Tanska vai Iso-Britannia?

lähdössä, mutta minne?

Eli, eli... Olen tässä hieman ajatellut mahdollisuutta lähteä vaihto-oppilaaksi ensi syksynä peruskoulusta päästyäni. Jostakin syystä mieleni tekee lähteä Tanskaan, mutta en osaa kieltä lainkaan. AFS:n sivuilla sanotaan, että vaihto-oppilaaksi voi lähteä vaikka ei maan kieltä olisikaan opiskellut. Kuinka nopeasti kielen oppisi? Pitäisikö sitä teidän mielestänne opiskella jo Suomessa joltakin CD:ltä tai jotakin? Vai pitäisikö jättää Tanska haaveet sikseen ja lähteä Britteihin, joka myöskin kiinnostaa, koska osaan kieltä jo melko sujuvasti (kiitos ulkomaalaisten ystävien)? Kokemuksia täysin vieraaseen maahan lähtijöiltä?

2

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dejligt!

Minä lähtisin sinuna Tanskaan! Olen viettänyt molemmissa maissa paljon aikaa, ja suosittelen Tanskaa, jos sinulla on rohkeutta tarttua uuteen kieleen.

Nuorempana intoilin Briteistä, mutta en mä siellä enää viihdy. Kauhean kallista ja ruoka on epäterveellistä ja huonoa. Ja kaikki haluavat sinne.

Tanska sen sijaan on iloinen, rakas pohjoismaa jossa voidaan suhteellisen hyvin ja opiskelijoilla on todella hyvät oltavat. Tanskalaiset ovat leppoisia, ystävällisiä, hallitsevat herkullisen ruoan, ja ilmasto on miellyttävä.

Tanskan kieli on aivan ihana, ja ruotsin/saksan pohjalta siihen pääsee kiinni ihan kivasti. Ällistytät kaverisi palattuasi kun väännät kaikenmaailman ihmeellisiä yökkäysäänteitä. Voisi olla hyvä alkaa kuunnella tanskaa jo ennen maahan lähtöä. Lainaapa jotain tanskalaisia elokuvia tai sarjoja ensiksi.

Lisäksi Tanska on kuitenkin lähellä, joten on mahdollista päästä pyrähtämään edullisesti Suomeen jos kova ikävä iskee kesken kaiken. Olethan kovin nuori vielä.

• :):)

Heips.

Nyt menee aika lailla ot. joten pahoittelen :(.

Vajaan kk päästä pitäisi aloittaa opinnot Kööpenhaminassa ja kämpästä ei tietoakaan. Kyse siis opiskelujavaihdosta 5 kk. Osaisiko alkuper. kirjoittajalle vastannut neuvoa jotain hyvää nettisivua, jossa olisi ilmoituksia kalustetuista, lyhytaikaisesti vuokrattavista kämpistä? Esim. tanskalaiset vaihtoon lähtijät voisivat vuokrata kämppiään tuoksi aikaa. En ole löytänyt hyvää sivustoa.

Tarkoitan jotain hoas:n kirppispalstaa vastaavaa. Kiitos paljon jos joku osaa auttaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2007
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe