aika monet ovat täällä olleet huolissaan kun ei tule satoa kurkkuihin ja tomaatteihin....oletteko muutes kuulleet että ampiaiset "sukulaisineen" ovat tänä kesänä olleet jotenkin vähissä, ovat oikein biologit asiaa tutukineet että missä vika.
Joten ei ihme jos ei tuu satoa kun ei oo ollu pölyttäjiä. Joten sitte itse vaan amppariksi ryhtykää...itse vain huiskuttelin kasvienvarsia ja kukkia toisiaan vasten, eiköhän siinä pölyyntynynny, nyt ainakin kurkkua tulee älyttömästi.
pölyttjät
1
136
Vastaukset
- rusalkaa
Tomaatin kukkaset ja vissiin sitten kurkun tms. voi pölyttää itsekin.
Yksi puutarhuri neuvoi napauttamaan sormella kasvihuonetompsujen vartta niin siitepöly lähtee liikenteeseen. Sittemmin olen kuullut, että vesivärisiveltimen kaltaisella sudilla kun käy läpi kaikki kukkaset tulee pölyttäneeksi ne, muta ei se niin hieno tartte olla...
Viime kesänä oli aika kuumaa ja minulla oli tomaatteja avomaalla kompostiauman päällä. Sain hyvän pölytyksen niille, kun aamusella kiertelin kasvimaalla...nappasin kuivia heiniä pienen tupon, jolla sitten sutasin kukkasia. Ainakin varmistin pölytyksen. Satoa tuli älyttömästi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025