Hei kaikki joilla on tai on ollut välilevyn pullistuma! Minulla on ollut n. 2 viikkoa ja ei vielä ole kuvattu eikä edes ajatella vielä leikkausta. Oisin kiinnostunut tietämään, miten hyvin uskallan elää..Kannattaako mielummin levätä mahdollisimman paljon vai koittaa elää normaalia elämää? Voiko tehdä mitään jumppaa ( kun on pientä kipua toisina päivinä ja toisina suurta)? Minkälaisia töitä teillä on ja pystyykö raskasta työtä tekemään pullistuman kanssa jos välttää raskaita nostoja? Kiitos!
välilevy pullistuu
7
3364
Vastaukset
- ++++
makoilemalla ei parane koskaan, kävely tekee hyvää mutta jumpata ei kannata.
itsellä oli pari vuotta sitten sama vaiva olin 3päivää sairaslomalla ja sen jälkeen töihin vaikka kipeää tekikin ja oli vaikea kävellä.- +-+-
Onko sinulla fyysisesti raskas työ? Olit siis töissä ja teki kipeää, mutta miten sen jälkeen? Paraniko itsestään töitä tekemällä vai paheni? Onko leikattu tms?
- Kokenut myös
ei nyt sentään työhön! Itselläni on ainakin työ jossa nostan taakkoja, ei missään nimessä pystyisi eikä saisi tehdä sitä, eikä istua kauaa yms, mietin vaan, että mitä joku voisi pystyä tekemään tätä vaivaa potiessa, itselläni ainakin oli niin hirvittävät tuskat.
Nimenomaan kevyt venyttely oli minulle paras lääke fysioterapeutin ohjeiden mukaisesti sekä roikkuminen. Laita jääpalapussia, jonka kiedot pyyhkeen sisään paljasta ihoasi vasten selän kipeään kohtaan ja makaa sen päällä lattialla jotain 15min ja tee tätä muutamia kertoja päivässä, se auttaa kipuun! - onpi
mullakin.Ollu jo yli 12vuotta.Se tgulee ja menee.Jos joudun paljon nostaan jarasittaan alaselkää se pullistuu taas ulos.Sikkoiun meen fysio hoitoon.Sielä ne venyttää kroppaa jotta pullistuma päsee takas paikoilleen.koti hoito on tosi tärkee eli mc ensy liike sekä korkkiruuvi.Älä missään nimessä hosu töihin menolla.Jos saat sen nyt kunnolla kuntoon elät mukavaa elämää jatkossa.
- pete....
+-+- kirjoitti:
Onko sinulla fyysisesti raskas työ? Olit siis töissä ja teki kipeää, mutta miten sen jälkeen? Paraniko itsestään töitä tekemällä vai paheni? Onko leikattu tms?
2v sitten mulla pullistu välilevy ja nesteet valu hermokanavaan, 3kk jouduin oleen saikulla koska en voinu kävellä ja jos kävelin, kaatuilin kovasta kivusta ja nyt on suht hyvä mutta varovainen pitää olla. kävely on akuutissa tilassa hyvä ja kaikenlainen jumppakin kunhan ei hermo rasitu liikaa
- taas vaihteeks
pete.... kirjoitti:
2v sitten mulla pullistu välilevy ja nesteet valu hermokanavaan, 3kk jouduin oleen saikulla koska en voinu kävellä ja jos kävelin, kaatuilin kovasta kivusta ja nyt on suht hyvä mutta varovainen pitää olla. kävely on akuutissa tilassa hyvä ja kaikenlainen jumppakin kunhan ei hermo rasitu liikaa
juu tämän saman kokenut moneen kertaan. Nyt menossa 4 viikko ja tänään oli liki pahin päivä tämän iskiaksen aikana. (ei tosin lähellekään niin paha kuin muina päivina) ja syy tähän on taas selvä jouduin istumaan ja ajamaan autoa pitkät tovit. Yritin tämän jälkeen näitä mackenzejä mutta nyt ei kyllä auttanut vaan vain pahensi. Se mikä minulla auttaa on kävely, pyöräily tai joku muu kevyt liikunta. Venyttelyjäkään ei kannata vetää kyllä kipurajaan ja vaikka tuo mackenzien on minulla joskus auttanut niin tänään vain pahensi tilannetta varmaankin juuri sen takia että venyttelin uhallakin vaikka kipua tuntuu. Nyt tein 1 tunnin kävelylenkin jossa ensimmäiset 10 minuuttia tuskaa
seuraavat 20 helpompaa ja loput 30 minuuttia lähes kivutonta. Ainoa vaan että kun aamulla herään niin tiedän että taas mennään kun notredamen kellonsoittaja kunnes saa vähän käveltyä. Jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin tätä tulee kestämään 2-4 kuukautta.
- emäntä 47 v.
mulla oli n.4 kk issias ja säteily vasempaan jalkaterään asti. söin paljon lääkkeitä ,pääsin
magneettikuvaukseen ja pullistuma oli 4-5 välis.
sitten taas odottelin ja viimein sain leikkausajan, kun uloste tuli alle tietämättä.
nyt leikattiin viikko sitten nukutuksessa. haava
9 cm pitkä, vielä on vähän jalassa tunnottomuutta, mut kipu hävis mitä nyt haavasta
on kipuja. ei saa istua paljon ja makuulle meno ja ylösnousu vie tekee kipeää. toipuminen kestää
2-3 kk. kyykkiä ei saa ja kävellä pitää.. ei saa
jäädä sängynpohjalle makoilemaan .. fysioterapeutilta sain jumppaohjeet . kyllä olen
todella kiitollinen kun leikkasivat. hermo oli
vaurioitunut, joten en tiedä, palautuuko koskaan
aivan ennalleen. kivut ovat poissa. joskus pullistuma ei palaudu ja joutuvat leikkaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241