kuuluuko vaa'an luonteeseen?

Vaakapoika92

Kaverit kysyy voinko olla niin jos sanon ''en'' niin alan tuntemaan heti syyllisyyttä (en halua loukata ketään)jotenka voin yleensä olla kavereiden kanssa. Ja eilenki kaveri oli meillä kylässä niin pitää kysyä kaverilta haluaisiko se syödä jotain meillä jos minä itekin syön muuten alan tuntemaan syyllisyyttä jos minä mässään hänen edessä. Ja sitten myös hymyilen paljon ja vaikka jos kaverin juttu ei olisikaan niin hauska niin pitäähän sille nauraa että kaveria en loukkaisi mutta myös ootan häneltä että hän on myös kiva minulle. (muuten ''katkeroidun'' mutta lepyn tosi nopeasti) (oon tuntenu kaverit 4 vuotta)

11

1725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaakapoika92

Kun olen aina kavereilleni hirveän kiltti sitten he alkavat asua meidän kodissa kun se olisi niitten oma koti ja siitäkös sitten katkeroidun (pääni sisällä) vaikka olen kiltti ulkoisasti kuitenkin. Minua rupeaa ärsyttämään koska he eivät tajua itse että heidän ei pitäisi asua kotonani kuin kotonaan.

• Vaakapoika92

En näytä sitä ärsytystä ulkoisasti pidän sen sisälläni mutta sitten se näkyy ulkoisasti ''katkeroitumisena'' koska minäkään en asu niiden kotona kuin omassa kodissa.

• (^^)

Iän tuoma viisaus kyllä korjaa asian kun maltat odottaa. Syyllisyys hälvenee joka pikku asiassa ja huomaat, ettei sinunkaan tartte olla kaikille aina niin kiltti kun ei muutkaan sitä kuitenkaan ole.

• pamba

Vaa'an kuin muidenkin merkkien edustajien on hyvä oppia elämässä sellainen asia, että se, että ei koskaan sano "ei" ei ole kiltteyttä. Ja ihminen, joka haluaa miellyttää kaikkia ei välttämättä ole kiltti ollenkaan. Tämä on sellainen perusharha, johon ihmiset helposti uskovat, kun tuijotetaan vain omaa napaa. Kiltteys on jotain aivan muuta; se on rehellisyyttä ja aitoa empaattisuutta. Se on toisen ihmisen kokonaisvaltaista ymmärtämistä.

• mitä.

Mä oon kiltti vaik muut ois...

• Vaakapoika92

olen myös huomannut että jotkut ovat kateellisia? mukavuuteni takia.

• ???

Miten se kateellisuus ilmenee

• Vaakapoika92
        ??? kirjoitti:

Miten se kateellisuus ilmenee

haukkuminen, pahat katseet ja kerran eräs kävi päälle ilman syytä :o

• Vaakapoika92
        Vaakapoika92 kirjoitti:

haukkuminen, pahat katseet ja kerran eräs kävi päälle ilman syytä :o

ja selän takana puhumista

• vaakapoika_93

Niinpä! Mulla on ihan sama juttu. Mä oon vaan jotenkin liian kiltti.. ja ärsyttää ku kukaan ei oo koskaan kiitollinen.

• Wani

Kiittämättömyys on maailman palkka.
        Ja kyllähän sen itekin huomaa, oon aivan liian kiltti. Ja sitten kun joskus en olekkaan,
        niin on siinä kavereilla ihmettelemistä.
        Heti kyselemässä mikä vaivaa ja minkä takia oon aivan 'K-otsassa'. hehe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4862
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3523
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1548
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      40
      1413
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1312
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1108
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1027
    Aihe