Fiat CODE- ajonestolaite?

sam

Punto Dynamicin teknisistä tiedoista selviää, että kyseinen systeemi löytyy autosta. Kiinnostaisi tietää miten tuo toimii?

10

9592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punto

"Käynnistyksen estin, Fiat CODE, on yhteydessä ohjainyksikköön. Fiat CODE -ohjainlaite vaatii virta-avaimelta oikean koodin mahdollistaakseen käynnistyksen."
      Avaimessa on passiivinen muistipiiri (saattomuisti), jossa on käynnistykseen tarvittava koodi. Virtalukon yhteydessä on lähetin/vastaanotin, joka lukee tuota piiriä. Avaimessa oleva piiri saa käyttövirtansa virtalukon lähettimen signaalista eli avaimessa ei tarvita paristoa.

• sam

kuinka monta sekuntia varkaalta kestää saada auto käyntiin, vai onko tuo ihan toimiva systeemi?

• Punto
        sam kirjoitti:

kuinka monta sekuntia varkaalta kestää saada auto käyntiin, vai onko tuo ihan toimiva systeemi?

Jos tietää viisinumeroisen koodin, joka tulee
        avaimien mukana, niin on mahdollista ohittaa ajonesto muutamassa minuutissa. Tämä koodin ohitus on siltä varalta, että avain ei jostain syystä toimikaan. Tämä kuitenkin joka käynnistyksen yhteydessä ja aikaa menee muutama minuutti. Ilman tuota koodia ei kotikonstein autoa saa käyntiin.

• Joonas
        Punto kirjoitti:

Jos tietää viisinumeroisen koodin, joka tulee
        avaimien mukana, niin on mahdollista ohittaa ajonesto muutamassa minuutissa. Tämä koodin ohitus on siltä varalta, että avain ei jostain syystä toimikaan. Tämä kuitenkin joka käynnistyksen yhteydessä ja aikaa menee muutama minuutti. Ilman tuota koodia ei kotikonstein autoa saa käyntiin.

Kysymys kun käännän virta-avainta code valo syttyy. Ohjeessa sen pitäs antaa sammua ennen starttia. Olen pari kertaa käynnistänyt liian nopeesti että toi valo jää palaan, ja sen uhteydessä syttyy toi toinenkin valo, joka näyttää sytytyksen valolta. Kuitenkin olen pystynyt normaalista ajaan vaikka nää varotusvalot palaa. Eli nämähän palaa silloin myös kun yrität käynnistää väärällä avaimella. Eikö ton ajoneston pitäsi sammuttaa auto kun noi valot palaa. Vai millä lailla toi code toimii.

• Barsetta

Pstyykö ajon eston poistaa itse.kysymys fiat -97 barsetasta.

• Parsetanromut

Parsetasta saa eston poistettua kun vie sen romuttamoon. Poistuu muutkin turhat jutut samalla.

• Barsetta

Joo steenal on jo,loppu kaikki viat kerral ainoo vaan et jäi lompakko hansikaslokeroon.kiitti vinkist.....

• Moi mulla ongelma 2009 mallin puntossa 1,4l kone,ajon esto vittuilee,välillä lähtee käyntiin välillä ei,miten sen saa poistettua käytöstä pysyvästi?

• Anonyymi

Ei sitä niivaaa ohitella. Tarkasta nyt alkuunsa moottoritilan ecun maadoitus, ja samoin virtalukon pohjan toiminta. Code-tiedot kulkevat can-väylää pitkin, joten sen testailu tulis sitten seuraavaksi eteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä niivaaa ohitella. Tarkasta nyt alkuunsa moottoritilan ecun maadoitus, ja samoin virtalukon pohjan toiminta. Code-tiedot kulkevat can-väylää pitkin, joten sen testailu tulis sitten seuraavaksi eteen.

Okei kiitos vinkeistä,katsotaan auttaako,ärsyttää vaan kun välillä toimii ok,ja sit ku alkaa temppuilee,sit ei meinaa millään saada autoo toimii,nyt tuntui tekevän viimeisen stopin,mikään ei auta nyt,aiemmin akun plus navan irroitus auttoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3909
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3505
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      79
      3343
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2648
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1608
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1516
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1134
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1110
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe