koirallemme tehtiin sterilisaatio muutama päivä sitten. koira inhoaa kauluria, joten pidämme sillä potkuhousuja, joista on lahkeet leikattu lyhyiksi, päällä aina sisällä ollessa, ettei koira pääse nuolemaan tikkiriviä masussa, eikä perheen toinenkaan koira pääse samoihin puuhiin.potkarit puetaan heti sisälle tultua. nyt kysyisinkin, että pitäisikö meidän välillä antaa tämän leikatun koiran nuolla alapäänsä puhtaaksi luonnollisin keinoin. emme ole kuin kerran suihkuttaneet haavaa ( ja samalla alapäätä), kun koira kuraantui lyhyellä pisu-lenkillä. onko siis vaaraa, jos koira ei pese itseään "sieltä" 10 päivään, voiko seurauksena olla tulehdus, tms. en älynnyt tuota ell kysyä. olisiko kokemuksia muilla asiasta.
omatoiminen hygienia
3
282
Vastaukset
Meille sanottiin että haavan pitää saada ilmaa jotta paranee, ei siis saa suojata kuin ulkoilun ajaksi jottei likaannu (kai suojaatte ulkonakin jotenkin?). Nythän on "mätäkuu" joten sitä suuremmalla syyllä pitää olla hikoilematon ja ilmava sen haavakohdan. Meillä siis puettiin sellainen "jumpperi" aina ulos mennessä koska siellähän se haava likaantuu pölystä ja kaikesta..on vielä matalajalkainen koira.
Kannattaa huuhtaista se pimpsakin välillä tai leikkoa siitä kohtaa housut auki. Sekin hiostuu siellä. - molossi
Tuota,itse en koskaan käytä haavakohdissa (en ole käyttänyt myöskään sterilisaatioissa)mitään haavan päällä,paitsi kurakelillä suojannut tarpeen vaatiessa.Minusta se ei ole hyväksi.Minusta parasta on,että haava saa mahdollisimman ilmavana olla,eikä haudu tai hiesty,varsinkaan vaatteiden sisällä.Eli meillä kauluri on käytössä,pitää koira siitä tai ei,niin se pidetään,sitä ei siltä kysytä.
Yksin ollessa koira on erikseen muista.Muuten pidetään silmällä ja kielletään,ettei sitä muutkaan nuole.
Haavaa pitäisi myös tarkkailla.Näin kesällä se on tosi tärkeää vielä.Jotkut lekurit suosittaa suihkuttumaan,toiset ei,jos haava on ihan siisti.
Jos alapää hieman vielä vuotaa,niin sen voisi suihkuttaa tarvittaessa.Itse hoidan leikatun koiran puhdistuksen tarvittaessa,eli en antaisi sen nuoleskella niitä mönjiä lainkaan.
ps.Jos koira pesee itse alapäätään,siinä on se vaara,että se pääseekin nuolasemaan myös haavaa.Ja huonolla tuurilla vielä krompsasemaan,jolloin tulehdusvaara on suuri. - pullarotta
Jos haavaa peittää sisällä ja antaa olla paljaana ulkona, mielestäni se on riskien maksimointia :o
Se peräpää saattaa vuotaa joten sitäkin pitää huuhdella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027