Meillä on koira ja asumme omakotialueella.
Aamulla ennen kuutta ovikelloa soitettiin niin pitkään kunes heräsimme. Ovella oli saman kadun toisessa päässä asuva mies, jolla oli koiran ulosteita kädessä.
Hän kysyi osoittaen uloisteita: "Tiedätkö mitä nämä ovat" ja rupesi sitten syyttämään jatkuvasta kiusanteosta kun koiran jätöksiä löytyy hänen talonsa kohdalta kadulta.
Aikansa syyteltyään lähti sitten pois kun en myöntänyt asiaa - olimmehan olleet nukkumassa.
Nyt sitten kysyisin:
Onko moinen kotirauhanhäirintää? Olihan vielä aamuyö ja katualue, josta hän jätökset korjasi, oli kaupungin, joten asianomistaja hän ei ollut.
Kielsin häntä tulemasta enää missään asiassa kotiimme. Mitäpä jos hän tulee uudestaan?
Saako tulla herättämään aamulla
8
2280
Vastaukset
- aamu--uninen
Älä ainakaan tee näin!
1) syötä hänelle ne pussissa olevat koiran jätökset
2) syytä häntä seksuaalisesta häirinnästä ja tirkistelystä, hälytä poliisi
3) otat pussin ja palautat postilaatikkoon ilman pussia - asdfasdfsdv
Mene saatana paskottamaan sitä rakkias jonnekin muualle.
- Musti
Opetus on käynnissä, pian se osaa ite paskoa sun postilaatikkoon. Koira on viisas eläin, viisaampi kuin moni ihminen.
- doctor feelgood
No niin. Kallistappas päätäsi hieman eteen ja alaspäin. Kiitos. Niin vähän arvelinkin.
- koira
ota ensi kerralla pussi mukaan ja korjaa jätökset niin saat nukkua rauhassa aamuisin
- Rekku raukka
Kuule ei ne olleet mun ne jätökset vaan sun Mustis tekemiä. Se äijä tuli mun isännän ovelle ja rupes haukkuu. Seuraavan kerran kyllä puren sitä.
Eiköhän oteta DNA näytteet isännistä ja koirista vastaisen varalle. Puristele itse pussejas äläkä tu meille herjaamaan.
- vanhamersu
Jos se tulee uudestaan kiellosta huolimatta, taitaa mennä kotihäirinnän puolelle. Jos kyseisellä naapurilla ei vielä ole minkään näköisiä todisteita siitä, että uloste on peräisin juuri teidän koiran, ei sillä ole mitään oikeutta tulla häiriköimään.
Katsoppas tarkempi vastaus finlexin sivulta.
Eli www.finlex.fi. Valitse sieltä ajantasainen lainsäädäntö ja kirjoita hakuun rikoslaki. Etsi sieltä sitten kotirauhan rikkominen. - vanhamersu
Tässäpä suraan pykälä kotirauhan rikkomisesta.
24 luku (9.6.2000/531)
Yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamisesta
1 § (9.6.2000/531)
«Kotirauhan» «rikkominen»
Joka oikeudettomasti
1) tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen «kotirauhan» suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka
2) rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava «kotirauhan» rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1495808Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella344166Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03520Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv492731No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452520- 312494
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv322468- 162338
- 432055
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262015