Elohiiret&levottomat jalat

Nyt nykii

Hei!

Minulla on ollut vaivana jo melkein 15 vuoden ajan ympäri kroppaa nykivät ns. elohiiret. Välillä saattaa olla helpompia päiviä, jolloin nykimistä on normaalia vähemmän, välillä taas näitä on paljon ja silloin voi olla kyllä hankalaa. Näitä elohiiriä esiintyy ihan joka paikassa: kasvoissa, selässä, kaulalla, vatsanseudulla, sormissa, varpaissa, jopa kielessä tai ihan missä vaan! Näitä nykäisyjä voi tulla vain yksi tai sitten voivat tulla "sarjoina" eli monta peräkkäin samassa kohtaa ja toisinaan elohiiri saattaa jumittua päiviksi samaan paikkaan. Ja tää nykiminen on todellakin IHAN JATKUVAA. Koko ajan nykii jostain. Lisäksi saan eräänlaisia "kohtauksia" ehkä 1-2 kertaa viikossa. Kohtauksen aikana minulla on ns. levottomat jalat ja kädet ja tuntuu kuin "sähkövirta" juoksisi iholla ja ihoa kutittaa sieltä täältä. Olo on jotenkin ärsyttävä, levoton ja sähköinen. Tuollaisen kohtauksen aikana myös elohiiret ovat mielestäni pahempia kuin muulloin. Nää kohtaukset kestää yleensä pari tuntia ja tulevat useinmiten iltapäivällä.

Minulla ei ole hajuakaan mistä nämä oireet voivat johtua. Olen käynyt neurologilla, mutta mitään syytä tähän eivät löytäneet. Kilpirauhanenkin on ok, ja mistään puutoksesta ei pitäisi tosiaankaan olla kyse, ainakin verikokeissa kaikki ok. En osaa yhdistää näitä oireita mihinkään ja tuntuu että mikään ei auta. Magnesiumit, piit ja rautatabletit kokeiltu. Ei mitään vaikutusta.
Olen 23 v. nainen ja muuten terve.

Kellään samoja oireita?

6

3006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiriä piisasi,

enimmäkseen reisissä, käsivarsissa, selässä ... no, oikeastaan vähän joka paikassa. Tuntoaistimuksia oli jos jonkinmoista, kutinaa, kirvelyä, pistelyä, pistoksia... katosivat kaikki parin viikon sisään kun lopetin ruokavaliosta natriumglutamaatin, keinotekoinen arominvahvenne (E-621).

• keskustelupalstalle
      • sairaus

tämä bfs on? Näytti keskustelupalstoilla olevan myös polttelua mitä on minulla.

• sairaus se on
        sairaus kirjoitti:

tämä bfs on? Näytti keskustelupalstoilla olevan myös polttelua mitä on minulla.

Bening fasciculaatio syndrooma eli bfs. Bening = hyvälaatuinen, fasciculaatio = lihasten nykiminen, syndrooma = oireyhtymä

• Nyt nykii

Mistähän löytyisi lisätietoa tuosta "elohiiritaudista"? Löytyykö mistään suomeksi?
        Netistä ei ainakaan oikeen mitään löydy, ois kiva saada suomenkielistä tietoa ko. vaivasta, kun noitten englanninkielisten lääketieteen/oireisto sanojen kanssa on hiukan hankalaa minulla..

Ajattelin varata ajan yksityiselle lääkärille tämän vaivan takia (taas), jospa ne siellä jotain tietäs tästä. Julkisella puolella tuntuu, että eivät osaa/halua/viitsi/ehdi auttaa :(
        Jos sitten saisin jotain lääkkeitäkin vaikka kokeiltavaksi.

• myös täällä

on ollut nämä oireet,vieläkin on elohiiriä,millon missäkin kohti,nykii ja repii,mutta levottomat jalat on aika hyvin parantunut lääkkeillä....oli myös suonenvetoja paljon..sain tämmöiset reseptilääkkeet kuin..Sifrol ja crampitol,kannattasko lääkäriltä pyytää resepti..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2188
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1694
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1197
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      895
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      632
    Aihe