Ysin käyminen toisella paikkakunnalla?

...

Nyt jos täällä on joku joka tietää niin olisin todella kiitollinen hänelle :)

Eli kysymys kuuluu: Voiko ysin suorittaa toisessa kaupungissa? Siis että muuttaisi yksin toiseen kaupunkiin käymään yhdeksännen luokan? Varmaan mahdotonta, mutta kysyn kuitenkin.

Minulla oli unelma että muuttaisin 16-vuotiaana toiseen kaupunkiin opiskelemaan (asun pikkupaikkakunnalla). Olen unelmoinut siitä jo siis kauan ja keskustelin vanhempienikin kanssa asiasta ja heillekin se sopi.

Sen olisi pitänyt siis vuoden päästä tapahtua (olen nyt 15v.). Jäin kuitenkin luokalleni eli joudun käymään kasin uudestaan ja pääsen opiskelemaan vasta kahden vuoden päästä.

En sitten millään jaksaisi odottaa kahta vuotta kun olin niin pitkän odottanut ja unelmoinut että muutan 16v. erääseen ihanaan kaupunkiin. Enää olisi ollut vuosi siihen unelmaan, mutta tämä kaksi vuotta tuntuu ikuisuudelta. Eikä se ole varmaan enää sama asia muuttaa täysi-ikäisyyden kynnyksellä toiseen kaupunkiin kuin 16-vuotiaana. Kaiken lisäksi poikaystäväni asuu siellä ja olimme suunnitelleet kaikkea mutta nyt ne lykkääntyy vuodella!

Onko olemassa siis pienintäkään mahdollista että muuttaisin yhdeksännelle luokalle toisella paikkakunnalle. Olisin silloin kuitenkin jo lukio-/ammattikouluikäinen ja periaatteessa voisin muuttaa opiskelemaan sinne. Kaikki asiat olisivat niinkuin alunperikin olin suunnitellut paitsi että kävisin lukion/ammiksen sijaan ysiä, mutta mitä siitä, olisin kuitenkin 16-17v.

Harmittaa siis ihan älyttömästi että jäin luokalleni (se ei ollut kokonaan omaa syytäni), enkä haluaisi sen pilavan sitä että muuttaisin jo vuoden päästä toisella paikkakunnalle.

Se ei voi pilata sitä!!! Mä oon kuitenkin odottanut sitä jo niin kauan ja mun poikaystävä kans ja kaks vuotta vielä tuntuu siis oikeesti ikuisuudelta kun oikeesti oisin voinut muuttaa jo vuoden päästä sinne.. Mä teen mitä vaan et voin muuttaa jo vuoden päästä :)

En jaksa odottaa kahta vuotta.. Sanokaa että tuo on mahdollista jotenkin!

2

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Mulla on vähän samantapanen ongelma. Otin jo vastaan Vantaalt aopiskelupaikan mutta nyt oon ajatellu että lähtisin keski-suomeen opiskelemaan mutta en sitte tiiä miten se onnistuu että voinko jättää koulun täällä kesken ja jatkaa saman alan opintoja sitte siellä keski-suomessa.:/

• ...

Et kai sattumalta ole Porvooseen aikeissa muuttaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2122
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      57
      1043
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      959
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe