Romaaneja, dekkareita ?

Vaiko runoja +

Mitä mieluiten luet vai luetko ollenkaan?

9

733

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hildurvonhopsis

Rakkain kirjani on tietenkin Raamattu. Sieltä löytyy ratkaisuja ihan kaikkiin elämäntilanteisiin. Suurin Rakkaus, agape'-rakkaus, löytyy tuosta rakkaimmasta kirjastani.

Luen toki paljon muitakin kirjoja ihan faktaa ja fiktioita laidasta laitaan. Vaikka nuorena päätin, etten koskaan hanki kirjahyllyä, vaan lainaan kirjaston kirjoja, niin kirjoja on vuosien mittaan kertynyt kotiinikin varmaan useita satoja. Kaikki ne olen lukenut ja myös olen ahkerasti käynyt kirjastossa.

Varsinkin opintojen päätyttyä oli todella ihanaa mennä kirjastoon. Sain ottaa sieltä lainaksi ihan mitä kirjoja vain ja ei tarvinnut tehdä referaattia tai tenttiä sitä ja odotella tenttituloksia...

• lukevani enimmäkseen hömppäkirjallisuutta.
      Lempikirjailijoitani ovat austraalialaiset Colleen McCullough (Okalintujen tekijä) sekä Tamara McKinley, valitettavasti heiltä ei ole montaa kirjaa ainakaan suomennettu.

Sitten on tietysti Danielle Steel, Nora Roberts ja Catherine Cookson.

Dekkareitakin luen, mutta niistä ei löydy erikoista suosikkia.

• Laivat

ja klassikoita luen, joskus runojakin. Chandlerin, P.D.Jamesin ja Waltersin dekkarit ovat ihan parasta kirjallisuutta. Sitten luen aina uudestaan Steinbeckia, Gogolia ja Dostojewskiä. Ja suomalaisista Westö on suosikkini. Nyt ostin kirpparilta Linnan Täällä Pohjantähden alla kun minulla oli senmentävä kolo sivistyksessä. Eka osa on lopuillaan, sitä on mukava lukea. Kuitenkaan ei ole aikoihin tullut mihinkään kirjaan sellaista kiihkoa, että ei olisi malttanut jättää kesken.

• Anskuliini

suurkuluttaja, viimeksi olen lukenut: Mende Nazer ja Damien Lewis: Orja. Koskettava tosikertomus kaksitoistavuotiaana orjaksi myydystä Sudanilaisesta Mendestä.

• parasta lukemista

Minä olen lukenut aika paljon kirjoja. Ancelika sarja oli hyvä, ja jotenkin tunui että se loppui kesken se tarina,samoin Catherine sarja oli todella hyvä.
        Mutta nyt näistä uuaista on kirjailija DIANA GABALDONIN sarja.
        Clairen ja Jaimien tarina todella mukaansa tempaava ja tosi jännittävä sarja.Suosittelen romantiikan nälkäisille.

• Jenna-56

En muista kuka sanoi joskus, että hän järkyttyi nuorena kun tajusi ettei elämänsä aikana pysty koskaan lukemaan maailman kaikkia julkaistuja kirjoja.

Lehtiä en lue kovin paljon, ne eivät kiinnosta mutta kirjat ovat intohimoni.

• SerpeNTiina

luen dokumentteja,runoja,psykologiaa,filosofiaa,romaaneja ainoastaan jos niissä on fakta-fiktio. jne..koko ajan jokin kirja kulkee arjessa mukana ja luettavana.
        Mutta.
        Jos me nyt puhumme kirjoista näin,olemme kohta kirjallisuus ja novellit foorumilla.
        Siksi käyn siellä erikseen,en täällä juurikaan puhu kirjoista.
        Olisi paljon mielenkiintoista juteltavaa kyllä,siis kirjoista;D

• ei ehdi

Muuta ei ehdi, kun uutisia on niin paljon ja politiikan seuraamista.

Kirjat on liian hidas media nykysin. Tänne jos runonpätkän joku laittaa, voin vaikka lukaista.

• Baile_Atha_Cliath

luen novelleja, historiaa, elämänkertoja, runoja, ... hmm melkein mitä vain, mutta vähemmän romaaneja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4888
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2741
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2514
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1943
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1842
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      88
      1671
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1612
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      1544
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1348
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1200
    Aihe