En ole juurikaan auton huoltoja itse tehnyt, niin kyselen, että selviääkö pakoputken keskiosan vaihdosta ilman tuskaa.
Siis onko se tyyliin kaksi kourukiristintä pois, putki pois, uusi tilalle ja kiristimet paikoilleen..
Autona 406 1999.
Onko helppoa 406
5
1036
Vastaukset
- Aika helppoa
Itse juuri vaihdoin keskiputken, tosin autona oli 405 1989. Homma ei helpompi olisi voinut olla, kaksi lemmaria auki ja uusi putki uusilla lemmareilla paikalleen.
Aikaa meni tunkin etsimisineen alle 20 minuuttia koko hommassa.
Eli, jos 406:ssa on sama mekanismi noissa putkiliitoksissa niin helppo homma. Tuskin ovat huonommiksi menneet noita vaihtamaan kyllä... - Miten sen kanssa on?
Jos takapönttö on hiljan vaihdettu, on liitos varmaankin helppo avata. Jos takapönttö sensijaan on ollut kaun kiinni, voi olla viisasta vaihtaa sekin samalla. Silloin työkin helpottuu, kun ei tarvitse vanhaa liitosta avata.
- tyyytr
Juu takapönttö on hiljattain vaihdettu muitten huoltojen yhteydessä. Ongelmana on siis tässä keskiosan ja takapöntön välisessä liitoksessa ja tuosta keskiputkesta on haljennut/ruostunut reilupala pois liitoksenkohdalta. Nyt muuten niin hiljaisesta 406 tulee ikävä pörinä ;).
Viime huollossa vilkaisin tosiaan putkea ja mietin et vois olla aika simppeli vaihtaa toi keskiosa.
- teetä muilla
yksi hyvä nyrkkisääntö: jos homma on helppo tehdä itsekin mutta paskaista ja ikävää sitä EI kannata tehdä itse.
Helpot hommat eivät pikkukorjaamoissakaan maksa mitään ja jälkeenpäin tarkasteltuna on poikkeuksetta sitä mieltä että "ja tuota homma minä en tee enää ikinä itse"
Sitä paitsi kiinni palaneen ja ruostuneen pakoputken vaihto on kotipihalla ylös tunkatun auton alla kaikkea muuta kuin helppoa toisin kuin korjaamossa jossa reiska ottaa pillin käteen ja polttaa sen (sekä auton) irti alle aikayksikön :)- Kädettömiä on
En ihan ymmärrä ajatuksesi juoksua, sen mukaan siinä vaiheessa kun homma on poikkeuksellisen hankala, se kannattaa tehdä itse. Lisäksi auton korjaaminen harvoin on ilo tai muutenkaan siistiä hommaa. Eli teoriasi mukaan pieninkin homma kannattaa teettää korjaamolla.... no, aina kädettömiäkin löytyy...
Ja tuo kiinniruostunut pakoputki ei oikein vaivaa pösössä, siinä kun on laippaliitokset eikä sisäkkäin painetut putket.
Helppo vaihtaa muutamassa minuutissa, ellei sitten asenne ole se että homma on ikävää ja likaista, mutta sitten ei kyllä elämässä kannata tehdä mitään muutakaan, riskinä kun on se että tulee paha mieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935984
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764