odottaa sylit avoinna:) Sain äsken putsattua Kanttarellit, orakkaat ja käävät. Onpa hyvä mieli=) t. väsynyt mutta onnellinen.
Sienimetsät!!
13
1168
Vastaukset
- on tarkoitettu
lehmille,inhoittavia limaisia lötköjä,hyi.
käävästä?
- namisuku
on mieto sieni. Sitä voi käyttää kaikkiin mahdollisiin sieniruokiin, lapsillekkaan ei ole liian voimakasarominen. Itse tein "pihvejä" mausteina suola ja pippuri, tietysti jokaisen maun mukaan. Mene googleen ja kirjoita sienen nimi, siellä on paljon ohjeita:)
Herkutteluhetkiä! namisuku kirjoitti:
on mieto sieni. Sitä voi käyttää kaikkiin mahdollisiin sieniruokiin, lapsillekkaan ei ole liian voimakasarominen. Itse tein "pihvejä" mausteina suola ja pippuri, tietysti jokaisen maun mukaan. Mene googleen ja kirjoita sienen nimi, siellä on paljon ohjeita:)
Herkutteluhetkiä!En tunne sieniä, enkä osaa laittaa sieniruokia. Ja sienistä voi tulla kihti.
- namisuku
miljoona kirjoitti:
En tunne sieniä, enkä osaa laittaa sieniruokia. Ja sienistä voi tulla kihti.
kyllä ja ei tule kihtiä, heh.
namisuku kirjoitti:
kyllä ja ei tule kihtiä, heh.
Ostan kaupasta tatin makuista valmista creme fraichea ja lämmitän siitä sienikastikkeen pihville. Sellaisen osaan tehdä.
- susa51
Kiva että sienet on taas kerran tulleet. Se on hyvä harrastus ja monenlaista hyvää niistä voi tehdä. Olen löytänyt kanttarelleja ja tatteja, haperoita. Syksyllä ilmestyy suppilovahverot tietyille paikoilleen.
Saimme ystävieni kanssa uskomattoman suuren saaliin mustia torvisieniä ja kanttarelleja viikonloppuna. Mustia torvisieniä ei kukaan meistä ollut pitkään aikaan löytänytkään ja nyt saimme herkutella senkin edestä.
Päätimme vertailun vuoksi valmistaa molemmista sakean kermakastikkeen ja totesimme yksimielisesti, että kanttarelli hävisi vertailun. Uusia perunoita suoraan maasta ja sienikastiketta ym. herkkuja, onneksi energiaakin kului kesäisissä puuhissa. Kyllä kesä on ihanaa aikaa, varsinkin aurinkoisina päivinä Suomessa. ;))- yökehrääjä
ovat erinomaisia myös kuivattuina, samoin kyllä monet muutkin sienet. Torvisieni ohuena on oivallinen kuivattava ilman kuivuriakin, kuivauslämmön pitää olla vain hyvin alhainen. Erityisesti silloin, kun sieniä on paljon, kuivailen niitä, sillä ne säilyvät hyvinä ja aromikkaina useammankin vuoden.
Onpa ihanaa, että saimme taas sienivuoden!
- kypsyy
päivällä poimituista sienistä valmistettu uunimunakas. Ihana tuoksu, vesi jo kielellä.
- ruoka-aika siellä
mut ei oo mun murheeni ;-))
- sitä yöllä
ruoka-aika siellä kirjoitti:
mut ei oo mun murheeni ;-))
syöty, maistettiin vain iltakahvin kera.
Tulipa älyttömän hyvää.
- ovat,,,,,,,,
eilen ja tänään käytiin metsässä, mutta ei niitä sieniä ihan pilvein pimein ole.
Aika matkat harpottiin , että saatiin saalista.
Mutta mustikoita poimin poimurillisen siinä sivussa, että sain piirakkaa. Nam:)
Vai sienet lehmille, on niillä muutakin syötävää, kuin meidän herkkusuitten sienet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041