kuntoutusraha / Työkyvyttömyyseläkettä...

Ville tietämätön

Olen pian ollut sairaslomalla 300 päivää eli sairaspäiväraha loppuu. Nyt sitten haen kuntoutusrahaa / Työkyvyttömyyseläkettä...

Mikä ihme tämän rahan määrä about on? Jossain lukee että 10-500 € kuukaudessa ja tämän kelan laskurin mukaan (jos nyt on oikea laskuri kun niin monta nimeä näillä asioilla) http://asiakas.kela.fi/eprlaskenta_app/PRLaskentaApplication?EJ=KB&lang=fi

saisin 1500 € kuukaudessa...

osaako joku viisaampi kertoa..

16

6093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta, kun

      kerran toteat että haet työkyvyttömyyseläkettä! KuntoutusTUKI=entinen määräaikainen eläke.
      EI sama kuin kuntoutusRAHA, eli kumpaa sinä nyt olet hakemassa?
      Eli siis "Olen pian ollut sairaslomalla 300 päivää eli sairaspäiväraha loppuu. Nyt sitten haen kuntoutusrahaa / Työkyvyttömyyseläkettä..." KUMPAA olet hakemassa?! Kunoutustukea vai kuntoutusrahaa, ne kun ovat kaksi täysin eri asiaa ja kuntoutusRAHA EI ole sama kuin ent.ma-työkyvy.eläke.
      Eli onko sinulle tehty kuntoutussuunnitelma ja nyt sitä sitten aletaan toteuttaa vai mitä?

      Vai jatkuuko sairaslomasi nyt vain ennallaan?

      Kuntoutustuki=ent.ma.eläke ei todellakaan ole tuollaisia summia, laskurikin oli väärä.

      Olet varmastikin saanut KELA:lta hakulomakkeen, MIHIN se kohdistuu, kuntoutusrahaan vai kuntoutustukeen?

      Kannattaa sitten laittaa sitä omaa selvitystä sinne tarpeeksi, n. 25% kunt.tukihakemuksista hylätään..

      Ai niin, mikä kohta B-lausunnossa on ruksattu, kunt.tuki vai kunt.raha?

      • ville tietämätön

        eli olen ihan tietämätön näissä asioissa mitä nyt tänään olen lukenut vähän nettiä ja olen ihan sekaisin.

        Eli tuli hakupaperit tähän työkyvyttömyyseläkkeeseen..

        Ja jos se raha ei ole niin suuri niin eikö minun kannata lopettaa työt ja olla vaikka työnhakijana kärsiä karenssi ja jäädä ansiosidonnaisille työttömyyskassasta? Vaikka olisinkin sairas.

        Onkohan lääkärin mahdollista kirjoittaa paperi että on ollut hyvä syy lopettaa työt ja jäädä pois töistä jotta voisi karenssin saada "anteeksi"? Taitaa olla mahdoton ajatus.

        Olen ihan pihalla näistä asioista.

        Näin vain tänään lääkäriä ja se puhui b-lausunnosta ja että hae sitä työkyvyttömyyseläkettä joka on nykyään se joku kuntoutustuki tms.. Entiennyt että kuntoutusraha on eri asia. Kiitos paljon selvennyksestä.

        Ei ole kuntoutussuunnitelmaa tehty.

        Kiitos paljon avusta.. 30.9 asti saan vielä sairaspäivärahaa kelasta.. sen jälkeen olenkin ihan pihalla mitä kannattaa / pitää tehdä.


      • jota nyt haet
        ville tietämätön kirjoitti:

        eli olen ihan tietämätön näissä asioissa mitä nyt tänään olen lukenut vähän nettiä ja olen ihan sekaisin.

        Eli tuli hakupaperit tähän työkyvyttömyyseläkkeeseen..

        Ja jos se raha ei ole niin suuri niin eikö minun kannata lopettaa työt ja olla vaikka työnhakijana kärsiä karenssi ja jäädä ansiosidonnaisille työttömyyskassasta? Vaikka olisinkin sairas.

        Onkohan lääkärin mahdollista kirjoittaa paperi että on ollut hyvä syy lopettaa työt ja jäädä pois töistä jotta voisi karenssin saada "anteeksi"? Taitaa olla mahdoton ajatus.

        Olen ihan pihalla näistä asioista.

        Näin vain tänään lääkäriä ja se puhui b-lausunnosta ja että hae sitä työkyvyttömyyseläkettä joka on nykyään se joku kuntoutustuki tms.. Entiennyt että kuntoutusraha on eri asia. Kiitos paljon selvennyksestä.

        Ei ole kuntoutussuunnitelmaa tehty.

        Kiitos paljon avusta.. 30.9 asti saan vielä sairaspäivärahaa kelasta.. sen jälkeen olenkin ihan pihalla mitä kannattaa / pitää tehdä.

        laita muuten se hakemus pian KELA:n, ensim. kunt.tukihakemuksen käsittelyaika saattaa olla 2-3 kuukautta! Eli hakemus sisään. Selvitä ITSE sitten tilanteesi mahdollisimman tarkasti, menee paremmin lävitse!

        Ei,sellaista lausuntoa lääkäri ei kirjoita koska olet sairas=työkyvytön.

        Sitä ansiosidonnaistakaan ei ikuisesti riitä.

        Miten pitkän sairasloman lääkäri on nyt jatkoon kirjoittamassa?
        Ja pidä tosiaankin huoli, että saat B-lausunnon ajoissa, toki voit ilmoittautua työttömäksi, vajaakuntoiseksi työnhakijaksi ettet tipu tyhjän päälle jos kunt.tukihakemuksen käsittelyaika venyy.
        Ja ei se, että sitä hakee, takaa tosiaankaan sitä että sitä saa...Ja jos sitten laittaa uuden hakemuksen tai valittaa hylystä, sekin vie aikaa..


        ÄLÄ ihmeessä irtisanoudu sairauden takia!!!!


      • ville tietämätön
        jota nyt haet kirjoitti:

        laita muuten se hakemus pian KELA:n, ensim. kunt.tukihakemuksen käsittelyaika saattaa olla 2-3 kuukautta! Eli hakemus sisään. Selvitä ITSE sitten tilanteesi mahdollisimman tarkasti, menee paremmin lävitse!

        Ei,sellaista lausuntoa lääkäri ei kirjoita koska olet sairas=työkyvytön.

        Sitä ansiosidonnaistakaan ei ikuisesti riitä.

        Miten pitkän sairasloman lääkäri on nyt jatkoon kirjoittamassa?
        Ja pidä tosiaankin huoli, että saat B-lausunnon ajoissa, toki voit ilmoittautua työttömäksi, vajaakuntoiseksi työnhakijaksi ettet tipu tyhjän päälle jos kunt.tukihakemuksen käsittelyaika venyy.
        Ja ei se, että sitä hakee, takaa tosiaankaan sitä että sitä saa...Ja jos sitten laittaa uuden hakemuksen tai valittaa hylystä, sekin vie aikaa..


        ÄLÄ ihmeessä irtisanoudu sairauden takia!!!!

        Eli tuo mitä nyt tulen saamaan sitten muutamankuukauden päästä on 503,53 € / kuukaudessa. Eli vuokran jälkeen minulle jää käteen 100 € kuukaudessa.

        Tohon voi ilmeisesti sitten hakea myös asumistukea..

        Sairasloma on nytten kirjoitettu ensivuoden alkupuoliskolle asti.

        Näkkileipä ajat edessä... Vielä jos sairastaminen jatkuu niin en tiedä kyllä sitten mitä teen. Jotenkin olisi helpompi vain jäädä sitten jo ansiosidonnaisille..


      • nimimerkki kokemusta on
        jota nyt haet kirjoitti:

        laita muuten se hakemus pian KELA:n, ensim. kunt.tukihakemuksen käsittelyaika saattaa olla 2-3 kuukautta! Eli hakemus sisään. Selvitä ITSE sitten tilanteesi mahdollisimman tarkasti, menee paremmin lävitse!

        Ei,sellaista lausuntoa lääkäri ei kirjoita koska olet sairas=työkyvytön.

        Sitä ansiosidonnaistakaan ei ikuisesti riitä.

        Miten pitkän sairasloman lääkäri on nyt jatkoon kirjoittamassa?
        Ja pidä tosiaankin huoli, että saat B-lausunnon ajoissa, toki voit ilmoittautua työttömäksi, vajaakuntoiseksi työnhakijaksi ettet tipu tyhjän päälle jos kunt.tukihakemuksen käsittelyaika venyy.
        Ja ei se, että sitä hakee, takaa tosiaankaan sitä että sitä saa...Ja jos sitten laittaa uuden hakemuksen tai valittaa hylystä, sekin vie aikaa..


        ÄLÄ ihmeessä irtisanoudu sairauden takia!!!!

        Sinun kuntoutustukesi eli määräaikainen eläke on se mitä olet työssä ollessasi kartuttanut. Tämän tietää VAIN oma työeläkelaitoksesi, älä sotke kelaa tähän.
        Kela välittää hakemuksen vain eteenpäin.
        Siinä tapauksessa, että eläkettä on karttunut vähän, voi kela maksaa täydennystä eli eläkevähenteistä kuntoutustukea.


      • ja pyydä
        nimimerkki kokemusta on kirjoitti:

        Sinun kuntoutustukesi eli määräaikainen eläke on se mitä olet työssä ollessasi kartuttanut. Tämän tietää VAIN oma työeläkelaitoksesi, älä sotke kelaa tähän.
        Kela välittää hakemuksen vain eteenpäin.
        Siinä tapauksessa, että eläkettä on karttunut vähän, voi kela maksaa täydennystä eli eläkevähenteistä kuntoutustukea.

        työeläkelaitokseltasi laskelma!


      • Omark
        ja pyydä kirjoitti:

        työeläkelaitokseltasi laskelma!

        Liikaa en luottaisi tuen saantiin. Hakemukset käsitellään todella huolimattomasti, ainakin Ilmarisessa ja Kuntien eläkevakuutuksessa. On suorastaan johdonmukaista, että sekä diagnooseja vääristellään että työnkuvaa vähätellään. Varaudu valtavaan ja vuosien mittaiseen taisteluun!

        Pidän järjettömänä käytäntönä sitä, että kun sairasloman maksimiaika on käytetty, on työkyvyttömän henkilön hakeuduttava työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon, vaikka ei olisi työkykyinen! Itse menetin työkykyni ainoassa ammatissa, jota olin koskaan tehnyt. Jäin työttömäksi. En saanut sairaslomaa, vaikka en ollut työkykyinen. Putosin kaikkien yhteiskunnan tukijärjestelmien väliin. Minun olisi pitänut myöntää olevani hullu (menetin työkykyni fyysisen sairauden johdosta), jotta olisin saanut jotain tukea yhteiskunnalta. Menetin uskoni tähän "hyvinvointivaltioon'" lopullisesti, ihme että olen vielä elossa.


      • kaarina
        Omark kirjoitti:

        Liikaa en luottaisi tuen saantiin. Hakemukset käsitellään todella huolimattomasti, ainakin Ilmarisessa ja Kuntien eläkevakuutuksessa. On suorastaan johdonmukaista, että sekä diagnooseja vääristellään että työnkuvaa vähätellään. Varaudu valtavaan ja vuosien mittaiseen taisteluun!

        Pidän järjettömänä käytäntönä sitä, että kun sairasloman maksimiaika on käytetty, on työkyvyttömän henkilön hakeuduttava työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon, vaikka ei olisi työkykyinen! Itse menetin työkykyni ainoassa ammatissa, jota olin koskaan tehnyt. Jäin työttömäksi. En saanut sairaslomaa, vaikka en ollut työkykyinen. Putosin kaikkien yhteiskunnan tukijärjestelmien väliin. Minun olisi pitänut myöntää olevani hullu (menetin työkykyni fyysisen sairauden johdosta), jotta olisin saanut jotain tukea yhteiskunnalta. Menetin uskoni tähän "hyvinvointivaltioon'" lopullisesti, ihme että olen vielä elossa.

        Minulla 300 sairaslomapäivää tuli täyteen toukokuun lopussa ja heti kesäkuun alussa laitoin kelan kautta työkyvyttömyyspaperit eteenpäin ja samalla ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon niinkuin tämä kummallinen järjestelmä vaatii.....vaikka en ole työkykyinen ja sairaslomaa on kirjoitettu toistaiseksi.
        No,tänään tuli hylkäävä päätös eläkelaitokselta. Aion asiasta valittaa. Sen valituskirjelmän voi ilmeisesti toki tehdä itse, mutta olis ehkä hyvä, jos saisi jonkun alan asiantuntijan katsomaan sitä valituspaperia, ennenkuin sen lähetän eteenpäin, onkohan sellaista asiantuntijaa olemassa ? Omalääkäriltä haen uuden b-todistuksen asiasta.Olo on vähän tyrmistynyt ja sellainen, että tuntuu, ettei tiedä, mistä tämän aloittaa.


      • ..............................
        Omark kirjoitti:

        Liikaa en luottaisi tuen saantiin. Hakemukset käsitellään todella huolimattomasti, ainakin Ilmarisessa ja Kuntien eläkevakuutuksessa. On suorastaan johdonmukaista, että sekä diagnooseja vääristellään että työnkuvaa vähätellään. Varaudu valtavaan ja vuosien mittaiseen taisteluun!

        Pidän järjettömänä käytäntönä sitä, että kun sairasloman maksimiaika on käytetty, on työkyvyttömän henkilön hakeuduttava työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon, vaikka ei olisi työkykyinen! Itse menetin työkykyni ainoassa ammatissa, jota olin koskaan tehnyt. Jäin työttömäksi. En saanut sairaslomaa, vaikka en ollut työkykyinen. Putosin kaikkien yhteiskunnan tukijärjestelmien väliin. Minun olisi pitänut myöntää olevani hullu (menetin työkykyni fyysisen sairauden johdosta), jotta olisin saanut jotain tukea yhteiskunnalta. Menetin uskoni tähän "hyvinvointivaltioon'" lopullisesti, ihme että olen vielä elossa.

        Tuntui todella pahalta lukea tätä sinun kirjoitustasi. Vastaavanlaisia tilanteita on tullut esiin monen muunkin kohdalla. Eikä tilannetta välttämättä auta, vaikka olisikin "hullun" paperit, mitä se sitten tarkoittaakaan. Mielenterveysdiagnooseillakaan ei työkyvyttömyyseläke helpolla irtoa. Valitettavasti.

        Jonkun pitäisi alkaa pitää asiasta meteliä. Perusturva-keskustelussa on otettu kantaa mm. siihen, miten nopeasti Supon Nevala sai työkyvyttömyyseläkkeen ja miten kauan vastaavan eläkkeen hakeminen hylkyineen päivineen kestää "kansalainen Nevalalta".

        Olen aina ollut todella terve siihen saakka, kunnes sairastuin yhtäkkiä vakavasti. Kokemus on ollut järkyttävä. Olin Omarkin tavoin luullut, että Suomi on jonkinlainen hyvinvointivaltio, jossa heikommassa asemassa ja avuntarpeessa olevista ihmisistä pidetään huolta. Mutta se osoittautuikin pelkäksi illuusioksi. Nyt olen edelleen vakavasti sairas, mutta myös äärettömän vihainen tälle yhteiskunnalle. Mutta kuka ajaisi meidän asiaamme. Valitettavasti ainakaan itselläni ei ole siihen voimia.


      • tämän asian
        .............................. kirjoitti:

        Tuntui todella pahalta lukea tätä sinun kirjoitustasi. Vastaavanlaisia tilanteita on tullut esiin monen muunkin kohdalla. Eikä tilannetta välttämättä auta, vaikka olisikin "hullun" paperit, mitä se sitten tarkoittaakaan. Mielenterveysdiagnooseillakaan ei työkyvyttömyyseläke helpolla irtoa. Valitettavasti.

        Jonkun pitäisi alkaa pitää asiasta meteliä. Perusturva-keskustelussa on otettu kantaa mm. siihen, miten nopeasti Supon Nevala sai työkyvyttömyyseläkkeen ja miten kauan vastaavan eläkkeen hakeminen hylkyineen päivineen kestää "kansalainen Nevalalta".

        Olen aina ollut todella terve siihen saakka, kunnes sairastuin yhtäkkiä vakavasti. Kokemus on ollut järkyttävä. Olin Omarkin tavoin luullut, että Suomi on jonkinlainen hyvinvointivaltio, jossa heikommassa asemassa ja avuntarpeessa olevista ihmisistä pidetään huolta. Mutta se osoittautuikin pelkäksi illuusioksi. Nyt olen edelleen vakavasti sairas, mutta myös äärettömän vihainen tälle yhteiskunnalle. Mutta kuka ajaisi meidän asiaamme. Valitettavasti ainakaan itselläni ei ole siihen voimia.

        Kuka nostaisi tämän asian (erittäin suuren epäkohdan) esille?? Meitä väliinputoajia on paljon ja muistutuksena muille; tämä voi sattua kenelle vain. Vahvat pärjäävät sääntökään ei päde tässä "viidakossa" ja mielivaltaisessa viidakossa.

        Kuka alkaa ajaa sairaiden ihmisten oikeuksia, koska tämä on kaikkien suomalaisten asia?? Sairaana ei enää jaksa ja jos ei ole sairastanut ei voi tietää, että Suomessa voidaan näin toimia...!


      • Hullu vai ei?
        ville tietämätön kirjoitti:

        Eli tuo mitä nyt tulen saamaan sitten muutamankuukauden päästä on 503,53 € / kuukaudessa. Eli vuokran jälkeen minulle jää käteen 100 € kuukaudessa.

        Tohon voi ilmeisesti sitten hakea myös asumistukea..

        Sairasloma on nytten kirjoitettu ensivuoden alkupuoliskolle asti.

        Näkkileipä ajat edessä... Vielä jos sairastaminen jatkuu niin en tiedä kyllä sitten mitä teen. Jotenkin olisi helpompi vain jäädä sitten jo ansiosidonnaisille..

        Tämä järjestelmä perustuu juuri siihen, että kun sairas ihminen on väsynyt kivuistaan ym johtuen, ei jaksa tutkia asiota eikä anoa ja valittaa kaikesta.....
        Kysyä sopii kestääkö kukaan sairas sen tulematta "hulluksi"?

        Harva siellä elävakuutusyhtiössä tai kelassa neuvoo mitä pitää tehdä. Itse vain pitäisi kaikesta ottaa selvää.
        Ja omituisia sääntöjä, kuten tuo työkkäriin ilmoittautuminen työkyvyttömänä on!
        Sen minäkin olen läpikäynyt ja jos olisin saanut hylkäävän päätöksen olisin sitten (kai?) kuitannut jotain ansiosidonnaista päivärahaa tietyn ajanjakson.

        Kyllä tässä maassa "köyhät kyykytetään" ei käy eräille Nevaloille sun muille julkimo ammattilaisnyrkkeilijöille niin.....

        Jos työeläke jää alle n.1.100 e/kk, maksaa kela lisäksi kansaneläkettä toimeentulon helpottamiseksi.
        Itse en saa sitä, mutta siitä tiedotettiin kyllä kelasta minulle ja pyydettiin anomaan varalta sitäkin.
        Työeläkepäätöksen saatuani kansaneläkkeeseen tuli hyly.


      • vee-e
        kaarina kirjoitti:

        Minulla 300 sairaslomapäivää tuli täyteen toukokuun lopussa ja heti kesäkuun alussa laitoin kelan kautta työkyvyttömyyspaperit eteenpäin ja samalla ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon niinkuin tämä kummallinen järjestelmä vaatii.....vaikka en ole työkykyinen ja sairaslomaa on kirjoitettu toistaiseksi.
        No,tänään tuli hylkäävä päätös eläkelaitokselta. Aion asiasta valittaa. Sen valituskirjelmän voi ilmeisesti toki tehdä itse, mutta olis ehkä hyvä, jos saisi jonkun alan asiantuntijan katsomaan sitä valituspaperia, ennenkuin sen lähetän eteenpäin, onkohan sellaista asiantuntijaa olemassa ? Omalääkäriltä haen uuden b-todistuksen asiasta.Olo on vähän tyrmistynyt ja sellainen, että tuntuu, ettei tiedä, mistä tämän aloittaa.

        valituksen tekeminen jo hylätystä hakemuksesta on lähes aina turhaa. valituksen seurauksena tutkivat vaan onko tapahtunut joku selvä virhe käsittelyssä, harvemmin sellaista on. uudet liitteet toki voivat muuttaa tilanteen ?

        paremmat mahdollisuudet onnistua on ihan uudella hakemuksella, siihen sitten liität mahdollisimman paljon liitteitä ja todisteita työkyvyttömyydestäsi.

        valmistaudu vuosien vääntöön asian kanssa, myös rahan tulo voi muuttua peruspäivärahaksi, ettei tuu yllätyksenä. jos sitten asia hoituukin nopeammin niin sehän on kiva yllätys.

        tsemppiä ja pitkää pinnaa.


      • sairas
        tämän asian kirjoitti:

        Kuka nostaisi tämän asian (erittäin suuren epäkohdan) esille?? Meitä väliinputoajia on paljon ja muistutuksena muille; tämä voi sattua kenelle vain. Vahvat pärjäävät sääntökään ei päde tässä "viidakossa" ja mielivaltaisessa viidakossa.

        Kuka alkaa ajaa sairaiden ihmisten oikeuksia, koska tämä on kaikkien suomalaisten asia?? Sairaana ei enää jaksa ja jos ei ole sairastanut ei voi tietää, että Suomessa voidaan näin toimia...!

        Tähän päivään saakka odotin kuntoutustukea reippaat 2 kuukautta ja hylky tuli. Enpä tiedä enää mitä teen ja mistä saan toimeentulon, sillä 2 kuukautta oli myös sairaspäiväraha katkolla kun odotettiin tätä kuntoutuspäätöstä!

        Työkkärissä on edessä kolmen kuukauden karennsi, sillä työnantaja katsoi minut irtisanoutuneeksi, ja sekin asia on liitossa kesken.

        En tiedä taitaa olla helpointa ripustaa itsensä narun jatkoksi, sillä ei masennus ainakaan tällä tavalla parane.


    • inkiwaari

      olen todella ymmälläni,olen osa-työkyvyttömyys eläkkeellä ,työ peräisen sairauden takia. Maksan palkastani verot ja kaikki muut maksut jotka palkoista pitää maksaa. Eläkkeeni kertyy 1,5% palkasta.Olen 62 vuotias jos olisin osa-aika eläkkeellä eläkkeeni kertyisi enemmän ja63-vuotiaana vielä enemmä .Eikö palkkatulo ole samaa rahaa oli sitten osa-aika tai osa-työky eläkkeellä. turha oli RÄHKIA itsensä sairaaksi ja se vasta turhaa onkin kun yrittää vielä sairaanakin sinnitellä osa työssä ja jäädä eläke rahoista näppejä nuolemaan. eläkelaitokset sen kun lyövät jo muutenkin lyötyjä. MISSÄ VIIPYY OIKEUS JA KOHTUUS HYVÄT PÄÄTTÄJÄT ?????

    • Väliin putoamassa :/

      Onko ns. "onnellisia loppuja" lainkaan? Siis, että joku olisi tuolta "välistä" päässyt ylöskin, vai hylätäänkö kaikki.

    • ....................

      Itselläni on tämä ruljanssi pian edessä. Taas. Olin kuntoutustuella yli vuoden, kunnes paloin täysin loppuun toimistosta toimistoon pompottelun kanssa, ja irtisanouduin terapiasta, sossun tuista ja työkkärin tuista ja elin vanhempieni kustannuksella 2 vuotta. Nyt olen ollut työkkärin tuella lähes vuoden ja elokuussa on aika psykiatrille. Työkkäristä sanottiin, että se on sitten oltava elokuun lopusta alkaen sairaslomalla, tai he laittavat töihin, olin kuinka masentunut tahansa. Kauhistuttaa pelkkä ajatuskin siitä, että joudun taas terapiaa aloittamaan, koska olen vuosikausien terapiajaksojen jälkeen sen todennut turhaksi. Mutta pakko se kai on, jos haluaa jotenkin tulla toimeen "omillaan". .. .. .. ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe