Onko kaikki matkailuautot pelkästään C-kortilla ajettavia, vai saako myös B-korttilainen kuljettaa niitä? Onko jokin erityisen pieni malli, johon riittäisi B-kortti?
Millä ajokortilla jaa ajaa matkailuautoa?
5
1291
Vastaukset
- äskeinen kysyjä
...
- Breakki
Suurinta osaa matkailuautoista saa ajaa B -kortilla, jotkut isoimmat autot vaatii C -kortin mutta näiden osuus autokannasta on varsin pieni.
- C- kortilla???
Kaikki isommat matkailuautot vaativat C-kortin ja niitä on hyvin paljon.
Katso vaan auton perään jos siellä ei ole 100 lätkä niin auto on joko vanha tai yli 3,5 ton. - Käynnyt
C- kortilla??? kirjoitti:
Katso vaan auton perään jos siellä ei ole 100 lätkä niin auto on joko vanha tai yli 3,5 ton.Tuota sataa nyt ei suomessa ole tainnut saada ajaa kun joku 2 vuotta,ehtona on ABS kuljettajan turvatyyny alle 3500kg kokonaispaino.
Alle 3500kg KOKONAISpainoista matkailuautoa saa ajaa B-kortilla.
Tämä opetetaan jo autokoulussa.
Melkein joka merkiltä ja mallilta löytyy autoja molemmista luokista,B-kortilla ajettavista kannattaa huomioida että kantavuus saattaa olla aika pieni. - Breakki
C- kortilla??? kirjoitti:
Katso vaan auton perään jos siellä ei ole 100 lätkä niin auto on joko vanha tai yli 3,5 ton.Ihan totta, että isoimmat autot vaatii C -kortin, mutta niitä ei ole ainakaan Suomessa "hyvin paljoa". Kun käyt kiertelemässä liikkeitäkin, suurin osa eli karkeasti arvioiden yli 90% autoista on alle 3500kg kokonaispainoltaan eli B -kortilla ajettavia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203