Unettomuus, raskaus ja lääkitys

uneton-manta

Olen kokeillut unettomuuteen kaikenlaiset lääkkeettömät hoidot eli liikunta, saunominen, yömaito, kamomillatee, rentoutus cd:t, joogaa... Eli yritetty on saada aikaan luomu-unta, mutta mikään ei auta! Onko kellään kokemusta unettavien, rauhoittavien lääkkeiden käytöstä raskausaikana? Takaraivossa kova pelko jos aiheutan sikiölle jotain vaurioita. Ja teratologisestakin olen kommenttia kysynyt. Mulle määrätty mirtazapiin 15 mg ja tarvittaessa opamox 15 mg ½*1 yöksi. Onko ketään käyttänyt näitä lääkkeitä? Miten vauva voi synnytyksen jälkeen? Kaikki asialliset kommentit ovat tervetulleita. Ei mitään moraalisaarnoja, kiitos!

4

3224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omark

Lääkkeet ja raskaus eivät ole hyvä yhdistelmä. Koska olet raskaana, niin mielestäni sinun pitäisi saada sairaslomaa, jos et saa nukutuksi ilman lääkkeitä ja jos väsymys haittaa työstä selviytymistä. Miten unettomuutesi alkoi, oliko joku laukaiseva tekijä? Voisiko unettomuuteen vaikuttaa terapian tai keskusteluavun keinoin? Onko sinua tutkittu ja hoidettu vai kirjoitettu vain annettu vain suoraan resepti kouraan, koska se on nopein ja helpoin toimintatapa? Lapsesi vuoksi vaadi nyt enemmän.

Olisiko mahdollista, että unirytmi palautuisi, jos voisit olla vain, eikä tarvitsisi elää aikataulujen mukaan, vaan voisit löytää sisäisen kellosi? Nukahdatko illalla ja heräät liian varhain, vai eikö uni vain tule? Kaikesta huolimatta onnellista odotusta!

• uneton-manta

Minua ei rassaa työt, olen ollut kotiäitinä edellisen lapsen syntymän jälkeen. Hänestä sairastetun synn. jälkeisen masennuksen jälkeen eivät unet ole kunnolla palautuneet. Kokeiltu on kaikki mahdolliset terapiat jne. Uneen asti pääsy mahdotonta. Ja vaikka tämä raskauden alku "yllätti", niin olemme odotuksesta joka tapauksessa onnellisia. En tiedä auttaisiko uniin homeopaatilla vierailu? En ole ns. pilleristi vaan todellakin olen kaikkea lääkkeetöntä hoitoa kokeillut taivaan ja maan väliltä. Ei vain auta tilannetta!

• Kivuton

Oletko kokeillut asentohoitoa? Jos et, kannattaisi testata tasapainoaistin toimintakunto,koska kehon massa kasvaa ja sen painopiste muuttuu koko ajan raskauden aikana. Tämä kuormittaa tasapainoaistia ja voi aiheuttaa tilanteen, jossa alunperin pienikin häiriö tasapainoaistin toiminnassa alkaa oireilla pahemmin juuri raskauden aikana.

Tämä tarkoittaa sitä, että lihasjännitys ja samalla adrenaliinin eritys lisääntyy.
      Se kohottaa vireystilaa ja siksi se voi vaikeuttaa rentoutumista, nukahtamista tai uni saattaa olla katkonaista.

Sekä tasapainoaistin toimintakunnon testauksessa että häiriön hoidossa käytetään liikesarjoja - ei välineitä eikä lääkkeitä.

Löydät lisätietoja tästä aiheesta aikaisemmasta viestistä
      "Tasapainoaisti ja unihäiriöt"
      sekä osoitteesta koti.mbnet.fi/bpv

• toinen raskaana ollut uneton

käytin satunnaisesti opamox 15mg 1/2 -1 tabletti jos en millään saanut unta. minulla myös oli sama tilanne, että esikoisen valvottaminen sekoitti unirytmit ja jouduin unettomuuskierteeseen joka on oikeastaan helpottanut nyt vasta tämän toisen lapsen synnyttyä. raskausaikana käytin ehkä 2-3 krt viikossa opamoxia uniongelmiin ja vauva on täysin terve. ja lääke kyllä auttoi lähes aina ainakin jotenkin. sitä voi käyttää myös imetysaikana, mutta ei joka ilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe