miks varte tarvii maksaa

jos näkyy ulkomaan kanavat

Miksi meidän suomalaisten tarvii maksaa lupamaksu jos näkyy esim. Venäjän tai Ruotsin kanavat ja on televisio eikä haluaisi maksaa tv-lupaa muuten(jos vaikka tyytyisi vanhojen videoiden katseluun). Mitä luulette maksaisko esim. venäläiset Suomen kanavista lupamaksua jos niillä sellaisia näkyisi?

6

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diane East

Yleisradiotoiminnan tarkoitus on ylläpitää markkinoista riippumatonta tiedonvälitystä ja tarjota kansansivistystä. Tämäntyyppiset tehtävät, kuten esimerkiksi koulutus ja kansanteveystyö tai julkinen liikeen sopivat monein mielestä yhteiskunnan laitoksille.

Aikanaan on katsottu kohtuulliseksi, että ne ihmiset, joilla ei ole televisiota, osallistuvat vähemmän tämän toiminnan kustannuksiin kuin ne joilla on televisio.

Totuus on tietenkin se, että mikäli tv-maksu tulee kokonaan vapaaehtoiseksi (siis Ylestä tulee jonkinlainen maksu-tv) niin koko yleisradiotoiminnalta putoaa pohja.

Minusta olisi parempi miettiä veroasteen alentamista ja julkisten palvelujen tehokkuutta kuin rutista tällaisesta yksittäisestä maksusta. Itse olen sitä mieltä että YLE on tarpeellinen laitos ja hoitaa tehtäväänsä mallikkaasti.

• on ihmisii ja ihmisii

yhelläkin työpaikalla ihmiset on ihan tyytyväisii ku niiden työpaikkalääkäri määrää esim. luunmurtumiin vaan aspiriinii eikä anna saikkuu.

• taitaa kohta

tulla ylen.Jätkä on yleisradion hommissa,kun tollalailla kehuu.Mie sanon TV-maksun irti,kun paskaa tulee,joka kanavasta.

• Je sais

Kyllä se on kova pala Ylen henkilöstölle, jos toiminta rahoitettaisiin esim. verovaroista. Silloin ei henkilökunnalle voitaisia kustantaa muita kansalaisia parempia etuja esim. terveydenhuollossa, kuten nyt tehdään. Jos Ylen henkilöstö puolustaa nykysysteemiä vetoamalla kansalaisten sivistämiseen, se haiskahtaa omanedun tavoittelulta.

• tööt...

Ihmisten pakottaminen maksamaan kanavista, joita ei katso ei mitenkään voi olla oikein. Demokraattisessa tasavallassa pitäisi maksaa siitä, mitä katsotaan. Minä esimerkiksi ilomielin ostaisin esim. kortin, jolla saisin Ylen kanavat näkymään, pakottamista en hyväksi. Maailmankuvasi on vääristynyt Diane.

• mökin muori

että töllössäsi on viritin. Riuhtaise se kirkaan näköinen ja tupakkiaskin kokoinen purkki sieltä töllöstä piuhoineen päivineen irti.

Nyt töllössäsi ei ole viritintä ja lupamaksua ei tarvi maksaa ja videoita voi edelleen katsoa.

Kaikki muut tämän jo kyllä tietää, mutta aina on näköjään joku, jolle pitää vääntää rautalankaa.
      Tasan ei käy joulu- tai älynlahjat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      69
      3090
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      25
      1950
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      272
      1543
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      99
      1515
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      260
      1186
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      26
      1078
    7. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1054
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      79
      1036
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1030
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1003
    Aihe