Metastaasit

Nimetön

Onko jollakin teillä todettu rintasyövästä alkaneita metastaaseja. Kysyisin seuraavaa:
1. Miten pian syövän toteamisen (02/06)jälkeen
2. Kauanko oli kulunut viimeisistä hoidoista (viimeinen sädehoito 30.11.06)
3. Kuinka pian siitä sait tietoosi metastaasien olemassaolon (itse 05/07 lopullinen diagnoosi)
4. Onko metastaasien leviäminen jatkunut hoidoista huolimatta (itselläni Bonefos ja Femar, ei sytoja)
5. Missä metastaasit ovat sijainneet (itselläni luustossa)
Tässä nyt aluksi joitakin kysymyksiä, joihin toivon vastauksia.

9

4505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vielä metastaaseja

millainen diagnoosisi oli silloin 02/06, oliko syöpäsi levinnyt imusolmukkeisiin ja jos, niin kuinka laajasti. Oliko kasvain iso, oliko niitä useita, millainen leikkaus ja minkälaiset hoidot?
      Oliko hormooniherkkä, her2-positiivinen/negatiivinen, mikä gradus?

Itse olen vasta alkutaipaleella rintasyöpäni kanssa, todettu hiljattain, nyt odottelen miten hoidot purevat.

• SULPJOK

Minulle tehtiin 27.3.-06 kokorintaleikkaus ja samalla poistettiin imusolmukkeet. Her positiivinen, gr 3 ja patin halkaisija 6 cm(aika mötikkä, joka tuli esille vaivihkaa nopeasti). Sain 3xTaxotere ja 3xCEF, joista selvisin ilman sivuoireita. Ainoa oli väsymys. Sädehoidot sain loka/marraskuussa 32 krt.
        Ns. viimeinen kontrolli oli tammikuun alussa -07, jolloin sovittiin että tulisin vuoden kuluttua tarkastuksiin. Toisin kävi....

• kysymys sinulle
        SULPJOK kirjoitti:

Minulle tehtiin 27.3.-06 kokorintaleikkaus ja samalla poistettiin imusolmukkeet. Her positiivinen, gr 3 ja patin halkaisija 6 cm(aika mötikkä, joka tuli esille vaivihkaa nopeasti). Sain 3xTaxotere ja 3xCEF, joista selvisin ilman sivuoireita. Ainoa oli väsymys. Sädehoidot sain loka/marraskuussa 32 krt.
        Ns. viimeinen kontrolli oli tammikuun alussa -07, jolloin sovittiin että tulisin vuoden kuluttua tarkastuksiin. Toisin kävi....

Etkö saanut herceptin täsmälääkettä ollenkaan, vaikka syöpäsi on her2-positiivinen? Entäs tamofenia, vai eikö ollut hormoonipositiivinen?

• SULPJOK
        kysymys sinulle kirjoitti:

Etkö saanut herceptin täsmälääkettä ollenkaan, vaikka syöpäsi on her2-positiivinen? Entäs tamofenia, vai eikö ollut hormoonipositiivinen?

Sain 3xTaxotere ja 3XCEF.En Herceptiniä. Tamofen aloitettiin joulukuussa -06, josta en saanut mitään luetelluista sivuoireista jollei lievää ummetusta oteta lukuun. Nyt, kun metarit havaittiin toukokuussa., lopetettiin Tamofen heti. Minulle tehtiin sädehoidossa samalla, kun hoidettiin lonkkaa munasarjojen kastraatio (15 krt kesäkuussa)ja sain lääkitykseksi Femarin. Toisin kuin muilla, joilla metareita on havaittu, minulle ei sytoja anneta, vaan luotetaan Femarin ja Bonefosin liitännäislääkitykseen. Menen polille 17.8.ja aion kysyä, miksi sytot jätetään väliin.

• en ymmärrä
        SULPJOK kirjoitti:

Sain 3xTaxotere ja 3XCEF.En Herceptiniä. Tamofen aloitettiin joulukuussa -06, josta en saanut mitään luetelluista sivuoireista jollei lievää ummetusta oteta lukuun. Nyt, kun metarit havaittiin toukokuussa., lopetettiin Tamofen heti. Minulle tehtiin sädehoidossa samalla, kun hoidettiin lonkkaa munasarjojen kastraatio (15 krt kesäkuussa)ja sain lääkitykseksi Femarin. Toisin kuin muilla, joilla metareita on havaittu, minulle ei sytoja anneta, vaan luotetaan Femarin ja Bonefosin liitännäislääkitykseen. Menen polille 17.8.ja aion kysyä, miksi sytot jätetään väliin.

En ymmärrä miksei sinulle ole annettu herceptiniä, jos syöpäsi kerran on her2-positiivinen. Vai eikö se sovi jostain muusta syystä sinulle.

Voimia jokatapauksessa hoitoihin!

• her2
        kysymys sinulle kirjoitti:

että hormonipositiivinen. Hoitoina osapoisto, sädehoidot, Tamofen ja Zoladex.

Aloittajalle tästä ei nyt ollut vastaukseksi, mutta ihan vaan kommenttina siitä että hoidot ovat niin yksilöllisiä...

• todellako
        her2 kirjoitti:

että hormonipositiivinen. Hoitoina osapoisto, sädehoidot, Tamofen ja Zoladex.

Aloittajalle tästä ei nyt ollut vastaukseksi, mutta ihan vaan kommenttina siitä että hoidot ovat niin yksilöllisiä...

Etkö sinäkään saanut herceptiniä ollenkaan? Solunsalpaajiakaan et ilmeisesti saanut, mutta tilanteesi taisi olla aika hyvä kun selvisit ilman?

Koska sinut on hoidettu? Tuo her2-tutkimushan ilmeisesti ei ole kovin vanha, joten ehkä vielä pari vuotta sitten ei herceptiniä annettu varhaisvaiheen rintasyöpään?

• her2
        todellako kirjoitti:

Etkö sinäkään saanut herceptiniä ollenkaan? Solunsalpaajiakaan et ilmeisesti saanut, mutta tilanteesi taisi olla aika hyvä kun selvisit ilman?

Koska sinut on hoidettu? Tuo her2-tutkimushan ilmeisesti ei ole kovin vanha, joten ehkä vielä pari vuotta sitten ei herceptiniä annettu varhaisvaiheen rintasyöpään?

mutta nyt Tamofen ja Zoladex. Minut on leikattu -05.

• jatkoelämä

- Minulla luustossa, jotka ilmenivät helmikuussa -07.
      - jouduin sairaalaan selkäkipujen vuoksi, ja sieltähän ne luustokartasta tulivat esiin.
      - sitten alkoi alkuperäisen syövän etsiminen, ei löytynyt eikä ole löytynyt vieläkään, vain rintasyöpäsoluja luiden koepaloista
      - olen saanut rankat sytostaatit, kipusädehoitoa ja nyt olen luustonvahvistuslääkkeellä ja hormoneilla jonkin aikaa, jotta elimistö toipuu
      - sytostaatit eivä tehonneet, metastaasit elävät omaa elämäänsä.
      Nyt en enää muista kysymyksiäsi, mutta jatkan sitten kunhan kurkkaan viestiäsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe