Aamu-unisuus...Voi ei!

Tyttö-91...

Hei!
Voiko aamu-unisuudelle tehdä jotain? Siis nyt kun alkaa opiskelut ja minulle herääminen on vain niin vaikeaa. Siis kun menen ihan hyvissä ajoin nukkumaan jos lähtö on aamulla jonnekkin , mutta aina kun kuulen sen herätyskellon niin korviini oikein sattuu ja luitani vihloo!
Minulle se nouseminen on vain niin vaikeaa , että usein käy niin , että en sitten jaksa lähteä minnekkään! Ja silloin kun pääsen sängystä ylös niin olen niin vihainen kaikille , enkä haluaisi nähdä ketään.
Voiko tälle siis tehdä jotain? Yleensä nukun sellaiset 9-10 tuntia , joka pitäisi riittää , mutta ei vain näytä aamulla riittävän.

Onko teillä jotain konsteja , miten olisi aamulla virkeempi tai saisi itsensä virkeänä ylös? Auttaisiko joku jooga/muu harrastus?
Ulkoilu varmaan auttaa , mutta sitä teen kyllä aika tarpeeksi!

Varmaan näkyy tämän viestin kellon ajasta koska olen kirjoittanut eli pidän siis tästä yöllä valvomisesta sillä olen tällöin aina parhaalla tuulella , enkä väsynyt! Nyt tietysti on lomaa , mutta oikein pelottaa nuo aamuherätykset taas vähän yli viikon kuluttua!

Olkaa onnellisia jos olette aamuvirkkuja...

5

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaan

käyt nukkumaan? noin keskimäärin. Jos kävisit pikkuhiljaa nukkuu normaalii aikasemmin (niin että unettaisi jo joskus 9-11 aikaa illal) ni heräisit ehkä myös helpommin aamulla.

• Siis tälläi lomisin vasta ihan aamuyöstä , mutta kun koulu alkaa niin aina siinä 22-23!
        Siis en vain pääse ylös sängystä , se on niin kamalaa , että en voi tietää pahempaa aamusin!

• tyttönen*
        neljä.marsua kirjoitti:

Siis tälläi lomisin vasta ihan aamuyöstä , mutta kun koulu alkaa niin aina siinä 22-23!
        Siis en vain pääse ylös sängystä , se on niin kamalaa , että en voi tietää pahempaa aamusin!

täysin sama ongelma..Kyllä se nouseminen on aamulla helpompaa jos on joku kiva meno...mutta kouluun..eih :((
        En itse vielä ole keksinyt mitään keinoa tähän..tosin jos tekis aamulla jtn kivaa jonka vuoksi tekis mieli nousta sieltä punkan pohjalta ylös..niin ehkäpä se herääminen helpottuis.

• -----

Helppo ja toimiva kikka on, että heräät joka aamu samaan aikaan ja menet joka ilta nukkumaan samaan aikaan. Esim. klo.22.00 nukkumaan ja herätys klo.6.0o, eli älä valvo aamuyöhön edes viikonloppuiltoina jolloin saat nukkua aamulla pitkään. En ole aamuvirkku, mutta olen koko loman herännyt kahdeksalta, joten kun koulut alkavat ja minun normaali puoli kuuden heräämisaikani palaa, pysyn kursseilla hereillä ja mah. pirteänä.

• aamuvirkku_____

Olen itse aamuvirkku ja tulen pahalle tuulelle jos nukun liian myöhään. Kesällä olen aina herännyt yhdeksältä, myös joskus hieman aikaisemminkin. Nukkumaanmenoaikaa ei kuitenkaan ole ollut. Saatan valvoa jopa kahteen tai kolmeen ja silti herään virkeänä yhdeksältä. Herätyskello on ollut kovassa käytössä koko kesän, myös sisäiselle kellolle on ollut tarvetta.

Vinkkinä annan sen, että tee itsellesi rytmi. Parhaiten rytmiin pääset, kun joka aamu laitat sen kellon soimaan, aina vain vähän aikaisemmin kuin edeltävänä aamuna. Täten myös illalla nukuttaa. Älä anna herätyskellon pirinän ärsyttää sinua. Sammuta se heti ja nouse ylös. Siirrä kello kauemmas, jos olet tottunut nukahtamaan kellon sammuttamisen jälkeen. Näitä suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe