Hei!
Paljonkohan saisin äitiyspäivärahaa, vanhempainrahaa, ja kotihoidontukea työttömänä yksinhuoltajana? Minulla ei ole "viimeisintä" työpaikkaa, vaan olen hoitanut lapsiani kotona pitkään ja viimeiset vuodet ollut työttömänä työnhakijana pääsääntöisesti.
Yritin katsoa KELAn sivuilta, mutten saanut oikein tolkkua.
Jos jollain olisi varma tieto, olisi kiva. :)
Kiitos!
tahtoo
5
542
Vastaukset
- selviää
Hei!
Kaikki nämä kelan korvaukset perustuvat veroitettaviin tuloihisi viime vuodelta (tai kahdelta viime vuodelta).
voit itse laskea korvausten määrän näiden summien perusteella jotka löydät verotodistuksistasi vuosilta 06 ja 05!
toiv. sait jotain tolkkua!- tarkentaa
Hei, kiitti sulle vastauksesta. Luulen että se olisi minun tapauksessani se vahimmäismäärä kuitenkin, eli mikähän on se vahimmäismäärä? Montako euroa / pv.? Jos tuohon vielä löytyisi vastaus, niin olisin kiitollinen. :)
- rv 33+4
tarkentaa kirjoitti:
Hei, kiitti sulle vastauksesta. Luulen että se olisi minun tapauksessani se vahimmäismäärä kuitenkin, eli mikähän on se vahimmäismäärä? Montako euroa / pv.? Jos tuohon vielä löytyisi vastaus, niin olisin kiitollinen. :)
moi ... minulle tuli kelalata vähän aikaa sit paperit. olen ollut työttömänä kauan eikö siis mitään erikoisia tuloja, vain se työttömyyspäiväraha. ja nyt kun tuun saamaan sitä pienintä äippärahaa. se on 24e. ja risat päivä. siis vähän pienempi kun se työttömyysraha. ja sithän sää saat siihen vielä lapslisän ja yksinhuoltaja rahan. mää en sitä saakkaan kun ex- maksaa sen mulle ite. ollaan tehty semmonen sopimus et mää en sitä hawe ja hän maksaa sit 200e. per laps ja kuukausi.
- mä vaan
Hei!
Itselläni on ajankohtasena noiden tukien hakeminen ja sain neuvolasta kelan tuki-oppaan. NÄin siinä sanotaan tulottomien tuista:
"Jos hakija ei saat työtulojensa perusteella äitiys-, isyys-,, tai vanhempainrahaa, hänelle maksetaan päivärahaa 15,20 euroa arkipäivältä."
"Yksinhuoltajalle maksetaan jokaisesta lapsesta lapsilisään yksinhuoltajakorotusta 36,60 euroa/kk"
Lapsilisä on verotonta tuloa.
Että semmosta- kiittää :)
No nyt sain jo jotain tolkkua, mutta mitenkähän tuossa edellinen oli saanut 24 ja risat sitä tukea, vaikka työtön?
Mutta jos siinä oppaassa sanotaan, että 15,20 euroa, niin kai se niin on.
Kiitos teille avusta ja onnellista odotusta! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138