Kauan lämpöily jatkuu

altistuksen loputtua?

Oletteko kärsineet pienestä lämpöilystä kun olette säännöllisesti olleet vauriorakennuksessa (esim. työpaikka, asunto)? Jos niin, kauan kesti, että lämpöily lähti pois, kun pääsitte sieltä kokonaan pois?

8

816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksiani

Lämpöily liittyy useimmiten homealtistukseen. Kotini on todettu homeettomaksi. Jos lämpöilen kotonani, niin mietin:
      1) mitä olen viimeksi hankkinut eli minkä tavaran mukana on voinut tulla homeita kotiin
      2) missä kävin ennen lämpöilyä ja sopiiko lämpöilyn alku tuohon käyntiin eli voiko rakennus olla homeessa (tai missä perheenjäsenet ovat käyneet)
      3) kuka kävi meillä ennen lämpöilyn alkamista eli onko vieras tuonut homeita vaatteissaan ja hiuksissaan
      4) onko varastosta tuotu jotain homekodin tavaroita puhdistettuna => onko puhdistus ollut riittämätön

Näistä yleensä joku tärppää. Sitten vaan siivousta, siivousta ja siivousta sekä pyykinpesua, vaikkei yhtään huvittaisi tai jaksaisi. Näillä konstein on yleensä helpottanut. Ennen siivoamista lämpöily voi kestää päiväkausia.

• pikku Myy

Minulla oli kaksi vuotta lämpöilyä - koko ajan. Se alkoi töissä, jossa sairastuin, ja jatkui vielä pitkään sen jälkeen kun olin päässyt sieltä pois. Vielä kolmen vuoden jälkeen minulle tulee helposti niitä, ja minulle on annettu "febris residivans"-diagnosia (tistuva kuumeilu).

Nykyään ne liittyvät taas yhä selkeämmin tiettyihin altistus-tilanteisiin, mutta jos olen todella sairas ne vaan jatkuvat niinkuin itsestään. Saan niitä myös todella helposti, esim. postista (koska oman kaupungin Postissa on hometta).

• sairastellut

Se riippuu siitä, mitä home on ehtinyt kehossasi aiheuttaa. Jos on jäänyt jokin sairaus, sitä lämpöilyä voi jatkua vuosia. Itse sain muun muassa keuhkoihin jonkin limakalvotulehduksen - ei astma - ja jollen käyttäisi säännöllisesti sisäänhengitettävää lääkettä - flixotide discuss - lämpöilisin yhä, vaikka altistumisestani on aikaa jo lähes 10 vuotta.

Toivottavasti sinulle ei ole tullut mitään sairautta. Jollei ole, niin eiköhän se lämpöily lopu jossain vaiheessa.

• työpisteeni

on ollut jo yli vuoden nk.homeeton. Sitä ennen lämpöily oli jatkuvaa. Nyt saan lämpöilyoireet jos haistan homeen esim. vanhoja papereita. Kesälomalla kävin metsässä ja oli oikein mukavaa mutta ihoon iski mustelmia ja yleistila tuttu flunssaisuus. Minulla ei todettu työterveyslaitoksella ammattitautia,tosin tutkimukset tehtiin vuosia sitten. Olkaa hyvät ihmiset varovaisia jos lämpöily jatkuvaa, tämän hetkinen tilanteeni on että minulla on tällä viikolla leikkuutupa-aika varattu syynä olkapäävaiva joka alkoi kuukausia kestäneen lämpöilyn aikana.

• mrr passenger

on lämpöilyä jatkunut viime joulukuusta asti. Muutimme homekämpästä pois alkukesästä ja vieläkin lämpöä on koko ajan n. 37.0 - 37.1. Mielestäni tämä lämpöily on yksi ikävimmistä homeoireista. Koko ajan tosi vetämätön olo ja väsyttää hirveästi. Onko muuten lämpöilyn ehkäisemikseksi saatavana jotain lääkitystä?

• normaalilämpösi?
        mrr passenger kirjoitti:

on lämpöilyä jatkunut viime joulukuusta asti. Muutimme homekämpästä pois alkukesästä ja vieläkin lämpöä on koko ajan n. 37.0 - 37.1. Mielestäni tämä lämpöily on yksi ikävimmistä homeoireista. Koko ajan tosi vetämätön olo ja väsyttää hirveästi. Onko muuten lämpöilyn ehkäisemikseksi saatavana jotain lääkitystä?

Normaalilämpöni on 36,6, ja olo on suht OK vielä 37,1:ssä, mutta 37,2:ssa on jo selkeästi kipeä ja huono olo. Tosin sukupuoli voi vaikuttaa tähän, naisilla lämpötila voi vaihdella sen 0,5 astetta kuukautiskierron takia.

• pikku Myy
        normaalilämpösi? kirjoitti:

Normaalilämpöni on 36,6, ja olo on suht OK vielä 37,1:ssä, mutta 37,2:ssa on jo selkeästi kipeä ja huono olo. Tosin sukupuoli voi vaikuttaa tähän, naisilla lämpötila voi vaihdella sen 0,5 astetta kuukautiskierron takia.

Minun lämpöni on 36,1-36,2. Todella sairas ja voimaton oli jo kun se nuosee 37,0-37,1.

Yleensä 0,5 heittoja ei haittaa ollenkaan. Ja naisena voin todeta, että se lämpö joka vaihtelee kuukautiskierron mukaan ei tunnu samalta kuin homeelta saatu kuume. Eihän se urheilunkaan aikana, kun lämpö kehossamme normaalisti nousee, tuota sellaista sairasta oloa.

• Normaalilämpösi?
        pikku Myy kirjoitti:

Minun lämpöni on 36,1-36,2. Todella sairas ja voimaton oli jo kun se nuosee 37,0-37,1.

Yleensä 0,5 heittoja ei haittaa ollenkaan. Ja naisena voin todeta, että se lämpö joka vaihtelee kuukautiskierron mukaan ei tunnu samalta kuin homeelta saatu kuume. Eihän se urheilunkaan aikana, kun lämpö kehossamme normaalisti nousee, tuota sellaista sairasta oloa.

Sitä tarkoitin edellisessä viestissäni, että minulla 0,5 asteen lämmönnousu ei vielä tee huonoa oloa, mutta 0,6 asteen nousu tekee jo selvästi sairaan ja voimattoman olon, eli on epänormaalia lämmönnousua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe