Apua tarvitseva

onnellinen nainen

Onko kenelläkään kokemuksia siitä että on raskaana ja syö masennuslääkettä?miten on onnistunut ja oliko vauva terve? Olen raskaana 5.viikolla ja en haluaisi missään nimessä lapsesta luopua enkä lääkkeistä pysty luopumaan. Itse tiedän muutaman joka syönyt lääkkeitä ja kaikki sujunut hyvin!!Miten teillä muilla?Auttakaa.. haluaisin niin kovasti tämän lapsen!!:)

7

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovasana

Kysy

• huhhuh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

mistä sinä tiedät että aloittajan mummo tai äiti ja jne on itse joutunut syömään masennuslääkkeitä odotusaikana?
        nytkö täältä ei saa edes kysyä miten muilla on mennyt.en usko että aloittaja syö niitä lääkkeitä ilman et kysyy lääkäriltä,mut saahan sitä täältä kysyä miten muilla on mennyt!
        ärsyttää niin saatanasti tollaset "täältä ei saa kysyä muuta kun mitä minä haluan lukea" -tyypit!!
        perustakaa oma yhteisö ja urputtakaa toisillenne siellä!!!!

• äidiksi

tai lääkäriltä! Mielestäni olen kuullut että joitakin lääkkeitä pystyy syömään. Kannattaa tarkista asia heti ettei vauvelinalulle satu mitään. Ehkä lääkkeen voi vaihtaa sopivapaan jos käyttämäsi ei sovi.

Itse joudun käyttämääm astamalääkettä ja kortison suihketta nenään. Ei ole paljon tutkittu, mutta lääkeri totesi että parempi käyttää koska muuten olen kokoajan ihan tukossa ja vauva tarvitsee happea riittävästi.

Itse lopeti masennuslääkkeet koska tiesin haluavani pian vauvelin. Pari kuukautta meni itkeskellessä mutta nyt jo vuosi ilman lääkkeitä! =) Ja raskaana kolmatta kertaa. Kaksi keskenmenoa masensi, mutta ihan ok tässä on jaksettu. Saa nähä miten tämä raskaus.

Onnea ja jaksamista! =)

• enään 3 kk jäljellä

Myös minä lopetin lääkärin kehoituksesta masennuslääkeet/mielialalääkkeet kun tulin raskaaksi. Lääkäri kertoi, että raskausen alussa syödyt lääkkeet saattavat HUOM ! tehdä hallaa sikiölle, kun ei tutkimustuloksia olemassa, joten jos vaan pystyt olemaan ilman olisi parempi, koska olisi aivan kamalaa saada epämuodostunut lapsi lääkkeiden takia.
      Keskiraskauden vaiheilla voisi syödä ? JOS on ihan pakko = äiti menee huonoon kuntoon henkisesti, mutta sitten taas loppua kohti on lopetettava, koska syntyvä vauva saattaa kärsiä vieroitusoireista, ja olla hyvin kiukkuinen ja itkevä.
      Itse tein sen päätöksen, että olen ilman lääkitystä, vaikka henki menisi, sillä vauvan parasta ajattelen.
      Astmalääkitystä jouduin käyttämään kyllä raskauden alkuvaiheessa, mutta sen ei pitäisi aiheuttaa mitään vaurioita. Nyt en tarvitse sitäkään enään, koska lopetin tupakoinnin myös kun sain tietää olevani raskanana.
      Olen rv 28

• vaan

itsellä ei ole kokemusta, mutta ystäväni sairastui raskauden aikana masennukseen ja hänelle lääkäri sanoi ettei ole lääkkeitä mitä saisi syödä raskaana ollessa ja hän joutui kärsimään itkeskellen koko raskausajan...(outoa ettei edes terapiaa tarjottu...)eli varmista ehdottomasti lääkäriltä ja pian...voimia sinulle.

• Aapeliina

Monia lääkkeitä voi käyttää raskauden aikana. Tyksi sivuilla on hyvä juttu lääkkeistä mitä voi käyttää.sivun alareunasta pääsee raskaus lääkkeet juttuun. Ei kannata olla huolissaan. Voit varmasti syödä lääkkeitä, ja voit paremmin. samoin vauvasi.

http://www.tyks.fi/fi/680/14695/

• Aapeliina

tää lääke juttu on kyllä ihmeellistä, minulle lääkärit nimenomaan ovat sanoneet että on tehty tutkimuksia ja siinä on todettu, että mitään haittaa ei noista uusista masennus lääkeistä ole. Ja miettikää nyt hyvät ihmiset, että millaisen myrkky annoksen tupakoiva äiti lapselleen antaa joka pv, ja monta kertaa!! eikö ole aika pieni riski jos äiti syö kerran pv lääkkeensä, että kaikki on kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      111
      2722
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      17
      1720
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      267
      1608
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      11
      1564
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      27
      1139
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1062
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      83
      1031
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    Aihe