Paljonko maksaa huollot

Merkkiliikkeessä?

Suurinpiirtein vuodessa?

7

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

paljonko ajat, eli montako huoltoa sinulla vuoteen mahtuu.

Huolto taas maksaa työtunnit tarvikkeet, eli minkälainen lista työkohteita missäkin huollossa on, ja niissä käytettävät suodattimet, tulpat jne. Nämähän voit halutessasi myös hankkia itse huoltoa varten.

Omassani ns.pikku huollot 6t välein on olleet jossain 100-150 hujakoilla, ja isompi, jossa venttiilinvälysten tarkastus (24t välein), muistaakseni n.300 luokkaa. Mutta pyöräkohtaiset erot työtuntien määrässä ovat merkittäviä, jotain täyskatettua muovisukkulaa on aina pakko purkaa ja kasata joka huollossa, ja siihen menee aikaa.

• hain

eilen perjantaina pyörän. oli 12 tonnin huolto kawalla. 60 e/h tarvikkeet.

• kuin

pyörät keskimäärin.

• ajoista

merkistä ja huoltoväleistä, mutta noin 300€ plus miinus 100€ vuodessa.

• itse...

Kannattaa huoltaa itse. Työn hinta on merkittävä lisä osien hinnan päälle. Miksi et kuittaa sitä itsellesi omalla työllä?

Esimerkkejä helpoista huoltotöistä:

Kaikki tarkastukset, valot, jarrut, ohjaus, renkaat, nestepinnat mm. Nämä osaat katsoa itsekin. Miksi maksaa niistä?

Öljyn ja suodattimen tulppien vaihto. Ota vanha pois, pane uusi tilalle. Ei vaikeaa.

Ilmansuodattimen vaihto. Ota suodatin käteesi, ravista hiekat ulos ja puhalla huoltoaseman paineilmalaitteella pölyt pois. Laita suodatin takaisin.

Akku / jäähdytysneste. Katso nestepinta, lisää tarvittaessa tislattua vettä / tislattua vettä ja jäähd.nestettä (50%).

Öljyä lukkoihin, vähän jäykempää ketjuihin. Jos ketjut on likaiset, putsaa nykyisillä hyvillä aineilla.

Teetä muilla vain ne työt, joita et itse osaa. Itse teetän jäähdytys- ja jarrunesteiden vaihdot (harvoin tulee eteen). Renkaiden vaihdot. Jarrupalojen vaihdot. Iskariöljyjen vaihdot. Pikkuhiljaa voi pyrkiä hallitsemaan näitäkin töitä.

Nykyisillä pikkuhuolloilla, jotka teen itse säästän jo satoja euroja vuositasolla.

• suzzukki

Noista mainitsemistasi jarrupalojen vaihto on ihan yhtä lailla simppeli toimenpide kuin ilmansuodattimen putsauskin, eikä useinmmiten vaadi ihmeellisä työkalujakaan, kunnolliset kärkipihdit ja sopivat kiintoavaimet vaan. Autoista poiketen, mopojen kamat harvemmin on pahasti jumissa, ainakin omaani vaihto kesti jotain 15 minsaa, josta puolet meni työkalujen hakemiseen (junnu vähän ruuvaa omaansa välillä ja kamat on sen jäljiltä vähän miten sattuu)
        Nesteetkään ei paha, onnistuu kotikonstein, kunhan malttaa olla hajoittamatta ilmausruuveja...
        Rengastyöt on tosiaan hankalia, myöskään venasäätöihin tarvittavia kilkkeita ei joka nurkasta löydy...

• näin on
        suzzukki kirjoitti:

Noista mainitsemistasi jarrupalojen vaihto on ihan yhtä lailla simppeli toimenpide kuin ilmansuodattimen putsauskin, eikä useinmmiten vaadi ihmeellisä työkalujakaan, kunnolliset kärkipihdit ja sopivat kiintoavaimet vaan. Autoista poiketen, mopojen kamat harvemmin on pahasti jumissa, ainakin omaani vaihto kesti jotain 15 minsaa, josta puolet meni työkalujen hakemiseen (junnu vähän ruuvaa omaansa välillä ja kamat on sen jäljiltä vähän miten sattuu)
        Nesteetkään ei paha, onnistuu kotikonstein, kunhan malttaa olla hajoittamatta ilmausruuveja...
        Rengastyöt on tosiaan hankalia, myöskään venasäätöihin tarvittavia kilkkeita ei joka nurkasta löydy...

lisäisin vielä. Mikäli itse vaihdat jarrupalat ja joudut irroittamaan satulat, laita kiinnitys pultteihin kierrelukitetta ettei tule ikäviä yllätyksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe