Missä kaupungissa, jossa on tietty yliopisto, on halvimmat vuokrat?
Olen vähään tyytyvä, joten missä on käytännössä mahdollisuus tehdä 200-300 euron kämppälöytöjä edes kaupungin laitamilta. Helsingissä ei taida onnistua kämpän vuokraaminen tuohon hintaan.
Missä yliopistokaupungissa halvimmat vuokrat?
8
1305
Vastaukset
- valita yliopisto
Joka kaupungissa voi asua edullisesti, jos tyytyy vähään (opiskelija-asuntosäätiön solu/kaupungin vuokra-asunto kaupungin laidalla/asunto kaukana keskustasta/asunto huonolla alueella).
Tietysti keskimääräiset vuokrien erot yksityisillä markkinoilla ovat melkoiset esimerkiksi Helsinki vs. Turku. Mutta Helsingissäkin voi asua edullisesti mainitsemillani tavoilla. Toisaalta eivät hyvät, isot yksiöt Turun ydinkeskustassakaan nyt aivan ilmaisia ole, joskin nekin jäävät Helsingin yleisestä hintatasosta.
Terveisin Turun yliopistosta Helsingin yliopistoon vaihtava. Ei pitänyt edullinen vuokra Turussa... - mun mielestä myös
Helsinki on toki vuokrien suhteen kallein. Mutta yleensä opiskelujen jälkeiseen työllistymiseen vaikuttaa huomattavan paljon se, onko saanut oman alan työkokemusta jo opiskeluaikana. Omalla alallani, oikeustieteellisessä, Helsinki on ykkönen työpaikkojen määrässä. Täällä vaan asennoidutaan eri tavalla elämään. Suurin osa opiskelijoista käy töissä koko opiskeluaikansa, asuu hyvin, bilettää. Opinnot voivat venyä vähän, mutta CV:ssä on jo hyvin työkokemusta.
- ...
Kuopio, Joensuu, Vaasa ja Rovaniemi on varmaankin halvimpia yliopistokaupunkeja. Ja Lappeenranta myös, jos teknilliset yliopistot lasketaan mukaan.
- dsfsdfsdfsd
Että Joensuussa on syystä tai toisesta älyttömän kalliit vuokrat (siis verrattuna kaupungin kokoon). Keskiverto helposti yli 400e n. 30 m^2 yksiölle. Vedet monesti vielä mittarilla.
- Larppaaaa
Rovaniemelläkin on itse asiassa aika kalliit vuokrat.
Esimerkiksi Oulusta löytyy todennäköisesti sijainti-hintasuhteeltaan huomattavasti edullisempia asuntoja.
Ja mää oon kans kuullu, et Joensuu on aika kallis
- KTY
Täällä Jyväskyläässä maksan 189€uroa kuukaudessa asumisesta. Melko kohtuullinen hinta.
- ihmeestä
Mistä ihmeestä Jyväskylästä olet löytänyt noin edullisen asunnon? Etsinnässä on ensi keväänä edullinen yksiö... ei oikein tietoa mitä kautta kannattaisi hakea.
- Diipadaad
Kyllä Helsingistäkin löytyy halpoja kämppiä osakuntien ja HOAS:n kautta. Esimerkiksi osakuntien useimmat kämpät ovat alle 300 euron. Isoissa kaupungeissa on usein myös helpompaa löytää joku sivuduuni, parhaimmassa tapauksessa opintoja tukeva sivuduuni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465861Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki583266- 1842701
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122544mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132239- 292161
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151906- 161636
- 1481379
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2741261