Mitä tämä tarkoittaa?

vastausta vailla

kun joku neropatti väittää moista...Kanarialla on tehty käyttövesi jo vuosia merivedestä, mutta että puista olisi vettä tehty? Kerro hyvä ihminen lisää."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000001638&posting=22000000028140798

42

5510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chicharrera

      ja osalla saarista on merivedestä puhdistettua vettä, mm. Gran Canarialla. Tämä puhdistamo sijaitsee kentältä tullessa hieman ennen Las Palmasin kaupunkia.
      Mutta näin ei ole esim. Teneriffalla, jossa vesi on "luonnollista". Saarella 1680 km tunneleita, joita on kaivettu veden saantia varten ja niistä tulee 93% koko tarpeesta.
      Jos tunnet hiemankaan Kanarian Saaria niin olet varmasti huomannut ns. "mar de nubes"-ilmiön (vapaasti suomennettuna "pilvimeri").
      Pilvet, jotka riippuvat vaikkapa Teidelle noustessa alapuolellasi, puiden korkeudella.
      Tämä aiheuttaa kosteuden kerääntymistä puiden neulasille, lehdille, joka lisää huomattavasti alla olevan maan kosteutta.
      Toisaalta puiden ansioista mereltä puhaltavat tuuleet tuovat sateita saarten pohjois-osiin. Juuri näille metsäisille ja vihreille alueille.

      Meitä neropatteja on onneksi useita vastaamaan sinulle, joka jaksat ja jaksat inttää!

      • huvittaa

        sivistyksessa sillä jo vuosia Kanarian käyttävesi on tehty merestä ja käytässö jokaisella saarella. Jos olet käynnyt Kanarialla viime vuosina niin ensimmäisenä oppaat varoittaa vedestä sillä siinä erilainen humuskanta kuin esim. Suomessa ja maha menee takuulla sekaisin. Ei siis saastunutta mutta koostumus on erilainen kuin pohjavedessä.
        Helppo tarkistaa googlelta ja jokaisen matkanjärjestäjän sivuilta. Samaa tekniikkaa on nykyään esim. Dubaissa jne. Sinun juttu on 70 luvulta että se siitä sinun oivalluksesta. Kannattaa joskus käydä niin ei ala selitellä asioita jotka ovat päivänselviä muille. Vaikka kaikki puut palaa Teneriffalla niin se ei vaikuta veden saantiin, ei todellakaan.


      • tässä yksi

      • reppu ja reissumies

      • Moya
        reppu ja reissumies kirjoitti:

        Teneriffa ja Gran Canaria ovat eri saaria, Teneriffalla ei tehdä juomavettä merivedestä. Luepas nimimerkki Misaman kirjoitus aiemmista viesteistä.

        tajusit, että Misaman ja Chicharreran tarinat perustuivat samaan tosiasiaan?


      • risarisus
        huvittaa kirjoitti:

        sivistyksessa sillä jo vuosia Kanarian käyttävesi on tehty merestä ja käytässö jokaisella saarella. Jos olet käynnyt Kanarialla viime vuosina niin ensimmäisenä oppaat varoittaa vedestä sillä siinä erilainen humuskanta kuin esim. Suomessa ja maha menee takuulla sekaisin. Ei siis saastunutta mutta koostumus on erilainen kuin pohjavedessä.
        Helppo tarkistaa googlelta ja jokaisen matkanjärjestäjän sivuilta. Samaa tekniikkaa on nykyään esim. Dubaissa jne. Sinun juttu on 70 luvulta että se siitä sinun oivalluksesta. Kannattaa joskus käydä niin ei ala selitellä asioita jotka ovat päivänselviä muille. Vaikka kaikki puut palaa Teneriffalla niin se ei vaikuta veden saantiin, ei todellakaan.

        sina "huvittaa".
        Katso ja opi:
        http://www.aguastenerife.org/4_tfeyelagua/index.html
        RISUS ABUNDANT IN ORE STULTORUM.


      • opas/opas
        reppu ja reissumies kirjoitti:

        Teneriffa ja Gran Canaria ovat eri saaria, Teneriffalla ei tehdä juomavettä merivedestä. Luepas nimimerkki Misaman kirjoitus aiemmista viesteistä.

        hyvät ihmiset, lukemaan.
        Teneriffalla merestä tislattu vesi on pelkästään 5,4% (2004).
        Huvittava, parasta olisi vihdoinkin pitää turpa tukossa.


      • Chica Rubia
        opas/opas kirjoitti:

        hyvät ihmiset, lukemaan.
        Teneriffalla merestä tislattu vesi on pelkästään 5,4% (2004).
        Huvittava, parasta olisi vihdoinkin pitää turpa tukossa.

        Tuo huvittaa-tyyppi on todella huvittava! Tietää kaiken niin hyvin, kun on lukenut matkanjärjestäjien oppaita ja uskoo niihin kuin Raamattuun. huvittaa...


      • huvittaa edelleen
        risarisus kirjoitti:

        sina "huvittaa".
        Katso ja opi:
        http://www.aguastenerife.org/4_tfeyelagua/index.html
        RISUS ABUNDANT IN ORE STULTORUM.

        v.2004 juttu ja nyt on kohta 2007 lopuillaan. Merestä vesi tehdään myös Teneriffalla ja se on takuu juttu ja mikään ei sitä muuta. Viime talvena opas kertoi jo bussissa tämän ja näin myös oli Gran Kanarialla ed. vuonna. Uskokaa te että vesi tehdään puusta jos haluatte mutta minä uskon mitä olen itse kuullut.


      • kuolen nauruun...
        huvittaa edelleen kirjoitti:

        v.2004 juttu ja nyt on kohta 2007 lopuillaan. Merestä vesi tehdään myös Teneriffalla ja se on takuu juttu ja mikään ei sitä muuta. Viime talvena opas kertoi jo bussissa tämän ja näin myös oli Gran Kanarialla ed. vuonna. Uskokaa te että vesi tehdään puusta jos haluatte mutta minä uskon mitä olen itse kuullut.

        Etkö jo prkl usko, että on kaksi erilaista saarta, joiden vedentuotannosta tässä on keskusteltu. Teneriffalla siis valtaosa vedestä kerätään metsäalueiden kosteudesta ja nimeomaan sille prosessille metsäpalojen pelätään aiheuttaneen haittaa.

        Juo Kanarialla käydessäsi vetesi vaikka suoraan merestä, who cares. Itse molemmilla saarilla käyneenä tiedän tarkkaan, että Teneriffan vedestä vain marginaalinen osa syntyy merivedestä tuotettuna.

        Valitettavasti oppaiden, myös painettujen tai nettiversioiden, kuten se Lomamatkojen tiedosto, sisältämät tiedot ovat paljon matkailleen silmissä monilta kohdin hyvin pintapuolisia ja puutteellisia. Olen useasti kenttäkuljetusbussissa hävennyt oppaan vaatimattomia tietoja kohteesta, jonka tunnen kuin omat taskuni. Jos porukkaa roudaa hiljakkoin kohteeseen tullut uusi tyyppi, ei niiden sanaan pidä luottaa kuin raamattuun, vaikka ehkä jotkut skriptitkin on käytössä.

        Paikallistieto on aina kokemusperäistä ja kumuloituvaa, ei paperilta siirrettävää..


      • kaikkea sitä
        kuolen nauruun... kirjoitti:

        Etkö jo prkl usko, että on kaksi erilaista saarta, joiden vedentuotannosta tässä on keskusteltu. Teneriffalla siis valtaosa vedestä kerätään metsäalueiden kosteudesta ja nimeomaan sille prosessille metsäpalojen pelätään aiheuttaneen haittaa.

        Juo Kanarialla käydessäsi vetesi vaikka suoraan merestä, who cares. Itse molemmilla saarilla käyneenä tiedän tarkkaan, että Teneriffan vedestä vain marginaalinen osa syntyy merivedestä tuotettuna.

        Valitettavasti oppaiden, myös painettujen tai nettiversioiden, kuten se Lomamatkojen tiedosto, sisältämät tiedot ovat paljon matkailleen silmissä monilta kohdin hyvin pintapuolisia ja puutteellisia. Olen useasti kenttäkuljetusbussissa hävennyt oppaan vaatimattomia tietoja kohteesta, jonka tunnen kuin omat taskuni. Jos porukkaa roudaa hiljakkoin kohteeseen tullut uusi tyyppi, ei niiden sanaan pidä luottaa kuin raamattuun, vaikka ehkä jotkut skriptitkin on käytössä.

        Paikallistieto on aina kokemusperäistä ja kumuloituvaa, ei paperilta siirrettävää..

        lähteestä niin paikallista vettä ei saa juofa ja yuon tietää kaikki jos vain joskus on Kanarialla käynnyt. Juo sinä vaan mettä mutta minä juon ihan muuta ainetta.


      • huvittaa todella!
        kaikkea sitä kirjoitti:

        lähteestä niin paikallista vettä ei saa juofa ja yuon tietää kaikki jos vain joskus on Kanarialla käynnyt. Juo sinä vaan mettä mutta minä juon ihan muuta ainetta.

        "huvittava" on pimahtanut lopullisesti.
        Jatka vain JUOFISTA, METTÄ tai jotain vahvempaa.


      • huvittaa kovasti
        huvittaa todella! kirjoitti:

        "huvittava" on pimahtanut lopullisesti.
        Jatka vain JUOFISTA, METTÄ tai jotain vahvempaa.

        mesi on? Otappa selvää ja ei tiedä vaikka Teiden lumesta sitä saisi tai sen puista kuoren alta.


      • Pico
        huvittaa kovasti kirjoitti:

        mesi on? Otappa selvää ja ei tiedä vaikka Teiden lumesta sitä saisi tai sen puista kuoren alta.

        otaPPA...
        Hölö...


    • lääkärin neuvo

      mistä niin millään saarella ei turisti saa vettä juoda suoraan hanasta. Se käy kyllä pesuvedeksi ja talousvedeksi ja jopa hampaat voi pestä kun ei vaan sitä niele. Tämä varoitus koskee eritoten pieniä lapsia joille voi olla tosi vaarallista juoda vettä hanasta vaan juomavesi pitää ostaa pulloissa jossa se on turvallista. Jospa tämä nyt loppuisi sillä se hvyä vesi ei ole ainakaan turistille teveellistä ja jopa jäiden tekeminen siitä on kielletty.

      • TIETOA,

        mistä pullovesi tehdään Gran Canarialla, Teneriffalla tai Lanzarotella? Saarilla on saatavissa Kanarialla pullotettua vettä, mutta mistä ne on tehty? Pohjavedestä, suodatetusta merivedestä vai peräti uudelleenpuhdistetusta jätevedestä?


      • mutta ilmesiesti
        TIETOA, kirjoitti:

        mistä pullovesi tehdään Gran Canarialla, Teneriffalla tai Lanzarotella? Saarilla on saatavissa Kanarialla pullotettua vettä, mutta mistä ne on tehty? Pohjavedestä, suodatetusta merivedestä vai peräti uudelleenpuhdistetusta jätevedestä?

        mutta veikkaan että mantereelta eli Espanjasta tulee ja onhan sitä hapollinen versio myös eli ei se ainakaan suoraan raanasta ole. Ja ihan samaa voi kysyä että etkö muka luota veden puhtauteen ja onko sinulle muutenkin epäluottamusta kaikkiin asioihin. Tulisitko käymään minun vastanotolla niin mietitään mitä voitaisi tehdä että pääset tuosta eroon. Mutta se takuu juttu ettei vesijohtovettä saa juoda ei edes siellä Teiden juurella.


