Luulen, että mulla on ADHD tai ainakin jonkinlainen keskittymishäiriö. Mistä saisin varmuuden? Onko olemassa jotain tutkimuksia ja mitä niissä tehdään? Jos mulla todetaan ADHD, niin voiko sitä hoitaa jotenkin? Kaikki info on tervetullutta. Olis kiva tietää, miksi koulu menee ihan päin mäntyä kun ei jaksa käydä siellä...
ADHD tutkimukset?
3
891
Vastaukset
- Lääke
Adhd-hoidetaan esim. vertaistuella, ns. caoch-valmentajalla, lääkityksellä (esim. Ritalin tai Conserta) sekä kognitiivisella terapialla.
Lisäksi muutt elämäntaparemontit: terveellinen ruokavalio, liikunta jne..
Lääkäriin voi yrittää julkisen terveydenhuollon kautta. Se on ehkä vähän vaikeampaa, mutta voi onnistua. Halvempaa kuitenkin.
Esim. HUS:issa on tällä hetkellä yksikkö, joka on erikoistunut addeihin. Taidat kuitenkin kuulua vielä nuorisopuolella. Siitä en tiedä tarkemmin.
Toinen tapa on mennä yksityiselle lääkärille. Jota kautta voit saada esim. lääkityksen nopeammin. Kalliimpaa, mutta nopeampaa. Riippuu vähän kansas paikkakuntasi lääkäritilanteesta.
Lääkäreistä kysely laita vaikka:
[email protected] (a-aikuiset ry)
tai sitten soita adhd-liittoon.- hö-lmö.
yksityiselle puolelle menin minä..
lääkäri kyseli vähän "tyhmiä"..
ja jätti tosi tärkeet jutut kysymättä..
ja lopuksi hussiin lähete..
*raivooooooooooooooo*
muija masentu.. ja mä myös...
no sitten yritettiin miettiä ettei tässä
mitään hätää..
puolvuotta seisoo vaikka päällään
kuhan saadaan asiat kuntoon ja mulle
edes vähän keskittymistä että
pääsisin kurssin läpi..
puol vuotta kun oli mennyt soitettiin
hussiin ja kysyttiin että missäs jonossa mennään..
hmm.. tommonen 8kk vielä..
*totaalinen masennus*
onkohan muualla "laitosta" mikä voisi
kurkistaa päänsisään ja kertoa mikä siellä on vialla..
*masentunut ilme* - Lääke
hö-lmö. kirjoitti:
yksityiselle puolelle menin minä..
lääkäri kyseli vähän "tyhmiä"..
ja jätti tosi tärkeet jutut kysymättä..
ja lopuksi hussiin lähete..
*raivooooooooooooooo*
muija masentu.. ja mä myös...
no sitten yritettiin miettiä ettei tässä
mitään hätää..
puolvuotta seisoo vaikka päällään
kuhan saadaan asiat kuntoon ja mulle
edes vähän keskittymistä että
pääsisin kurssin läpi..
puol vuotta kun oli mennyt soitettiin
hussiin ja kysyttiin että missäs jonossa mennään..
hmm.. tommonen 8kk vielä..
*totaalinen masennus*
onkohan muualla "laitosta" mikä voisi
kurkistaa päänsisään ja kertoa mikä siellä on vialla..
*masentunut ilme*Olen kyllä kuullut tuosta Husista kritiikkiäkin. Kaipa se on kuitenkin sutkoht virallinen kanava. Muuta paikkaa en kyllä tiedä. Tosin itse olen käynyt kuntoutussäätiöllä työkykytutkimuksissa, mutta eipä sekään oikein napannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455040Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101149- 131103
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743