On tässä tullut seurattua aktiivisesti tämän kotipaikkakunta (jääköön paikka salaisuudeksi) myynnissä olevien ok-talojen tilannetta.
150-250t€ talot ei mene kaupaksi millään. Muutama talo on ollut välittäjän listoilla jo kohta vuoden (muutama jakso välissä ettei ole ollut myynnissä). 60-130t€ taloja menee kaupaksi aina silloin tällöin, jotkut melko nopeastikin.
"Parhaimmat" pudottajat löytyvät juuri noista kalleimmista. Kärkisijaa pitävä ei ole siltikään mennyt kaupaksi, hinnanpudotusta on ollut vasta -10.9%.
Itse odottelen erään talon (uudehko, kuuluu tuohon kalliimpaa luokkaan) hinnan lisäpudotusta. Nyt on tultu alas vasta -6.5%. Olen tarjonnut summaa, joka vastaa -12% pudotusta alkuperäisestä pyynnistä (~puoli vuotta sitten).
Kyllä tämä vaan siltä näyttää, ettei hyvältä näytä (paitsi ostajan, jolla on omaa rahaa, kannalta).
(ps. eikä olla ihan tuppukylä, paperitehdas ja muuta teollisuutta melko paljon)
Parhaimmat pudottajat
Uutisia pikkupaikkakunnalta
3
663
Vastaukset
- Linnan neito (KNI)
Olen täysin samaa mieltä sun kanssa näistä asuntojen hinnoista. Välittäjät kuvailee kohteita superlatiiveillä ja kun sitten menee katsomaan kohdetta niin voi jeesus...Miten ne saa otettua ne kohdekuvatkin niin taitavasti.Tosiaan useamman kuukauden on kohteet myynnissä,jotkut jopa vuoden.Laittavat lähtöhinnan niin korkeelle ,että kiinnostus karisee ja kun kohde on pitkään myynnissä niin mulle tulee ainaskin tunne ,että siinä täytyy olla jotain vikaa kun ei käy kaupaks.Nämä kiinteistövälittäjät on sitten kans oma tarinansa,voi että ne osaa puhua potaskaa...
- Iloinen vuokralainen
oli myynnissä ties kuinka kauan, kuva talosta ulkoapäin oli sellainen mikä karkoittaa samantien ostajat...
Kun kiinteistövälittäjä vaihtui hän oivalsi, että poistetaan kuva ulkoapäin.
No näkeehän kämppää katsomaan menevät sen sitten, kämppä edelleen myynnissä.
Etsikää kämppä mistä ei ole ulkoapäin kuvaa...
- Kovaa käy
Joensuussa kauppa käy tosi kuumana ja vuokra-asunnoista on suuri pula. Ennakoidaan että tästä tulee asuntomarkkinoiden kuumin syksy.
Kerrostaloasuntojen hinnat on nousseet alkuvuodesta 7% ja vuoden aikana 9% ..!!!
Ja lisää rakennetaan, laadukkaasti. Niistäkin suurin osa kuten Penttilän alue on jo myyty ENNAKKOON. Valmistuu 2008.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760