      • Vilaflorista
        mutta ilmesiesti kirjoitti:

        mutta veikkaan että mantereelta eli Espanjasta tulee ja onhan sitä hapollinen versio myös eli ei se ainakaan suoraan raanasta ole. Ja ihan samaa voi kysyä että etkö muka luota veden puhtauteen ja onko sinulle muutenkin epäluottamusta kaikkiin asioihin. Tulisitko käymään minun vastanotolla niin mietitään mitä voitaisi tehdä että pääset tuosta eroon. Mutta se takuu juttu ettei vesijohtovettä saa juoda ei edes siellä Teiden juurella.

        kts. Canaryforum.com, Vilaflor "Most of the islands bottled water comes from a plant in the hills above Vilaflor" Itse olen myös Gran Canarialla ostanut tuota Vilaflorin vettä, pullossa on lumihuippuisen Teiden kuva.


      • kaikenlaista
        Vilaflorista kirjoitti:

        kts. Canaryforum.com, Vilaflor "Most of the islands bottled water comes from a plant in the hills above Vilaflor" Itse olen myös Gran Canarialla ostanut tuota Vilaflorin vettä, pullossa on lumihuippuisen Teiden kuva.

        että se tehdään Teiden lumesta...vai oletko oikeasti sitä mieltä On minun kaljatölkissä Sandelsin kuva että tekeekö Sandels vielä olutta kun luulin että kuoli ajat sitten...ymmärrätkö yskän? Kumma homma kun ei Teidelle kymmenien kertoja käynneenä ole koskaan nähnyt pullottajia tai tankkiautoja? Niinpä...kuka uskoo mitäkin ja mihinkä?


      • ookke kara
        kaikenlaista kirjoitti:

        että se tehdään Teiden lumesta...vai oletko oikeasti sitä mieltä On minun kaljatölkissä Sandelsin kuva että tekeekö Sandels vielä olutta kun luulin että kuoli ajat sitten...ymmärrätkö yskän? Kumma homma kun ei Teidelle kymmenien kertoja käynneenä ole koskaan nähnyt pullottajia tai tankkiautoja? Niinpä...kuka uskoo mitäkin ja mihinkä?

        Vilaflorin kaupungissa, joka on muuten korkeammalla sijaitseva kaupunki Espanjassa, tehdään kivennäisvedet, Teneriffan omasta vedestä, ei merivedestä. Käykääpä katsomassa, siellä on muuten mahtava mänty, jolla on kokoa ja näköä. Teiden lumesta tehdään ehkä lumipalloja, kivennäisvedet keräilyvesistä, käykää paikan päällä, niin tiedätte, bussilla pääsee, jos pää kestää.


      • canariona
        ookke kara kirjoitti:

        Vilaflorin kaupungissa, joka on muuten korkeammalla sijaitseva kaupunki Espanjassa, tehdään kivennäisvedet, Teneriffan omasta vedestä, ei merivedestä. Käykääpä katsomassa, siellä on muuten mahtava mänty, jolla on kokoa ja näköä. Teiden lumesta tehdään ehkä lumipalloja, kivennäisvedet keräilyvesistä, käykää paikan päällä, niin tiedätte, bussilla pääsee, jos pää kestää.

        kannattaisi tutustua "Agua de Firgas"?.


      • @£$€
        kaikenlaista kirjoitti:

        että se tehdään Teiden lumesta...vai oletko oikeasti sitä mieltä On minun kaljatölkissä Sandelsin kuva että tekeekö Sandels vielä olutta kun luulin että kuoli ajat sitten...ymmärrätkö yskän? Kumma homma kun ei Teidelle kymmenien kertoja käynneenä ole koskaan nähnyt pullottajia tai tankkiautoja? Niinpä...kuka uskoo mitäkin ja mihinkä?

        Oletpa ollut sokea... huvittaa... Olisit jo hiljaa kun et mitään tiedä.


      • @£$€
        @£$€ kirjoitti:

        Oletpa ollut sokea... huvittaa... Olisit jo hiljaa kun et mitään tiedä.

