Fiat CODE- ajonestolaite?

sam

Punto Dynamicin teknisistä tiedoista selviää, että kyseinen systeemi löytyy autosta. Kiinnostaisi tietää miten tuo toimii?

10

9286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punto

"Käynnistyksen estin, Fiat CODE, on yhteydessä ohjainyksikköön. Fiat CODE -ohjainlaite vaatii virta-avaimelta oikean koodin mahdollistaakseen käynnistyksen."
      Avaimessa on passiivinen muistipiiri (saattomuisti), jossa on käynnistykseen tarvittava koodi. Virtalukon yhteydessä on lähetin/vastaanotin, joka lukee tuota piiriä. Avaimessa oleva piiri saa käyttövirtansa virtalukon lähettimen signaalista eli avaimessa ei tarvita paristoa.

• sam

kuinka monta sekuntia varkaalta kestää saada auto käyntiin, vai onko tuo ihan toimiva systeemi?

• Punto
        sam kirjoitti:

kuinka monta sekuntia varkaalta kestää saada auto käyntiin, vai onko tuo ihan toimiva systeemi?

Jos tietää viisinumeroisen koodin, joka tulee
        avaimien mukana, niin on mahdollista ohittaa ajonesto muutamassa minuutissa. Tämä koodin ohitus on siltä varalta, että avain ei jostain syystä toimikaan. Tämä kuitenkin joka käynnistyksen yhteydessä ja aikaa menee muutama minuutti. Ilman tuota koodia ei kotikonstein autoa saa käyntiin.

• Joonas
        Punto kirjoitti:

Jos tietää viisinumeroisen koodin, joka tulee
        avaimien mukana, niin on mahdollista ohittaa ajonesto muutamassa minuutissa. Tämä koodin ohitus on siltä varalta, että avain ei jostain syystä toimikaan. Tämä kuitenkin joka käynnistyksen yhteydessä ja aikaa menee muutama minuutti. Ilman tuota koodia ei kotikonstein autoa saa käyntiin.

Kysymys kun käännän virta-avainta code valo syttyy. Ohjeessa sen pitäs antaa sammua ennen starttia. Olen pari kertaa käynnistänyt liian nopeesti että toi valo jää palaan, ja sen uhteydessä syttyy toi toinenkin valo, joka näyttää sytytyksen valolta. Kuitenkin olen pystynyt normaalista ajaan vaikka nää varotusvalot palaa. Eli nämähän palaa silloin myös kun yrität käynnistää väärällä avaimella. Eikö ton ajoneston pitäsi sammuttaa auto kun noi valot palaa. Vai millä lailla toi code toimii.

• Barsetta

Pstyykö ajon eston poistaa itse.kysymys fiat -97 barsetasta.

• Parsetanromut

Parsetasta saa eston poistettua kun vie sen romuttamoon. Poistuu muutkin turhat jutut samalla.

• Barsetta

Joo steenal on jo,loppu kaikki viat kerral ainoo vaan et jäi lompakko hansikaslokeroon.kiitti vinkist.....

• Moi mulla ongelma 2009 mallin puntossa 1,4l kone,ajon esto vittuilee,välillä lähtee käyntiin välillä ei,miten sen saa poistettua käytöstä pysyvästi?

• Anonyymi

Ei sitä niivaaa ohitella. Tarkasta nyt alkuunsa moottoritilan ecun maadoitus, ja samoin virtalukon pohjan toiminta. Code-tiedot kulkevat can-väylää pitkin, joten sen testailu tulis sitten seuraavaksi eteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä niivaaa ohitella. Tarkasta nyt alkuunsa moottoritilan ecun maadoitus, ja samoin virtalukon pohjan toiminta. Code-tiedot kulkevat can-väylää pitkin, joten sen testailu tulis sitten seuraavaksi eteen.

Okei kiitos vinkeistä,katsotaan auttaako,ärsyttää vaan kun välillä toimii ok,ja sit ku alkaa temppuilee,sit ei meinaa millään saada autoo toimii,nyt tuntui tekevän viimeisen stopin,mikään ei auta nyt,aiemmin akun plus navan irroitus auttoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      114
      10165
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      4970
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2161
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2038
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1874
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1551
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1382
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      961
    9. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      957
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      932
    Aihe