Elämäni ensimmäiset tatit kerätty,nyt tarvis neuvoa et kuinka kauan niitä pannulla pitäisi siivuina paistaa,et kypsiä olisivat. Sitkistyykö jos liikaa paistaa? Ensi pyhänäkin taas sieneen joten neuvokaahan viisaammat tattien ruoaksi valmistamista
Herkkutattien paistaminen
6
28386
Vastaukset
- paistan
vain sen aikaa että neste haihtuu melko vähiin.Ei kuitenkaan kokonaan.Sienet ovat ainakin minun mielestä pahaimmillaan kun ovat vähän kosteita("limaisia").
- Tatt
Itse paistan noin 1 cm paksuisia viipaleita runsaassa voissa noin 1 min/puoli. Tatti on paras kun sen jättää kosteaksi ja pinnalle hyvää suolaa ja myllystä hieman mustapippuria, nam. Unohtakaa kermat ja sipulit.
- Apua mulle
Tatt kirjoitti:
Itse paistan noin 1 cm paksuisia viipaleita runsaassa voissa noin 1 min/puoli. Tatti on paras kun sen jättää kosteaksi ja pinnalle hyvää suolaa ja myllystä hieman mustapippuria, nam. Unohtakaa kermat ja sipulit.
Kiitos neuvoistanne,vinkkejä otan vielä mielelläni vastaan. Siis paistelen sieniä muutaman minuutin puoleltaan,siivuja meinaan. Ja jos jauhoja ja kermaa laitan,sitten pidempään.
- paistaminen
oliiviöljyssä. Pannu kuumaksi. Puolen cm:n suikaleita. Mustapippuria ja suolaa. Vajaa puoli minuuttia puoleltaan. Ei missään tapauksessa kannata paistaa nesteitä ulos. Kokeile. Siis tämä toimii vain herkkutateilla, ei esim. punikkitateilla.
- www67
Pitääkö alapuolelta se itiöosa poistaa. Itse en poistanut ja meni kamalan limaiseksi ja mustaksi. Roskiin heitin.
- elätapaitteesSienil
Eli herkkutatit eivät tummu pannulla. Sen siis tekevät vain punikit. Mene kurssille tai jonkun harrastajan oppiin. Kerää mitä tatteja hyvänsä niin se mainitsemasi itiöosa joutaa poistaa; pelkkää vettä se on (ei siis myrkyllistä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään1065271Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen553385Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,802755Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621388Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp3091303Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?261243Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1121116Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2371098- 491090
- 461060