        Tämä oli tarkoitettu nimimerkille "kaikenlaista".
        Hän ei tosin ole koskaan ymmärtänyt käsitteitä "otsikko" ja "nimimerkki"... huvittaa...


      • Abuelita
        @£$€ kirjoitti:

        Tämä oli tarkoitettu nimimerkille "kaikenlaista".
        Hän ei tosin ole koskaan ymmärtänyt käsitteitä "otsikko" ja "nimimerkki"... huvittaa...

        Sivulla http://www.aguastenerife.org/4_tfeyelagua/index.html
        ,jonka linkin jo joku laittoi, kerrotaan asiat niinkuin ne oikeasti ovat.
        Suomennos: Superficiales=pinnallinen, tässä tapauksessa tarkoittaa pintavettä,
        Subterráneos= maanalainen, tarkoittaa pohjavettä, Manantiales=lähde, Reutilización= uudelleen puhdistettua, Desalación=suodatettu.
        Summa summarum: vedestä pohjavettä on 87%, lähdevettä 1,8%, uudelleen puhdistettua 5,6%, merivedestä suodatettua 5,4% ja pintavettä 0,2%.
        Eli asia on selvitetty ja siitä on turha tapella enää.


      • etkö osaa
        Abuelita kirjoitti:

        Sivulla http://www.aguastenerife.org/4_tfeyelagua/index.html
        ,jonka linkin jo joku laittoi, kerrotaan asiat niinkuin ne oikeasti ovat.
        Suomennos: Superficiales=pinnallinen, tässä tapauksessa tarkoittaa pintavettä,
        Subterráneos= maanalainen, tarkoittaa pohjavettä, Manantiales=lähde, Reutilización= uudelleen puhdistettua, Desalación=suodatettu.
        Summa summarum: vedestä pohjavettä on 87%, lähdevettä 1,8%, uudelleen puhdistettua 5,6%, merivedestä suodatettua 5,4% ja pintavettä 0,2%.
        Eli asia on selvitetty ja siitä on turha tapella enää.

        että tuo on v. 2004 ja nyt on v.2007 loppu suoralla ja tilanne ei ole enää noin. Ota selvää äläkä vanhoja tilastoja tänne enää kolmatta kertaa näytä.
        Paljon tapahtuu 3 vuodessa jopa Kanarialla ja nyt on tilanne toinen.


      • lekurin neuvo
        etkö osaa kirjoitti:

        että tuo on v. 2004 ja nyt on v.2007 loppu suoralla ja tilanne ei ole enää noin. Ota selvää äläkä vanhoja tilastoja tänne enää kolmatta kertaa näytä.
        Paljon tapahtuu 3 vuodessa jopa Kanarialla ja nyt on tilanne toinen.

        aasin kusta niin sitä ei saa turisti juoda. Uskokaa nyt ja ihan sama mitä vesi on mutta ei kelpaa kuin pesuvediksi turistille. Tai jotkut ei tietenkään sitä usko ja tuossa niitä on paskat housussa aula täynnä.


      • lörtsy
        lekurin neuvo kirjoitti:

        aasin kusta niin sitä ei saa turisti juoda. Uskokaa nyt ja ihan sama mitä vesi on mutta ei kelpaa kuin pesuvediksi turistille. Tai jotkut ei tietenkään sitä usko ja tuossa niitä on paskat housussa aula täynnä.

        Oletko saanut lekurin paperisi jenkeistä 20 taalalla, vai mistä, neuvo vähän, mieleni tekisi nuorten naisten gynekologiksi, ja kuka helvetissä etelään lähtee vettä kittaamaan, sairasta touhua.


      • Ei yhtään huvita
        etkö osaa kirjoitti:

        että tuo on v. 2004 ja nyt on v.2007 loppu suoralla ja tilanne ei ole enää noin. Ota selvää äläkä vanhoja tilastoja tänne enää kolmatta kertaa näytä.
        Paljon tapahtuu 3 vuodessa jopa Kanarialla ja nyt on tilanne toinen.

        EI ne asiat oleellisesti muutu edes 4 vuodessa. Hyvä muuten, että joku käänsi sen tilaston suomeksi, kaikki kun eivät ymmärrä espanjaa. Voisitko sinä kertoa, mistä ne paremmat tiedot saa, kun kerran olet niin fiksu, että muita tyhmäksi haukut. Ja sitten faktaa eikä mutu-tietoa kiitos.


      • viime keväänä
        Ei yhtään huvita kirjoitti:

        EI ne asiat oleellisesti muutu edes 4 vuodessa. Hyvä muuten, että joku käänsi sen tilaston suomeksi, kaikki kun eivät ymmärrä espanjaa. Voisitko sinä kertoa, mistä ne paremmat tiedot saa, kun kerran olet niin fiksu, että muita tyhmäksi haukut. Ja sitten faktaa eikä mutu-tietoa kiitos.

        kertoi bussissa viime keväänä Teneriffalla mikä on tilanne ja uskon että hän sen tiesi paremmin kuin kukaan täällä...oli ollut 8 vuotta oppaana ja oli pätevä.


      • huvittaa
        lörtsy kirjoitti:

        Oletko saanut lekurin paperisi jenkeistä 20 taalalla, vai mistä, neuvo vähän, mieleni tekisi nuorten naisten gynekologiksi, ja kuka helvetissä etelään lähtee vettä kittaamaan, sairasta touhua.

        hampaasi viinalla (jos on?) tai juotatko lapsille (jos on?)myös viinaa? Outoa jos näin on ja kyllä pullovettä kaikki käyttää muut paitsi sinä? Sinä oletkin kovis eikä kovikset juo vettä eikä maitoa.


      • hekoheko huvittaaaaaaaaa
        viime keväänä kirjoitti:

        kertoi bussissa viime keväänä Teneriffalla mikä on tilanne ja uskon että hän sen tiesi paremmin kuin kukaan täällä...oli ollut 8 vuotta oppaana ja oli pätevä.

        Ihanko totta! Voi herramunsiunaa! Oppaathan ne paremmin tietää kuin viralliset lähteet. Uskokoon ken haluaa.


      • lörtsy
        huvittaa kirjoitti:

        hampaasi viinalla (jos on?) tai juotatko lapsille (jos on?)myös viinaa? Outoa jos näin on ja kyllä pullovettä kaikki käyttää muut paitsi sinä? Sinä oletkin kovis eikä kovikset juo vettä eikä maitoa.

        Onko joku puhunut viinan juonnista, jos sanoo että kuka sinne lähtee vettä juomaan, laukkaako mielikuvitus, vai etkö tunne muita juomia kuin vesi? Lapsia ei joukkoomme ikävä kyllä kuulu, jos sinä lähdet etelään paikallista hanavettä juomaan niin silvuplee, ei se minua häiritse, ja meikä voi pestä hampaansa, no olkoon sanomatta, ja maito taas on tarkoitettu vasikoille, ja äidinmaito vauvoille, se suttu mitä kaupoissa myydään ei ole mitään maitoa, maitoallergiat ovat kovassa nousussa, nimenomaan Suomessa. Hampaat on luonnolliset, älä nyt ystävä hyvä provosoidu enempää, ajattele verenpainettasi.


      • ex-opas
        viime keväänä kirjoitti:

        kertoi bussissa viime keväänä Teneriffalla mikä on tilanne ja uskon että hän sen tiesi paremmin kuin kukaan täällä...oli ollut 8 vuotta oppaana ja oli pätevä.

        kuin eivät yleensäkään osaa paikallista kieltä paria sanaa enempää, joten ne kurjat turistit, jotka uskovat "bussikieltä" eivät paljoakaan pysty protestoimaan.
        Ja ne harvat, jotka mokaukset huomaavat, ovat hiljaa pelkästä häpeyksestä.


