Meillä on koira ja asumme omakotialueella.
Aamulla ennen kuutta ovikelloa soitettiin niin pitkään kunes heräsimme. Ovella oli saman kadun toisessa päässä asuva mies, jolla oli koiran ulosteita kädessä.
Hän kysyi osoittaen uloisteita: "Tiedätkö mitä nämä ovat" ja rupesi sitten syyttämään jatkuvasta kiusanteosta kun koiran jätöksiä löytyy hänen talonsa kohdalta kadulta.
Aikansa syyteltyään lähti sitten pois kun en myöntänyt asiaa - olimmehan olleet nukkumassa.
Nyt sitten kysyisin:
Onko moinen kotirauhanhäirintää? Olihan vielä aamuyö ja katualue, josta hän jätökset korjasi, oli kaupungin, joten asianomistaja hän ei ollut.
Kielsin häntä tulemasta enää missään asiassa kotiimme. Mitäpä jos hän tulee uudestaan?
Saako tulla herättämään aamulla
8
2285
Vastaukset
- aamu--uninen
Älä ainakaan tee näin!
1) syötä hänelle ne pussissa olevat koiran jätökset
2) syytä häntä seksuaalisesta häirinnästä ja tirkistelystä, hälytä poliisi
3) otat pussin ja palautat postilaatikkoon ilman pussia - asdfasdfsdv
Mene saatana paskottamaan sitä rakkias jonnekin muualle.
- Musti
Opetus on käynnissä, pian se osaa ite paskoa sun postilaatikkoon. Koira on viisas eläin, viisaampi kuin moni ihminen.
- doctor feelgood
No niin. Kallistappas päätäsi hieman eteen ja alaspäin. Kiitos. Niin vähän arvelinkin.
- koira
ota ensi kerralla pussi mukaan ja korjaa jätökset niin saat nukkua rauhassa aamuisin
- Rekku raukka
Kuule ei ne olleet mun ne jätökset vaan sun Mustis tekemiä. Se äijä tuli mun isännän ovelle ja rupes haukkuu. Seuraavan kerran kyllä puren sitä.
Eiköhän oteta DNA näytteet isännistä ja koirista vastaisen varalle. Puristele itse pussejas äläkä tu meille herjaamaan.
- vanhamersu
Jos se tulee uudestaan kiellosta huolimatta, taitaa mennä kotihäirinnän puolelle. Jos kyseisellä naapurilla ei vielä ole minkään näköisiä todisteita siitä, että uloste on peräisin juuri teidän koiran, ei sillä ole mitään oikeutta tulla häiriköimään.
Katsoppas tarkempi vastaus finlexin sivulta.
Eli www.finlex.fi. Valitse sieltä ajantasainen lainsäädäntö ja kirjoita hakuun rikoslaki. Etsi sieltä sitten kotirauhan rikkominen. - vanhamersu
Tässäpä suraan pykälä kotirauhan rikkomisesta.
24 luku (9.6.2000/531)
Yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamisesta
1 § (9.6.2000/531)
«Kotirauhan» «rikkominen»
Joka oikeudettomasti
1) tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen «kotirauhan» suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan taikka
2) rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava «kotirauhan» rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161342
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931782- 54691