Onko kenelläkään tietoa voiko angiina olla ilman kuumetta? Tänään otettii nieluviljely ja tuloksia pitää odotella huomiseen puoleen päivään. Tuntuu ettei mitkään bafucinit tai strepsilsit auta kipuun :( Kurkku on TODELLA kipeä!
Angiinasta
10
1880
Vastaukset
- sattuusattuu
Sain nieluviljelystä vastauksen.. negatiivinen oli. Mikähän tässä kurkussa mättää? Jokin vähän pahempi virus sitten kai?
- sairaana jo 2 vko
Samaa mulla. Nieluviljelyn tulos negatiivinen, kurkku ollut kipeä 2 vkoa, lämpöilyä ja älyttömän heikkoa oloa. Mikähän hiton virus nyt on liikenteessä? Popsin jo viidettä päivää antibiootteja eikä olo helpotu. Tulehdusarvot saatiin antibiooteilla laskemaan, mutta oloon auttaa ainoastaan buracaps. Ahistaa....
- höh
sairaana jo 2 vko kirjoitti:
Samaa mulla. Nieluviljelyn tulos negatiivinen, kurkku ollut kipeä 2 vkoa, lämpöilyä ja älyttömän heikkoa oloa. Mikähän hiton virus nyt on liikenteessä? Popsin jo viidettä päivää antibiootteja eikä olo helpotu. Tulehdusarvot saatiin antibiooteilla laskemaan, mutta oloon auttaa ainoastaan buracaps. Ahistaa....
Itelläni on ollut 6 viikon sisällä jo neljä antibioottia, mutta mikään ei tunnu auttavan. Todella kova kurkkukipu ja heikko olo sekä kuume palaavat aina takaisin. Nieluviljelyn tulos mullakin oli negatiivinen. Luulisi että nuo antibiootit tepsisivät. Mullakin toimii ainoastaan noi buracabsit En kyllä tiedä että mikä ihme tauti on nyt liikkeellä. Työpaikalla tää tauti kiertää jokaista vuorotellen. Ja aina palaa takaisin. Mikähän tähän enää auttaisi, varmaan nielurisojen leikkaus?
- räkääjä
höh kirjoitti:
Itelläni on ollut 6 viikon sisällä jo neljä antibioottia, mutta mikään ei tunnu auttavan. Todella kova kurkkukipu ja heikko olo sekä kuume palaavat aina takaisin. Nieluviljelyn tulos mullakin oli negatiivinen. Luulisi että nuo antibiootit tepsisivät. Mullakin toimii ainoastaan noi buracabsit En kyllä tiedä että mikä ihme tauti on nyt liikkeellä. Työpaikalla tää tauti kiertää jokaista vuorotellen. Ja aina palaa takaisin. Mikähän tähän enää auttaisi, varmaan nielurisojen leikkaus?
Sitä kurkkujuttua on nyt liikkeellä. Alkaa aivan kamalalla kivulla. Itellä läksi päivässä kipu pois mutta nyt viikon räkinyt ja yskinyt kuin mikäkin.
- lähäri
räkääjä kirjoitti:
Sitä kurkkujuttua on nyt liikkeellä. Alkaa aivan kamalalla kivulla. Itellä läksi päivässä kipu pois mutta nyt viikon räkinyt ja yskinyt kuin mikäkin.