      • näin oli
        hekoheko huvittaaaaaaaaa kirjoitti:

        Ihanko totta! Voi herramunsiunaa! Oppaathan ne paremmin tietää kuin viralliset lähteet. Uskokoon ken haluaa.

        tiesi meidän opas ja oli ollut aurinkomatkoilla 8 vuotta Kanarian oppaana. Oli ainoa suomalainen opas Kanarialla joka oli saanut Espanjanvaltion opasoikeudet. Mutta kuka uskoo mitäkin ja minä en ainakaan usko näitä ns. asukkaita jotka Jakomäestä näitä viestejä pukkaa. Niitä mielikuvitus asukkaita tässä maassa riittää ja jotka tietää.


      • jussipussi
        ex-opas kirjoitti:

        kuin eivät yleensäkään osaa paikallista kieltä paria sanaa enempää, joten ne kurjat turistit, jotka uskovat "bussikieltä" eivät paljoakaan pysty protestoimaan.
        Ja ne harvat, jotka mokaukset huomaavat, ovat hiljaa pelkästä häpeyksestä.

        Mielestäni "paras" tieto mitä oon oppaalta kuullut eräällä Teneriffan retkellä: "Punaviinin punainen väri tulee tuosta punaisesta maaperästä."


      • LempiKaarina
        jussipussi kirjoitti:

        Mielestäni "paras" tieto mitä oon oppaalta kuullut eräällä Teneriffan retkellä: "Punaviinin punainen väri tulee tuosta punaisesta maaperästä."

        Ei voi olla totta! No, on se huomattu ennenkin, että ei ne oppaat välttämättä mitään tiedä. Viime talvena Teneriffalla sivusta seurasin, kun joku kyseli oppaalta bussiaikatauluista ja Bono-kortista. Opas vaan tokaisi, että "en mä nyt mistään voi tollasia tietää". Eikös niitten pitäisi tuollaisista asioista ottaa selvää.
        Että se niistä oppaista :)


    • männyt

      Tässä lainaus tekstistä:

      "...Notice the dampness in the air. On cloudy days, all the plants are saturated with dew, giving rise to an interesting phenomenon: the majestic Canary pine plays a very important ecological role. The prevailing northerly winds carry clouds to the northern slopes, and create an atmosphere which causes condensation. The drippings from this moisture were measured over the period of a year and yield an incredible 2000 litres per square metre! This may not mean much to you - until I tell you that a reasonable rainfall for a year gives about 500 litres per square metre. This is the reason for the continuous planting of trees in bare or denuded areas of the forest: to feed the underground reservoirs..."

      Toisaalta sitten, en osallistu paremmuusmittelöön.

      • 00kke kara

        Näinhän asia on.


    • Aqua destillatta

      Kanariansaarten vesi tehdään kahdella tavalla:
      1. Tislataan merivedestä. On täysin juomakelpoista mutta maku ei ole kaikkein sopivin pohjoismaalaiselle. Siksi juomavedeksi suositellaan ostettavaa pullovettä.
      2. Rahdataan tankkereilla suuria jääkuutioita etelä-mantereelta Las Palmasin satamaan.
      Jäät sulatetaan erikseen sitä varten suunnitelluissa "kalaaneissa". Vesi homogenoidaan ja pullotetaan ja osa vedestä hiilihapotetaan.Vesi on erittäin hyvää mutta on hieman kalliimpaa kuin merivedestä tehty vesi. Vettä myydään mm. kauppanimikkeellä Aqua Carma Jolev, Spain tai Aqua Cela Caitto Tiffany.

    • Anonyymi

      Varmaan se vesi tulis parasta tehdä sen paskaputken päästä mikä menee mereen ei ne sielä mitään jätevesiä käsittele .

      • Anonyymi

        Se olisi kierrätystä parhaimmillaan. Kannatetaan.


    • Anonyymi

      17 vuotta sitten oli paljon hauskempaa jaskan pauhantaa kuin nykyisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe