Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

oma kämppä

TylsistynytSiivooja

nyt se sitten tapahtui minullakin. ensimmäinen oma kämppä. 18 päivän jälkeen pääsee muuttamaan. yksin muutan ja olen 18 vuotias ammattikoulun käynyt ja tällä hetkellä vielä töissäkin. 3 vuotta jo odottanut tätä ja nyt se on mahdollista. ja ILMAN äidin rahoja. minkä kokoiseen kämppään täällä muut ovat muuttaneet ensimmäisenä? itsellä 30neliöä.. pieni mutta riittää minulle

19

5010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nanashi

      Olen 16-vuotias, asun poikaystäväni kanssa ja meillä on 47 neliötä kämpässä. :)

      • minä.....

        ...


      • sadasdasdasd
        minä..... kirjoitti:

        ...

        18 vuotiaana ostin 50 neliötä helsingistä, vuokrahinnat vaikutti niin kovilta niin otin oman. Sen jälkeen on kouluja käyty ja iltatöillä makseskeltu.


      • reaLLissimo
        sadasdasdasd kirjoitti:

        18 vuotiaana ostin 50 neliötä helsingistä, vuokrahinnat vaikutti niin kovilta niin otin oman. Sen jälkeen on kouluja käyty ja iltatöillä makseskeltu.

        ..heräsit.Äiti teki voikkoleipää ja menit pihalle leikkimään.


      • Nanashi
        sadasdasdasd kirjoitti:

        18 vuotiaana ostin 50 neliötä helsingistä, vuokrahinnat vaikutti niin kovilta niin otin oman. Sen jälkeen on kouluja käyty ja iltatöillä makseskeltu.

        Paljonko helsingissä on vuokrahinnat?


      • sibruf

      • @@@@@@

      • Nanashi

      • gib&t

      • sdfsdfsd
        reaLLissimo kirjoitti:

        ..heräsit.Äiti teki voikkoleipää ja menit pihalle leikkimään.

        kuten työkaverini joskut totesi että kateelliset puhuu ja kirjoittelee..

        2002 helsingissä 50 neliön vuokra-asunnosta sai maksaa about 600 euroa, jouduin ottamaan lainaa 70 000 euroa. Tuon lyhentäminen ja yhtiövastikkeiden maksaminen ei ollut kuin alle 500 kuussa. Asunnon hinta on kaksinkertaistunut ja lainaa on makseltu pois ehkä puolet. Näillänäkymin vaihto suurempaan odottaa parinvuoden päästä, tontti on jo vantaalta hankittu.

        Että ne voileivät sikseen...


      • Elina 23v
        sadasdasdasd kirjoitti:

        18 vuotiaana ostin 50 neliötä helsingistä, vuokrahinnat vaikutti niin kovilta niin otin oman. Sen jälkeen on kouluja käyty ja iltatöillä makseskeltu.

        19-vuotiaana OMILLA RAHOILLANI ostin 33,5m2 asunnnon töistä tienatuilla rahoillani (vanhempien ehdotuksesta 10v asuntolainan otin) ja sitä on makseskeltu IHAN ITSE työttömyyskorvauksesta ym. rahoja säästäen.
        Kyllä tämä omistusasuminen on kannattavampaa, kun asunnnon saa joskus omaksi ja sitä ei tarvitse maksamisen jälkeen enää maksaa.


      • 666rules
        sdfsdfsd kirjoitti:

        kuten työkaverini joskut totesi että kateelliset puhuu ja kirjoittelee..

        2002 helsingissä 50 neliön vuokra-asunnosta sai maksaa about 600 euroa, jouduin ottamaan lainaa 70 000 euroa. Tuon lyhentäminen ja yhtiövastikkeiden maksaminen ei ollut kuin alle 500 kuussa. Asunnon hinta on kaksinkertaistunut ja lainaa on makseltu pois ehkä puolet. Näillänäkymin vaihto suurempaan odottaa parinvuoden päästä, tontti on jo vantaalta hankittu.

        Että ne voileivät sikseen...

        Sinähän sait haluamasi asunnon VVO:lta ?? Nämä sinun laskelmat,voi hyvä tavaton.. Taidat olla aika yksinäinen ihminen?


      • voi voi voi
        sdfsdfsd kirjoitti:

        kuten työkaverini joskut totesi että kateelliset puhuu ja kirjoittelee..

        2002 helsingissä 50 neliön vuokra-asunnosta sai maksaa about 600 euroa, jouduin ottamaan lainaa 70 000 euroa. Tuon lyhentäminen ja yhtiövastikkeiden maksaminen ei ollut kuin alle 500 kuussa. Asunnon hinta on kaksinkertaistunut ja lainaa on makseltu pois ehkä puolet. Näillänäkymin vaihto suurempaan odottaa parinvuoden päästä, tontti on jo vantaalta hankittu.

        Että ne voileivät sikseen...

        Mistähän 18-vuotias saa 70 000 € lainaa jos käy pelkästään iltatöissä?

        Siis onhan tuo järkevää ja kannattavaa. Itsekin tekisin noin jos saisin vakiduunin jotta pystyisin velkaantumaan.

        Ketkä tässä olisi kateellisia ja miksi?


    • Minapavain

      Minä 18, mies 19 ja 78 neliöö :)

      • sisällä niin

        mites sitten


    • minä ja poikaystävä

      Meillä on ollut asunto pari päivää. Eli elokuun alussa muutettiin. Aika pitkälti eletään vielä vanhempieni rahoilla ja kelan tuella. Molemmat opiskelemme vielä vuoden. Kämpässä on neliöitä 47 ja vuokra 470

    • KOkemusta on

      Itse muutin Helsingissä 23 neliön yksiöön ja asuin siellä ekat 5 vuotta.. Parhaimmillaan tuolla tuli asuttua yhden muijankin kanssa puoli vuotta. Opiskelijalle tonkin kämpän 410 euroa kuussa oli kova vuokra, eikä tuo ole lähelläkään keskustaa. Asuminen on helvetin kallista.

    • ...

      ..kun muutin pois kotoa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan,silloin asuin kimppakämpässä luokkakaverini kanssa ja neliöitä oli 76..Ihan kivasti tilaa pitää bileitä..*nostalgisoi*:)Vaikkei silti,onhan opiskeluelämä muutakin mitä pelkkää biletystä..

    • lllll

      80 m2 vuokra 790€ / kk ja asun yksinää kolmio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe