Tämä juoksupallo

DoDDii

Itsellän on talvikko Hamsteri joten voiko talvikko käyttää juoksupalloa?
Paljonko se suurinpiirtein maksaa? :>

30

2483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      on keskusteltu ennenkin paljon. Hae vaikka hakusanalla vanhoja keskusteluita. Juoksupallo jakaa mielipiteet. Itse juoksutan ennemmin vapaana lattialla ja kaikilla hamsuillani on juoksypyörät dunissa.

      • sipi hamsu

        mistä sais juoksupalloja vaikka niistä kerrotaankin kauhutarinoita!!?
        jos on joku kauppa sen pitäisi olla JYVÄSKYLÄSSÄ! KIITOS JO ETUKÄTEEN JOS TIEDÄTTE!!


    • DoDDii

      Lueslin noita edellisiä "juoksupallo keskusteluja"
      Jotkut sanoo että se on hyvä !
      Ja jotkut väitää että se on eläinrääkäystä !
      Minun talvikkoni on n: 1 vuotias ..?
      Tietenkin ajttelin ettei olisi kivaa jos itse joutuisi ahtaaseen paikka jne .
      Mutta hamsterini et tykkkää lattialla oiken juosta se keskittyy vain piilo paikkoihin. Juoksupyörää se käyttää öisin mutta..? Haluisin mielen kiinosta ostaa tuollaisen pallon ja katsoa onko siitä haittaa vai hyötyä.
      Kommetteja?

      • Nispus

        DoDDii älä mielelläsi hanki semmoista sillä mieti itse että olet siinä ja jos et osaa vaikka pysäyttää sitä niin taitaa käydä huonosti. J asiinä ei vaihdu ilmakaan hyvin. Toivoisin koko sydämmestäni että et ostaisi sitä. Liata hamsterille jotain virikettä lattialle jotta se kiinnittäis huomiota siihen tai jos ei ole mahdollista niin tee puuha laatikko. Eli yhdistele kaikkia pahvilaatikkoja ja laita niihin virikettä. Kyllä hamsusi repeää innosta:D


      • etkö tajua?!!
        Nispus kirjoitti:

        DoDDii älä mielelläsi hanki semmoista sillä mieti itse että olet siinä ja jos et osaa vaikka pysäyttää sitä niin taitaa käydä huonosti. J asiinä ei vaihdu ilmakaan hyvin. Toivoisin koko sydämmestäni että et ostaisi sitä. Liata hamsterille jotain virikettä lattialle jotta se kiinnittäis huomiota siihen tai jos ei ole mahdollista niin tee puuha laatikko. Eli yhdistele kaikkia pahvilaatikkoja ja laita niihin virikettä. Kyllä hamsusi repeää innosta:D

        Ajattele hei vähän! Jos se ottaa siellä kamalassaan juoksupallossaan askeleenkin, niin se kierii ja kierii, eikä se itse raukka voi sitä pysäyttää, eikä siellä ole tarpeeksi paljon vaihtuva ilma! Muista, että se on ehkä kivan näköstä, ku se juoksee siellä, mutta hamsusta se ei oo kuule yhtää hyvä juttu! Älä siis osta. Mulla ei ainakaan IKINÄ tulisi mieleen ostaa juoksupalloo!!


      • Nasuuuuuu
        etkö tajua?!! kirjoitti:

        Ajattele hei vähän! Jos se ottaa siellä kamalassaan juoksupallossaan askeleenkin, niin se kierii ja kierii, eikä se itse raukka voi sitä pysäyttää, eikä siellä ole tarpeeksi paljon vaihtuva ilma! Muista, että se on ehkä kivan näköstä, ku se juoksee siellä, mutta hamsusta se ei oo kuule yhtää hyvä juttu! Älä siis osta. Mulla ei ainakaan IKINÄ tulisi mieleen ostaa juoksupalloo!!

        Se ei ole eläinrääkkäystä! Laitan monesti pallon hamsuni häkin ovelle ja se menee palloon mielellään. Pallossa kiertää ilma sillä se on täynnä ilmaviivoja. Joissakin palloissa ei ole mutta yleisimmin. Hamsuni juoksentelee 10min.-30min. siinä. Jos se ei saa pysähdettyä vauhtia. Menen itse apuun. Meillä hamsterini saa juosta pallossa olohuoneessa. Olohuoneeseen on ovi aukko mutta minä aina laitan kaikkea siihen eteen, niin se ei joudu eiteisen portaikkoon! Hamsuni on juossut siinä jo yli puolivuotta eikä ole päässyt esteistä. Jotkut hamsut tykkää juosta siinä mutta kaikki ei. Minun hamsuni tykkää. SE EI OLE ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ! (ehkä joidenki mielestä mutta ei minun.)(Anteeksi kirjainten raiskaaminen.)


      • ieieieieieiie
        Nasuuuuuu kirjoitti:

        Se ei ole eläinrääkkäystä! Laitan monesti pallon hamsuni häkin ovelle ja se menee palloon mielellään. Pallossa kiertää ilma sillä se on täynnä ilmaviivoja. Joissakin palloissa ei ole mutta yleisimmin. Hamsuni juoksentelee 10min.-30min. siinä. Jos se ei saa pysähdettyä vauhtia. Menen itse apuun. Meillä hamsterini saa juosta pallossa olohuoneessa. Olohuoneeseen on ovi aukko mutta minä aina laitan kaikkea siihen eteen, niin se ei joudu eiteisen portaikkoon! Hamsuni on juossut siinä jo yli puolivuotta eikä ole päässyt esteistä. Jotkut hamsut tykkää juosta siinä mutta kaikki ei. Minun hamsuni tykkää. SE EI OLE ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ! (ehkä joidenki mielestä mutta ei minun.)(Anteeksi kirjainten raiskaaminen.)

        meillä oli juoksupallo gerbiileillä. toinen juoksi ensimmäisestä kerrasta alkaen ympäri kämppää ja jarrutteli(TODELLAKIN JARRUTTELI ITSE) esteiden tullessa eteen tai muuten vaan kun halusi. eli se että joku sanoo et pallo vaan pyörii ja pyörii ja eläin ei voi sille itse mitään on p***a puhetta. toinen gerbiilini ei ottanut askeltakaan pallossa joten otin sen pois pallosta ja en enää yrittänytkä laittaa sitä juoksemaan palloon. velipoika kyllä juoksi viikoittain. ja eli pitkän onnellisen elämän!


      • DoDDii

        Teistä suurin osa sanoo ettei kannata hankkia mutta miksi sillaisia palloja myydään? :S
        Ajattelin vain siksi sitä että se saisi liikuntaa sen avulla koska hamsterini ei paljoon juoksentele.
        Mutta haarkin asiaa vielä ennenkun ostan tai en osta palloa :x


      • niitä
        DoDDii kirjoitti:

        Teistä suurin osa sanoo ettei kannata hankkia mutta miksi sillaisia palloja myydään? :S
        Ajattelin vain siksi sitä että se saisi liikuntaa sen avulla koska hamsterini ei paljoon juoksentele.
        Mutta haarkin asiaa vielä ennenkun ostan tai en osta palloa :x

        myydään? No olisikohan rahalla ja tuotolla jotain tekemistä asian kanssa..? Myydäänhään pesävanuakin, vaikka se on hengenvaarallista. Ja valjaita hamstereille...


      • hese
        DoDDii kirjoitti:

        Teistä suurin osa sanoo ettei kannata hankkia mutta miksi sillaisia palloja myydään? :S
        Ajattelin vain siksi sitä että se saisi liikuntaa sen avulla koska hamsterini ei paljoon juoksentele.
        Mutta haarkin asiaa vielä ennenkun ostan tai en osta palloa :x

        Voi! eläin kaupat on täynnä kaikkea haitallista eläimille. Esim pesä-pumpulia myydään, mutta se on haitallista ja valjaita myydään vaikka hamsu parka voi niinhin kuristua tai ne painaa luut murskaksi. Ei keksiät ajattele eläintä vaan lähinnä itteä, miten ne saa rahaa keksinnöstään. Juoksupallosta, en usko että se on eläin rääkkäystä. Se on melkeen sama ku juoksupyörä, mutta se voi olla mielekkäämpää vaan juosta huoneistoa ympäri :D


      • omppu
        etkö tajua?!! kirjoitti:

        Ajattele hei vähän! Jos se ottaa siellä kamalassaan juoksupallossaan askeleenkin, niin se kierii ja kierii, eikä se itse raukka voi sitä pysäyttää, eikä siellä ole tarpeeksi paljon vaihtuva ilma! Muista, että se on ehkä kivan näköstä, ku se juoksee siellä, mutta hamsusta se ei oo kuule yhtää hyvä juttu! Älä siis osta. Mulla ei ainakaan IKINÄ tulisi mieleen ostaa juoksupalloo!!

        minä en aijo ostaa ikinä sitä!!!!!se on todellakin rääkkäystä!!


      • hammira
        omppu kirjoitti:

        minä en aijo ostaa ikinä sitä!!!!!se on todellakin rääkkäystä!!

        olet aivan oikeassa omppu!!


      • hammira
        DoDDii kirjoitti:

        Teistä suurin osa sanoo ettei kannata hankkia mutta miksi sillaisia palloja myydään? :S
        Ajattelin vain siksi sitä että se saisi liikuntaa sen avulla koska hamsterini ei paljoon juoksentele.
        Mutta haarkin asiaa vielä ennenkun ostan tai en osta palloa :x

        niitä on on oikeassa onkohan rahalla jotain tekemistä asian kanssa!


    • aappo

      Tota... luulisin et juoksupallo on aika huono ratkasu, sillä se pitää aina avata ku hamsu menee sinne. Mun talvikol on ihan juoksupyörä

    • aappokaappo

      Tota... luulisin et juoksupallo on aika huono ratkasu, sillä se pitää aina avata ku hamsu menee sinne. Mun talvikol on ihan juoksupyörä

    • viuhti

      Meillä on ainakin ihan oma rutiini hamsterin kanssa tässä palloasiassa.

      Ensin avaan häkin ja annan kaverin tutkiskella hiukan, sitten laitan pallon niin, että hamsteri voi kömpiä sinne jos on sillä tuulella.

      Siirrän kaikki suurimmat esteet pois ja laitan sen juoksentelemaan. Tietyssä pisteessä se on saanut tarpeeksensa ja rupeaa narskuttamaan reunoja.

      Siirrän sen takaisin häkkiinsä ja kaikkkkkii ollaan tyytyväisiä siitä, että hamsteri on ehjä ja tavarat ovat järsimättömiä;D

      Suosittelen siis lämpimästä palloa, hamsteri keksii taktiikan sen pyörittelemiseen:)

      hinta 10€? ja eläinkaupasta ihan ostin omani.

    • Hese

      Itselläni on juoksupallo ja syyrialaiseni tykkää mahottomasti siitä. Aina ku avaan luukun ja otan juoksupallon hamsterini on ihan huppelissa. Se menee juoksupalloon ihan itsestään. laitan pallon lattialle ja palloilu voi alkaa. Jos hamsteri tykkäisi pallosta se ei sinne menisi, sillä se kyllä oppii tuntemaan mikä on huono ja mikä hyvä! Joten kyllä se sopii, mutta ei välttämättä kaikille.

      • Hörpati

        Meillä ostettiin syrkille juoksupallo eilen. Hamsu ajeli sillä heti ja TYKÄSTYI. Uskokaa tai älkää - hamsu oppii jarruttamaan pallon liikkeen. Hamsu oppii myös suuntaamaan matkansa sinne, mikä kiinnostaa. Meillä hamsu tulee myös uteliaana sinne huoneeseen, mistä tutut äänet kuuluu. Käy katsomassa, saattaa välillä vähän pestä itseään, ja matka jatkuu. Määrätyt paikat ovat selkeästi mieleisiä, koska menee uudelleen ja uudelleen käymään.
        Hamsu haistelee eri paikkoja ja jatkaa matkaansa. Hyvä keksintö - mutta hamsua ei saa pitää siinä liian pitkää aikaa kerrallaan. 10-30 minuuttia maun mukaan.
        Kun laitettiin hamsu takaisin häkkiin, se kiipesi luukulle ja törkki nenäänsä pinnojen välistä - halusi selkeästi uudelleen ajelemaan.

        Hamsterit muuten ovat luonnostaankin paljon ahtaissa paikoissa, miksikäs sille pallossa kammo ja pahamieli tulisi? Jos hamsu tykkää juosta juoksupyörässä, tykkää se ihan taatusti juosta myös pallossa, näkymät ja hajuelämykset tulee siinä kaupan päälle.

        Hamsu tarvitsee liikuntaa ja se on selvä. Onko se häkki ja häkin sisus juoksupyörineen täysin virkikkeitä antava hamsulle? Itse luulen, että monipuolinen touhu on paras.

        Meillä hamsulla on virikkeinen iso häkki. Ei paljoa tykkää juoksupyörästä, kiipeilee kovasti, ja tohuaa kaikenlaista muuta.

        Hamsu viettää aikaa myös hoitajansa sylissä kiipeillen vaatteissa ja hihoissa ja punteissa, viettää aikaa hoitajansa kanssa suurella sängyllä pahvilaatikkoleikkien kanssa ja kerran päivässä vähän aikaa pallolla kulkien. Vapaanapito on mielestämme hankala järjestää joka päivä - siksi pallo hyvä ja turvallinen vaihtoehto. Ikävää on, jos hamsu onnistuu kaluamaan johtoja, luikahtamaan kirjahyllyn taakse tai muualle tai kaluamaan nahkasoviin joitain reikiä. Siksi suojaaminen on tarpeellista ja hamsun turvallisuudenkin kannalta ensiarvoisen tärkeää. Tätä ei vaan pysty joka päivä järjestämään.

        Kyllä kirjoittajat on oikeassa siinä, että kyllä eläimestä näkee, milloin se jostain tykkää ja milloin ei. Ainakin tarkkaavaiset kasvattajat eläimensä tuntee.


    • Hamsutin_2

      Kyllä meilläkin on tykätty juosta juoksupallossa, Tyttö osaa nyt jo mennä omaa vauhtia. Joskus pidetään se sielä vaan kun vaihdetaan purut. Sen aikaa juoksentelee sielä pallossa kun ei voi oikein muuten pitää vapaana. Välillä se huilaa kun ei jaksa juosta.

      • hamsujen kaveri

        minulla on ollut 3 hamsteria ja kaikki pitivät siitä. Ne pystyvät pysäyttämään ja ohjaamaan palloa itse. Se ei todellakaan mene niin että ne pyörisivät siellä kun lopettavat juoksemisen :D !!! Ne pääsevät tutkimaan eri huoneita kun ei ole pelkoa, että ne menisivät jonnekkin pieneen koloon. Ilma vaihtuu hyvin, koska siellä on paljon pieniä välejä joista ilma vaihtuu :D ! ( EI NIIN ISOJA ETTÄ TASSU MAHTUISI LÄPI) Tiedän, että ne nauttivat siitä, koska siinä tulee mukana sellainen pala jonka voi vaihtaa ja hamsu pääsee pois milloin vain ja silloinkin ne menivät innoissaan sinne ja tulivat pois omia aikojaan. Irtopalaa täytyy tottakai käyttää ihmisen valvonnassa (: !


      • just just joo
        hamsujen kaveri kirjoitti:

        minulla on ollut 3 hamsteria ja kaikki pitivät siitä. Ne pystyvät pysäyttämään ja ohjaamaan palloa itse. Se ei todellakaan mene niin että ne pyörisivät siellä kun lopettavat juoksemisen :D !!! Ne pääsevät tutkimaan eri huoneita kun ei ole pelkoa, että ne menisivät jonnekkin pieneen koloon. Ilma vaihtuu hyvin, koska siellä on paljon pieniä välejä joista ilma vaihtuu :D ! ( EI NIIN ISOJA ETTÄ TASSU MAHTUISI LÄPI) Tiedän, että ne nauttivat siitä, koska siinä tulee mukana sellainen pala jonka voi vaihtaa ja hamsu pääsee pois milloin vain ja silloinkin ne menivät innoissaan sinne ja tulivat pois omia aikojaan. Irtopalaa täytyy tottakai käyttää ihmisen valvonnassa (: !

        MISTÄ VITUSTA SÄ VOIT TIETÄÄ, ET SUN HAMSUS TYKKÄÄ SIIT VITUN PALLOSTA!!!!!!!!!!!! TUNKEUDU VITTU ITE SINNE PALLOON NIIN TIEDÄT MILTÄ TUNTUU!! P-A-L-L-O O-N E-L-Ä-I-N-R-Ä-Ä-K-KÄ-Y-S-T-Ä!!!
        LIITYKÄÄ MUKAAN:PALLOT ON ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ!!!!
        etkä muuten varmana oo hamsujen kaveri!


    • hammira

      älä osta sitä palloa ajattele, jos sinut tungettaisiin palloon etkä itse pääsisi sieltä ollenkaan omin avuin pois.en suosittele sitä ollenkaan. itselläni on cambell enkä IKINÄ ostaisi sille sellaista tunkaista palloa!!!

      • ;) Mieti itse.

        No, en ala sanomaan että se ON rääkkäystä. Voithan aina ostaa pallon ja kokeilla sitä kerran tai pari, jos hamsu tykkää, pidä pallo, ja jos ei paa menemään. Mun talvikolla ei oo ees juoksupyörää, ja hengissä on vieläki ja on nyt jo 1v, 5kk.

        (TOKI olen juoksuttanu sitä tunnin yöllä ja vähemmän iltiaisin, aina.)


    • pallotovatperseestä

      älä ikinä osta juoksupalloa!!!!!!!!!! monissa kirjoissakin sanotaan, että ne ovat ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ





      Ä-L-Ä O-S-T-A J-U-O-K-S-U-P-A-L-L-O-A I-K-I-N-Ä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Jiihoh

      Kopsasin juoksupallokeskustelusta oman kirjoitukseni, niin ei tarvitse kirjoittaa sirä uudelleen

      "Itse henkilökohtaisesti vastustan juoksupalloa, sillä mitä järkeä on tunkea eläintä pieneen palloon, kun sen voi antaa juosta vapaana vaikka aidatulla alueella. Pallon kanssa se vain juoksee ympäriinsä, mutta ilman palloa se pääsee tunnustelemaan, haistelemaan, maistelemaan, kiipeilemään, möyrimään jne... sille annettuihin virikkeisiin, joka taas on tuhat kertaa hyödyllisempää ja virikkeellisempää kuin pallossa juokseminen. Minä en ainakaan itse välittäisi mennä minnekkään palloon ja juosta yksitoikkoisesti pitkin lattiaa, kun ei kaikista palloista edes nää läpi... Ja sitten on se törmäysvaara yms. Vahtiminen ei ole niin työlästä puuha, etteikö sitä voisi tehdä. Ei se paljoa vaadi, jos huone on tarkistettu ennen ja siirretty kaikki vaarallinen hamsterin ulottumattomiin. Ja voit seurustella hamsterisi kanssa samalla, jos se juoksee niin isossa tilassa, että mahdut esim. istumaan sinne. Pallossa hamsteri ei päässe kontaktiin ulkomaailmaan ja on pitkän päälle todella tylsää. Jos joku kuitenkin käyttää palloa, hamsteria kannattaa pitää vain max. 15 minuuttia pallossa."

      • Niggex

        Monet mussuttaa että "tykkäisitkö itse olla ahtaassa pallossa?"
        En tykkäisi, mutta en myöskään ahtaissa koloissa joissa hamsut tykkäävät olla ja mennä!
        Voi sitä palloa kokeilla ja jos hamsu ei tykkää olla siellä niin ei tietenkään sitä sinne laiteta, mutta myös hamsterit ovat yksilöjä eli toiset tykkäävät ja toiset ei.
        Olkaa avoimin mielin ihmiset!


    • =)

      meillä on kaksi roboa ja niilla on juoksupallo käyttävät sitä oikein mielellään maksoi noin kympin ja kyllä talvikko sitä voi käyttää samoilla ehdoilla kun robokin eli pallon täytyy olla sopivan kokoinen uskon että talvikko menisi ihan hyvin pienimpää meidän roboillakin on pienin=)

    • eläinrääkkääjät

      Ei kaikki hamsut osaa sitä palloa ohjata omani ei osaa edes juosta juoksupyörässä vaan lentää sieltä.Älä osta en tunne ketään täysjärkistä joka suosittelee palloa!

    • palllllooo

      oma talvikko rakastaa juosta pallossa ! maksoin ite ainaski jotai 8e mustista ja mirristä.

    • Anonyymi

      Hyvät ihmiset, ette voi verrata asioita kuten, mistä ihmiset tykkää ja mistä hamsterit tykkää. Koko tämä "tykkäisitkö itse olla pienessä pallossa?" juttu käyttää samaa logiikkaa kuin "en tykkää syödä siemeniä ja matoja, joten en syötä niitä hamsterillenikaan".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe