naapurin lehmät

kasvimaalla ja puutarhassa

Olisiko vinkkejä miten edetä naapurin "Teppo Tulkun" kanssa kun hänen lehmänsä ovat tulleet jo neljä kertaa aidan läpi tallomaan kasvimaan istutuksia ja nurmea. Lehmän paska läjät salaattirivissä on aika ikävä näky. Lisäksi vieressä menee yleinen hiekkatie joten ihmetyttää tuollainen leväperäisyys eläinten hoidossa. Ihmiskunta on sentään käynyt kuussa joten ei luulisi olevan ylivoiman haaste saada lehmät pysymään niille varatulla alueella. Kun asian ottaa heidän kanssa esille tuloksena on vähättelyä.

8

1243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loukkaus

      Tso, tso, ei niitä saa sanoa lehmiksi, tulee haaste käräjille. Saattaapi olla jopa rasistista.

    • niku1

      sähköpaimen omalle puolelle rajaa niin johan pysyvät lehmät laitumellaan. Jos raja ei ole kovin pitkä niin eihän siihen tarvitse kuin muutama tolppa ja vähän lankaa sekä tietysti itse laite.

      • väärällä puolella

        joo ei tässä varmaan muu auta kuin ottaa kustannukset omaan piikkiin. Aidattavaa rajaa on noin 150 metriä, täytyy tsekata mitä maksaa. Sanoin Tulkulle että voin pystyttää aidan jos hän maksaa tarvikkeet mutta ei syntynyt YYA-henkeä. Käsittämätöv jääräpää, luulisi edes liikenneturvallisuuden kiinnostavan.


      • nauloja
        väärällä puolella kirjoitti:

        joo ei tässä varmaan muu auta kuin ottaa kustannukset omaan piikkiin. Aidattavaa rajaa on noin 150 metriä, täytyy tsekata mitä maksaa. Sanoin Tulkulle että voin pystyttää aidan jos hän maksaa tarvikkeet mutta ei syntynyt YYA-henkeä. Käsittämätöv jääräpää, luulisi edes liikenneturvallisuuden kiinnostavan.

        Tiesitkö, että nauta on eläin, joka sairastuu melko pienistäkin vieraista esineistä, jos ne joutuvat sen ruoansulatusjärjestelmään. Huolehdi siis siitä, että pihassasi on mansikin herkkujen seassa riittävä määrä pieniä metalliesineitä, muovia tai muuta sellaista kamaa, josta naudat sairastuvat.

        Muutaman tuhannen euron arvoisen nauden menettämisen uhka saanee sitkeämmänkin tulpun pitämään parempaa huolta elikoistaan. Luulisi ainakin. Omassa pihassaanhan saa pitää nauloja heinäkasassa, vai mitä?


      • joku antaa
        nauloja kirjoitti:

        Tiesitkö, että nauta on eläin, joka sairastuu melko pienistäkin vieraista esineistä, jos ne joutuvat sen ruoansulatusjärjestelmään. Huolehdi siis siitä, että pihassasi on mansikin herkkujen seassa riittävä määrä pieniä metalliesineitä, muovia tai muuta sellaista kamaa, josta naudat sairastuvat.

        Muutaman tuhannen euron arvoisen nauden menettämisen uhka saanee sitkeämmänkin tulpun pitämään parempaa huolta elikoistaan. Luulisi ainakin. Omassa pihassaanhan saa pitää nauloja heinäkasassa, vai mitä?

        sun syödä lasinsiruilla höystettyä puuroa.

        Omaan puuroonhan saa sekoittaa lasia, eikö vain?


      • lehmät sisäpuolella
        väärällä puolella kirjoitti:

        joo ei tässä varmaan muu auta kuin ottaa kustannukset omaan piikkiin. Aidattavaa rajaa on noin 150 metriä, täytyy tsekata mitä maksaa. Sanoin Tulkulle että voin pystyttää aidan jos hän maksaa tarvikkeet mutta ei syntynyt YYA-henkeä. Käsittämätöv jääräpää, luulisi edes liikenneturvallisuuden kiinnostavan.

        Laita aita umpeen kun lehmät on sisäpuolella ja tilaa karjakunta hakemaan ne pois


    • lallu

      Voinko tulla nussimaan niitä naapurin lehmiä kun ovat sun pihallasi? Lehmiä on mukava nusiskella, ehkä jopa mukavampi kuin ihmisnaisia. Pehmoisia ja lempeitä otuksia nuo lehmät.

      • kulkun mulkku

        Aikuiset lehmätkin omaavat imemisrefleksin mutta pikkuvasikat ovat siinä hommassa parhaita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe