Herkkutattien paistaminen

Apua mulle

Elämäni ensimmäiset tatit kerätty,nyt tarvis neuvoa et kuinka kauan niitä pannulla pitäisi siivuina paistaa,et kypsiä olisivat. Sitkistyykö jos liikaa paistaa? Ensi pyhänäkin taas sieneen joten neuvokaahan viisaammat tattien ruoaksi valmistamista

6

27991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paistan

vain sen aikaa että neste haihtuu melko vähiin.Ei kuitenkaan kokonaan.Sienet ovat ainakin minun mielestä pahaimmillaan kun ovat vähän kosteita("limaisia").

• Tatt

Itse paistan noin 1 cm paksuisia viipaleita runsaassa voissa noin 1 min/puoli. Tatti on paras kun sen jättää kosteaksi ja pinnalle hyvää suolaa ja myllystä hieman mustapippuria, nam. Unohtakaa kermat ja sipulit.

• Apua mulle
        Tatt kirjoitti:

Itse paistan noin 1 cm paksuisia viipaleita runsaassa voissa noin 1 min/puoli. Tatti on paras kun sen jättää kosteaksi ja pinnalle hyvää suolaa ja myllystä hieman mustapippuria, nam. Unohtakaa kermat ja sipulit.

Kiitos neuvoistanne,vinkkejä otan vielä mielelläni vastaan. Siis paistelen sieniä muutaman minuutin puoleltaan,siivuja meinaan. Ja jos jauhoja ja kermaa laitan,sitten pidempään.

• paistaminen

oliiviöljyssä. Pannu kuumaksi. Puolen cm:n suikaleita. Mustapippuria ja suolaa. Vajaa puoli minuuttia puoleltaan. Ei missään tapauksessa kannata paistaa nesteitä ulos. Kokeile. Siis tämä toimii vain herkkutateilla, ei esim. punikkitateilla.

• www67

Pitääkö alapuolelta se itiöosa poistaa. Itse en poistanut ja meni kamalan limaiseksi ja mustaksi. Roskiin heitin.

• elätapaitteesSienil

Eli herkkutatit eivät tummu pannulla. Sen siis tekevät vain punikit. Mene kurssille tai jonkun harrastajan oppiin. Kerää mitä tatteja hyvänsä niin se mainitsemasi itiöosa joutaa poistaa; pelkkää vettä se on (ei siis myrkyllistä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1408
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      59
      1311
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      161
      1301
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      64
      1165
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1121
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      937
    7. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      245
      913
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      54
      897
    9. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      893
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      81
      862
    Aihe