Diagnoosin saanut

Kyselyä

Kertoisitteko oliko teidän vaikeaa uskoa, että olette vakavasti sairaita, teillä on syöpä? Itselläni todettiin eräänlainen verisyöpä, ja ihmettelen itseäni, olen jotenkin täysin turta, kuin tämä ei koskisi minua, vai tuleeko jälkeenpäin vasta tajuntaan, että kyllä se minua koskee?

Olen lukenut palstaa ja nyt rohkaistuin kirjoittamaan.

Minulla on siis polysytemia vera.

4

780

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumiaitee

että olet saanut tälläisen dignoosin!Minä luulen,että meillä useillakin on tuo alku samanlaista,kuin sinulla!On sellainen ulkopuolinen olo.Minun rintasyöpä löydettiin tammikuussa 06.Ja välillä on vieläkin sellainen olo,että en tajua että se on minulle tapahtunut.Miehen kanssa sairastuimme peräkkäin,sekin varmaan vaikutti.
      Kirjoita rohkeasti tunteistasi ja kaikesta tänne,kaikki haluavat varmaan tukea sinua.Paljon voimia ja jaksamista toivon sinulle.

• Janett

jo 9 päivän kuluttua diagnoosin löytymisestä. Olin ainut osastolla, jolla oli vielä hiukset päässä. En ollut ehtinyt sisäistää, että minulla on lymfooma, joten tuntui koko ajan, että olen väärässä paikassa. Mitä minä teen näiden kaljujen 45-kiloisten potilaiden seassa? Minä, joka olin terveen näköinen, vahva tukka, painoakin paljon yli 70. En uskaltanut puhua kenenkään kanssa, kun en tuntenut kuuluvani joukkoon, olin siis omasta mielestäni väärässä paikassa.

Seuraavalla kerralla minäkin olin jo kalju ja sisäistänyt sen tosiasian, että minullakin on syöpä ja minun täytyy kulkea syöpähoidoissa. Juttu luisti sitten kaikkien kanssa ihan eri lailla, puhuttiin kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä ja huumoriakin riitti.

Mutta se kestää oman aikansa tottua ajatukseen, että minulla on syöpä. Mutta kyllä siihen tottuu loppujen lopuksi aika pian. Minulla kävi hyvä tuuri kun päästiin niin pian aloittamaan hoidot mutta sopeutua en siinä ajassa ehtinyt.

Nyt sytostaatit ovat jo ohi, eli äkkiä aika kuitenkin kuluu. Nyt vain tukkaa ja voimia kasvattamaan.

Voimia sinulle!

• jatkoelämä

Sama tunne täällä! Olin shokissa pari kuukautta senjälkeen, kun tieto sairaudestani tuli. Olin sairaalassa tutkimuksissa melkein kuukauden ennen diagnoosin varmistumista. En muista juuri mitään siltä ajalta, ensimmäinen selkeä sairaalamuistikuva on, kun 1. sytostaattihoito annettiin osastolla. Muu kaikki on hämärää...Siitä kotiin ja nyt elämä on jatkohoitojen varassa, parantumista ei ole tapahtunut..

• Ira¤
        jatkoelämä kirjoitti:

Sama tunne täällä! Olin shokissa pari kuukautta senjälkeen, kun tieto sairaudestani tuli. Olin sairaalassa tutkimuksissa melkein kuukauden ennen diagnoosin varmistumista. En muista juuri mitään siltä ajalta, ensimmäinen selkeä sairaalamuistikuva on, kun 1. sytostaattihoito annettiin osastolla. Muu kaikki on hämärää...Siitä kotiin ja nyt elämä on jatkohoitojen varassa, parantumista ei ole tapahtunut..

aluksi ennen hoitoja,kun menin tuloksia kuulemaan,dosentti kertoi tulokset suurinosa meni ohi korvien,on kuin olisi jonkun toisen ihmisen asioista kerrottu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe