulkomaalaus teetettiin.

        En osaa sanoa oliko halpa vai kallis, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen.


      • rakentaja 07
        Rakentanut kirjoitti:

        Tuossa aikaisemmassa viestissä ei kerrottu oliko kyse kerros- vai asuinneliön hinnasta.

        Vertailun vuoksi itselläni päärakennus ja talousrakennus. Rakennusaikana vain siivosin ja kannoin muutaman kerran tavaroita sisään. Kerrosneliön hinta 1440 euroa ja asuinneliön 1680. Tässä ovat mukana kaikki kustannukset tonttia myöten ja rakennukset ovat siinä kunnossa että lopputarkastus meni läpi. Siis myös ulkomaalaus teetettiin.

        En osaa sanoa oliko halpa vai kallis, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen.

        Uusi talo sisältä melkein valmis 220/350. Ulkoa puuttuu muuraus joka pitäisi aloitella lähipäivinä. Valmiina talo tulee maksamaan n. 230 000. Alakerta muurattu harkoista ja yläkertana talopaketti. Melkein kaikki työt tehty itse sukulaisten avustuksella poislukien seinien ja kattojen tasoitus ja lattioiden liippaus.

        Eli itse tekemällä tässä säästää lähemmäs 100ke. Tarvittavat taidot oppii jokainen jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä...


      • kuitenkin. Ehkäpä sitten
        rakentaja 07 kirjoitti:

        Uusi talo sisältä melkein valmis 220/350. Ulkoa puuttuu muuraus joka pitäisi aloitella lähipäivinä. Valmiina talo tulee maksamaan n. 230 000. Alakerta muurattu harkoista ja yläkertana talopaketti. Melkein kaikki työt tehty itse sukulaisten avustuksella poislukien seinien ja kattojen tasoitus ja lattioiden liippaus.

        Eli itse tekemällä tässä säästää lähemmäs 100ke. Tarvittavat taidot oppii jokainen jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä...

        seuraavat ovat jo parempia, kun olette oppineet - tosin säätötkään eivät näytä silloin tuollaiselta.


      • rakentaja 07
        kuitenkin. Ehkäpä sitten kirjoitti:

        seuraavat ovat jo parempia, kun olette oppineet - tosin säätötkään eivät näytä silloin tuollaiselta.

        Siis menossa toisen talon rakentaminen. Edellinen valmistui 02. Kustannukset ovat todelliset vaikka eihän sitä ole pakko uskoakaan. Talo Jyväskylässä.


      • uskomisille - edes J;kylässä
        rakentaja 07 kirjoitti:

        Siis menossa toisen talon rakentaminen. Edellinen valmistui 02. Kustannukset ovat todelliset vaikka eihän sitä ole pakko uskoakaan. Talo Jyväskylässä.

        Urbaanilegendoja liikkeellä näillä palstailla niin paljon. Parempaa keskitasoa tehdään alle materiaalikustannusten, usko siinä sitten.


      • rakentaja 07
        uskomisille - edes J;kylässä kirjoitti:

        Urbaanilegendoja liikkeellä näillä palstailla niin paljon. Parempaa keskitasoa tehdään alle materiaalikustannusten, usko siinä sitten.

        Kuten jo aiemmin sanoin niin ainoastaan lattiavalu (1300) ja tasoitukset (5800 sisältää aineet) ovat ulkopuolisten tekemiä. KAIKKI muu on tehty itse sukulaisten avustuksella.
        Sähkötarvikkeet työntekijäalennuksella, LVI tuotteet tukkuhinnalla, muut Starkilta. Ehkäpä nämä lvi ja sähkön alennukset laskevat kokonaishintaa muutamilla tonneilla mutta siltikin... Ei rakentaminen ole kallista jos katsoo talojen myyntihintoja.
        Valmiin ostaessa aikaa ja hermot säästyy, etenkin vaimon kun on yksinhuoltaja rakentamisen ajan.


      • rakentaja 07
        rakentaja 07 kirjoitti:

        Kuten jo aiemmin sanoin niin ainoastaan lattiavalu (1300) ja tasoitukset (5800 sisältää aineet) ovat ulkopuolisten tekemiä. KAIKKI muu on tehty itse sukulaisten avustuksella.
        Sähkötarvikkeet työntekijäalennuksella, LVI tuotteet tukkuhinnalla, muut Starkilta. Ehkäpä nämä lvi ja sähkön alennukset laskevat kokonaishintaa muutamilla tonneilla mutta siltikin... Ei rakentaminen ole kallista jos katsoo talojen myyntihintoja.
        Valmiin ostaessa aikaa ja hermot säästyy, etenkin vaimon kun on yksinhuoltaja rakentamisen ajan.

        Sorry jotain unohtui
        Olihan meillä myöskin räjäyttäjät ampumassa kalliota 240 kuutiota (4800) ja kaivuri (5600). Maanajoa en laske tässä tontilla tehtäväksi työksi kun se kuuluu jo hiekan hintaan mukaan.


      • jetta-rakentaja...

        Elikkäs, meillä on kyse asuinneliöistä, n. 120m2 ja 1400€ m2, ja lisäkustannuksilla tarkoitan mitä on jouduttu laittamaan haja-asutusalueelle rakentamisen vuoksi, esim. panospuhdistamot ym, joihin meni 6000€ "ylimääräistä"(on laskettu neliöhintaan), ja tuossa 1400€ neliöhinnassa ei ole autotalleja/pihatöitä, vaan talo valmiina maalattuna, ja terasseineen, joita vielä n. 30m2. Muuten talo valmis enää lattiat, seinät, ja katot laittamatta ja pari kymppiä varattu niihin, (parketit ja kattopaneelit jo ostettu), eli työt, laatat ja tapetit/maalit, että eiköhän rahat riitä, ja jää vielä pihankin laittoon=)
        Voi vielä sanoa sen että ei oo ostettu kaikkea siltä ensimmäisestä paikasta, vaan on kilpailutettu varsinkin kalleimpia hankintoja ja niinkin säästetty paljon!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe