Matkakorvauksen

korvaaminen?

Minulle oli lähetteellä/maksusitoumuksella varattu aika yksityislääkärille toiseen kaupunkiin.
Matkaa oli yhteensunntaan yli 100km.
Parkkipaikkaa etsiessäni puolituntia ennen määrättyä aikaa(paikalla tuli olla 10min. ennen), aikani peruttiin yksityislääkäriaseman toimesta. Kävin kuitenkin sisällä hakemassa paikallaolotodistuksen ja lähdin takaisin kotiin.
Kela hylkäsi matkakorvauksen vedoten peruutukseen...
Kannattaisiko hakea matkakorvausta suoraan lääkäriasemalta, he ajan peruivat, minusta johtumattomasta syystä?
Aikani oli aamupäivällä, jos aikani olisi peruttu heti aamulla, ei minun olisi tarvinnut lähteä sinne ollenkaan.
Onko kellekkään sattunut vastaavaa? Minkälainen tulisi hakemuksen olla? Kelan kielteinen päätös voisi ehkä olla liitteenä!?

6

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korvattava normaalisti

      tuollaisessa tilanteessa.

      • vastaava tapaus

        eli aika peruttiin kun olin jo matkalla, matkaa myös yli 100km. korvattiin matkakulut.
        jos sulla kerran on sairaalalta ollu kaikki oikeat "dokumentit" ja se on selvää että ne perui ajan liian myöhään, niin korvaus kuuluu saada.
        vaikka sua ei tutkittu niin silti bensaa kului turhasta matkasta.


      • Alkup.
        vastaava tapaus kirjoitti:

        eli aika peruttiin kun olin jo matkalla, matkaa myös yli 100km. korvattiin matkakulut.
        jos sulla kerran on sairaalalta ollu kaikki oikeat "dokumentit" ja se on selvää että ne perui ajan liian myöhään, niin korvaus kuuluu saada.
        vaikka sua ei tutkittu niin silti bensaa kului turhasta matkasta.

        mieltä itsekkin olen, kiitos vastauksista.


    • Reumaatikko

      Korvausvelvollinen on ajan peruuttanut sairaala.
      Hain itse suoraan sairaalalta ja sain rahat.

      Koska olet hakenut kelasta ja saanut hylyn, laita kopio siitä mukaan. Itse laitoin vapaamuotoisen hakemuksen, jossa vaadin ajan peruuntumisen vuoksi sairaalaa korvaamaan aiheutuneet kulut(laita kaikki mahdolliset kulut, myös parkkimaksut).

      • alkup.

        aion laittaa, parkkihallista ei kyllä ole kuittia...


      • alkup.
        alkup. kirjoitti:

        aion laittaa, parkkihallista ei kyllä ole kuittia...

        tuli lääkärikeskukselta, pahoittelivat ja lupasivat maksaa matkakorvauksen, sekä parkkihallimaksun.
        Vielä ei ole usko mennyt yksityislääkäreihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      174
      801
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe