Suomalainen Hepsakka

pinkoliina

- Mina otta huonekalu mukaan, oli mies inttänyt ja vienyt väkisin kaikki huonekalut, vaikka nainen oli sanonut, että Suomen lain mukaan omaisuus kuuluu naiselle.

No, nainen oli ostanut osamaksulla uudet huonekalut ja samalla vähän muitakin viihdykkeitä ja koti oli jälleen iskukunnossa.
Kirjoituspöydällä oli uusi ompelukone, röyhelöitä ja rimpsuja. Näytti olevan kehkeytymässä uusia verhoja. Oli jenkkisänky, jota voi säädellä mielensä mukaan ja päiväpeitto oli kuin heinäkuinen kukkaniitty.

Hetken ihmettelin, mistä kaikki tuoksut olivat peräisin, kunnes nainen sanoi laittaneensa kukka-aromia taulun taakse. Lisäksi ilmassa tuntui hajua, jota muistin kauan sitten nuuhkaisseensa pikkuruisesta pullosta. Se oli kuin olikin myskin tuoksua!
Makuuhuone tulisi houkuttelemaan mehiläisiä. Nainen itsekin oli hehkeä ja onnellinen tavaroistaan. Hän eli uutta nuoruuttaan, sillä hän vietti viisikymmentävuotissynttäreitään jo muutamia vuosia sitten.

Nainen siirsi hieman ompeluksiaan ja sen alta paljastui iso pinkka suljettuja kirjekuoria, jotka samassa levähtivät lattialle. Niissä oli postimerkit, mutta ei leimoja. Nainen meni polvilleen ja kaapi niitä kiireesti kasaan. Arvatenkin hän oli työntänyt ne sinne kuultuaan ovikellon soivan. Avaamattomissa kirjekuorissa oli miesten nimiä.

Naisella ei ollut tietokonetta, mutta oli alkanut miehen lähdettyä lukea lehtien seuranhakuilmoituksia.
-- Minä olin kirjoittamassa kirjeitä kun soitit ovikelloa, hän sanoi kerättyään kirjeet ja alkaessaan kirjoittaa jotain lehtiöön. Odota kun saan tämän loppuun, niin lähden samaa matkaa kanssasi kun vien nämä postiin, hän sanoi ja kirjoitti kiireesti vielä yhden kirjeen. Saatuaan sen valmiiksi, hän ojensi kirjeen minulle minulle, mutta kun sanoin hänelle, ettei minulla ole silmälasit mukana niin hän luki sen ääneen:

Hyvä Kullervo!

Kai sopii että sinuttelen.

Vastauksena ilmoitukseesi esittelen itseäni.
Olen tumma ja tulinen 45-vuotias tytönhumpukka. Nautin miehen fantasioiden kohteena olemisesta ja niiden toteuttamisesta teen lempiharrastukseni. Vain siinä tulen päteväksi omasta halustani. Pidän tanssimisesta ja ulkomaanmatkoista. Asun kerrostalokaksiossa yksinäni.

Olisi mukava jos olisi joku mies, joka ottaisi vastuuta, ettei naisen tarvitsisi itse maksaa kaikkea. Vaikka käynkin tanssimassa, olen ehdottoman uskollinen. Ei tulisi mieleenkään rikkoa hyvää suhdetta..

Hyvä suhde vaatii molemmilta kovaa yrittämistä ja luottamista toiseen, sekä lupausten pitämistä. Tarkoitin vain vakuuttaa kun sanoit, että et tanssi. Luotathan minuun? Mieheltä odotan vain taloudellisen vastuunsa kantamista.

Vastaathan? Suukottelen jo kirjeessä.

Terveisin Hely Tyrkky
Tyrkyntie 96

- Miltäs tämä vaikuttaa? hän kysyi.
Kun en heti vastannut, hän luki sen varmuuden vuoksi vielä toiseen kertaan, mutta vastasikin samassa itse.
- Menneiden miettimisestä saa vain rupia päähänsä, hän sanoi ja laittoi musiikkia soimaan. Jalka keinui musiikin tahdissa.
Sitten nainen sulki kirjeen, nuolaisi postimerkkiä ja painoi sen kirjekuoren yläosaan. Tuossa vaiheessa hän hyräili jo, sillä hän on optimistinen luonteeltaan, eikä mieti liikoja.
- No niin, tässä on avain. Tuota kaktusta ei tarvitse kastella, mutta muita kukkia kyllä. Luulisin, että tulen ensi viikon torstaina kotiin, hän sanoi ja irrotti avainnipusta yhden avaimen ojentaen sen minulle.

Hetken kuluttua lähdimme ulos täynnä odotusta olevaan, pian vihertyvään kevätmaisemaan. Hän kääntyi takaisin postilaatikolta ja minä jatkoin matkaa kotiini.

3

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äidinkieli hakusessako?

Aivan kamalasti kirjoitusvirheitä. No, kyllä se siitä kun aikansa harjoittelee.

• Haku sessa

Syvällinen analyysi. --- "hakusessako"

• kendal

*Reps.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5775
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      2983
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2238
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1985
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1848
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1569
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1182
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1181
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      75
      1026
    Aihe