Itseluottamus puuttuu..

Never say never

Olen 13 vuotta vanha tyttö ja mun itseluottamus on aivan kateissa. En voi ajatellakaan poseeraavani missään kuvissa ja menen ihan hämilleni jos joku mainitsee jotain vaatteistani tai ulkonäöstäni, on se sitten hyvää tai pahaa. Aina kun olemme kavereiden kanssa shoppailemassa, haluan mennä yksin sovituskoppiin ja en voi ikinä myöntää että näytän hyvältä jossain vaatteessa, vaikka olen ihan kaunis. En ole ikinä seurustellut. Tunnen itseni välillä lihavaksi, vaikken ole sitä oikeasti. En osaa hymyillä kuvissa, vaan näytän niissä aina ihan kamalalta. En pysty kehumaan itseäni, koska pelkään että kuulostan itserakkaalta. Miten saisin itseluottamukseni kuntoon?

6

929

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zingading

Olet aivan liian kriittinen ulkonäkösi suhteen. Jätä vähemmälle mtv:t, seiskat, ym. turha ja katso tavallisia ihmisiä ympärilläsi. Sinä olet kaunis sellaisena kuin olet, vai antaako mikään sinulle aihetta ajatella toisin?

Unohda ulkonäkö ja näe muutkin ihmiset persoonina, kuten luultavasti haluaisit itsesikin nähtävän. Parhaiten elämästä nauttii kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Ja palstan nimeen liittyen, se on mielestäni yksi merkittävimmistä aikuisuuden mittapuista.

• aika haavat parantaa

Itseluottamus tulee iän myötä. Ei sitä tuossa iässä vielä paljon voi ollakkaan. Jos ei esitä kovista. Eikä sitä ole koviksillakaan oikeasti vielä tuossa iässä. He naamioivat sen releisiin kuteisiin ja paksuihin pakkeleihin.

• tuo on vaan nopea vaihe

nuoren tytön elämässä, joka menee aika pian ohi. Osta itseksesi sellaisia vaatteita joissa viihdyt ja jotka tuntuu mukavilta ja sopivilta.

• la chica, 15

On se meillä muillakin kateissa, myös niillä hyvännäköisillä.
      itselläni on itseluottamus ihan perseestä, vaikka olen ystävieni ja välillä itsenikin mielestä kaunis. En vain osaa olla rennosti useimpien ihmisten seurassa ja minulla on vain muutama kaveri, eikä nekään mitään tosi tosi läheisiä.
      Yritä tehdä asioita joissa olet hyvä ja kehittää niitä joissa et ole. Onnistumiset kasvattaa itseluottamusta ja iän myötä alkaa huomata että ei ne muutkaan kyllä mitään täydellisyyden perikuvia ole. Älä ole liian perfektionistinen, sillä aina näkee itsessään vikoja, joista muut eivät ole moksiskaan. Sitäpaitsi ihmiset on sen verran itsekkäitä että keskittyvät yleensä enemmin omien puutteidensa huomiointiin kuin toisten..

• sikamikanico

toi on aika normaalia. eikä pidä välittää mitä toiset on mieltä ulkonäöstäs(paitsi jos kommentti on positiivista) EIKÄ TOSSA IÄSSÄ PIDÄKKÄÄN VIELÄ SEURUSTELLA!!!! odotat vaan siihen asti kun pojat alkaa kiinnostuu nii kyllä se itseluottamus siinä kasvaa.

• kaikilla

tuossa iässä.Enemmän tai vähemmän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2122
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1785
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      234
      1270
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      950
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      935
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      855
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      112
      762
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      698
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      696
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      689
    Aihe