Olen tässä tehnyt pari päivää soitto- ja mailkierroksia yrittäessäni löytää kiinteistövälittäjää myymään asuntoni, mutta ei niiden slangista suosiolla selviä!!!
Olen esittänyt mielestäni yksinkertaisen kysymyksen: anna tarjous asuntoni välityspalkkiosta (m2, valmistumisvuosi yms tiedot kerrottuna tarkasti), tehtävänä hoitaa sen myynti. Ei liene hankala kysymys!
YKSIKÄÄN ei ole kertonut sitä selkeästi, vaan saan selityksiä "se vähän riippuu... minimipalkkiomme on... mutta paketti A ja B ... ja sitten tulee päälle alv... ja jos niin... mutta täyspalkkiomme onkin 4,8% ja siitä saa Nordean asiakkaat -500 euroa, mutta vain siitä... AAARRRGH
Missä on PALVELU???
Meneekö välittäjillä aivan liian hyvin?
Ja miksi ihmeessä Suomessa kaikki haluavat myyntiyksinoikeuden? Maailmalla asunnon myy se joka ehtii...
Kiinteistövälittäjien palvelut
3
771
Vastaukset
- ile hki
Kun soitat kiinteistönvälittäjälle ja pyydät tarjousta välityspalkkiosta niin yleensä välittäjä haluaa päästä katsomaan asuntoa jonka jälkeen voidaan neuvotella välityspalkkiosta.
Näkemättä asuntoa harva välittäjä lupaa tietyin ehdoin myydä asunnon koska asunnossa voi olla tiettyjä epäkotia esim. hintapyyntö voi olla liian korkea ja myynti voi kestää pitkäänkin jolloin liian pienellä palkkiolla ei kannata hommaan ryhtyä tai asunto muuten on vaikea myydä johtuen sijainnista tai sen tyypistä.
Myyntioikeus tarkoittaa sitä että kun sopimus on voimassa niin välittäjällä on yksinoikeus myyntiin sopimuksen voimassaoloaikana.
Eihän sinä muuten ole mitään järkeä että välittäjä kuluttaa rahaa ilmoituksiin sekä asiapapereihin ja satsaa omaa aikaa ja kuluja myyntiin ja myyjä ilmoittaisi että asunto on myyty omasta toimesta tai jonkun toisen aikaansaannosta. Välittäjän pitää olla varma sitä että kukaan muu ei my samaan aikaan. Eri asia on kun sopimus päättyy, tilanne on toinen.
t. ile LKV- AmmattiVälittäjä
On myös hyvä muistaa että välittäjällä on oikeus palkkioon mikäli toimeksiantaja myy asunnon ostajalle joka todistettavasti on tutustunut asuntoon välittäjän kautta. Jälkipalkkio oikeuden kesto on kuusi kuukautta sopimuksen päättymisestä. Yleensä edellyttää että välittäjällä on ollut kirjallinen tarjous samalta ostajalta. Jos asunto myydään toisen välittäjän kautta on maksaa toimeksiantaja palkkion vain sille välittäjälle jonka kanssa on voimassa oleva sopimus.
- > vain Suomessa?
Olen itse asunut USAssa 12 vuotta ja siellä myyntisopimus tehdään useamman välittäjän kanssa ja se joka ehtii myy. Näin myös asunnot myydään nopeasti ja välittäjillä on kilpailun takia halu tehdä se.
En itsekään ymmärrä suomen yksinoikeussopimuksia!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974389Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293263No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 152976
- 32956
- 21939
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862