Duunissa ja kaveripiirissä kiertää jokin pöpö.Muutamalla löydetty poskiontelontulehdus ja angiina.Toisaalta toi poskiontelontulehdus kehittyy siinä kun on pitkittynyt nuha.Itsellä viikon ollut kurkku todella kipeä,limaa tulee paljon ja samalla kuitenkin vaikeaa hengittää kun on niin tukossa(vähän ristiriitaista) kamala yskä.Viime viikolla oli 4vrk kuumetta,kävin lekurissa&labrat=ei mitään tulehdusta.Lekuri sanoi että nyt vaan sitten odotellaan...Burana,Duact ja kurkkua puuduttava yskänlääke kurlaus vähän oloa helpottanut.Niin ja olen vähän tunkenut nenään tippoja kun rupesi näyttämään valtavalta perunalta...:p Ja töissä mennään,lekuri ei kirjoita enään saikkua koska ei ole kuumetta/tulehdusta(vielä).Täällä pää tukossa siis,voimat kateissa ja joka paikkaa särkee...Että taitaa olla menossa jokin loppukesän flentsu...???Tiedä häntä...Kiitos kun sain valittaa.;) Jokos teillä olo vähän helpottunut?
- lähäri
Tohon kipuun jotain puuduttavaa yskänlääkettä?Mielestäni myös reseptivapaana saa jotain semmosta,nimeä ei tule nyt mieleen. Toimii niin yskään kun kipuunkin(kurlataan ko.tökötillä).Hillitsee myös yskää(yskänlääkehän ei paranna yskästä varsinaisesti...).Pää alkaa olee tähän aikaan yöstä/aamusta niin tyhjä etten varmaan omaa nimeänikään muista...;D
- mirdalii
Mahdollisesti toi kurlattava aine "EMSIN SUOLA"?
Mullaki on flunssa :( Ja joka paikkaa jomottaa...
Limaisuuteen auttaa limaa irrottava yskänlääke.
Kurkku kipuun cacumin tai strepsils tms. kurkkutabletti joita saa apteekista.'
Emsin suola auttaa kyl kipuunkin ja lisäksi käheyteen ja sitä kurlataan.
Mulla on Emsin suolaa ja otin eilen. Hetkeks helpotti
- ...
Voisiko kyseessä olla pusutauti?
Siihen liittyy kova kurkkukipu joka kestää todella pitkään, kuumetta myös reilusti. Ja imusolmukkeet turvoksissa.
Googlettamalla lisää tietoa- Mr. Healthy
Uskoisin että kyse on pusutaudista eli mononukleoosista. Itse sairastin saman joskus 5 vuotta sitten. Kokoajan oli kurkku kipeänä ja välillä kuumetta. Eikä siihen ole todellakaan mitään lääkettä. Se vain pitää kestää.
Minulla homma meni siihen pisteeseen, että jouduin sairaalaan. Paiseet ovat kuulemma yleisiä kyseisessä sairaudessa. Meni viikkoja, ennen kuin tajuttiin, että kurkkukipuni johtui paiseesta. Lopulta en voinut syödä edes särkylääkettä. Paiseen puhkaiseminen oli kyllä ikävä toimenpide. :S mutta sen jälkeen olo oli taas terve. - heli l
Mr. Healthy kirjoitti:
Uskoisin että kyse on pusutaudista eli mononukleoosista. Itse sairastin saman joskus 5 vuotta sitten. Kokoajan oli kurkku kipeänä ja välillä kuumetta. Eikä siihen ole todellakaan mitään lääkettä. Se vain pitää kestää.
Minulla homma meni siihen pisteeseen, että jouduin sairaalaan. Paiseet ovat kuulemma yleisiä kyseisessä sairaudessa. Meni viikkoja, ennen kuin tajuttiin, että kurkkukipuni johtui paiseesta. Lopulta en voinut syödä edes särkylääkettä. Paiseen puhkaiseminen oli kyllä ikävä toimenpide. :S mutta sen jälkeen olo oli taas terve.Eräällä tutullani on mononukleoosi. Ensin luuli angiinaksi mutta kipu vaan yltyi eikä nieluviljely edelleenkään antanut positiivista bakteeritulosta. Piti oikein vaatia itse lääkäriä lähettämään mononukleoositestiin ja sitähän se sitten olikin.
Kurkku ollut kipeänä jo kaksi viikkoa, nukkumisesta ei tule mitään eikä syömisestä. Kuumeilua oli vähän, mutta ei koskaan korkeaa kuumetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219