nykyisin ahdistukseen ja pk oireisiin liian helposti?Toki tää on sellanen sairaus että vaikea sitä on toisen ihmisen pään sisään mennä,mutta tuntuu että nykyään heti ollaan antamassa reseptiä käteen.Itse kävin viime talvena lekurilla koska oli sellanen outo "ahdistava" fiilis mitä ei ole koskaan aikaisemmin ollut.Mitään nimeä en oireilleni saanut,mutta sain 20mg sepram kuurin ja 0,5mg alproxia.Sepram autoi pahimman yli,mutta ei tuonut 100% normaalia oloa.Alproxia ei ole koskaan tarvinnu käyttää,paitsi kerran otin testi mielessä yhden eikä vaikuttanu mitenkään.Tuntuu vaan että ainakin noita työpaikka lääkäreitä ei kiinnosta kun menee valittamaan jotain psyykkisiä oireita.Heti vaan resepti käteen ja pihalle.Nyt lopetin sepramin käytön muutama viikko sitten ja olo on ihan OK.Toivon että ei enää ikinä tarvitsisi mitään mielialalääkkeitä käyttää.
Saako
3
449
Vastaukset
- tuputetaan nykyään
todella edesvastuuttomasti melkein vaivaan kuin vaivaan, masis, ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö ovat loppujen lopuksi samasta lähteestä kumpuavia vaivoja.
Kun on kyvytön käsittelemään stressitekijöitä, jää hyökkää/pakene reaktio päälle ja joutuu "kuolemanodotustilaan", tässä yhteydessä autonomisen hermoston ylikiihottuminen aiheuttaa nämä oireet.
Lääkitys vain siirtää useimmiten tilanteen hallintaan ottoa, jos on hyvä terapeutti ja nopea oppimiskyky, noista kaikista pääsee eroon yhden istunnon aikana ja saa työkalut millä niiden uusiutumisen voi estää ikman lääke- tai muuta terapiaa.- on saatavilla
Kerroppas minkälainen se istunto olisi, missä sellaisen voisi pitää ja kenen kanssa. Olen valmis näiden pitkäaikaisten oireiden kanssa heti sellaiseen. Ei auttanut vaikka en syönytkään lääkkeitä, väitän, että asiat monimutkaistuivat. Kamala kierre, se pitää katkaista tehokkaasti.
- tarkoittamaani
on saatavilla kirjoitti:
Kerroppas minkälainen se istunto olisi, missä sellaisen voisi pitää ja kenen kanssa. Olen valmis näiden pitkäaikaisten oireiden kanssa heti sellaiseen. Ei auttanut vaikka en syönytkään lääkkeitä, väitän, että asiat monimutkaistuivat. Kamala kierre, se pitää katkaista tehokkaasti.
terapiaa tukevassa muodossa (coaching) eili valmennusterapia, siinä pyritään antamaan potilaalle keinot ongelmien ratkomiseksi ilman varsinaista traumoje etsimistä ja läpikäymistä.
Kyseessä on kehoterapia, lymfa- tai vyöhyketerapia tai sitten EMDR, jota arvelen tehokkaimmaksi. Itse käytän ENDR-tekniikkaa oman pääni suhteen ja olen löytänyt joitakin käsittelemättömiä traumoja jotka olen saanut uskoakseni käsiteltyä siinä tilanteessa.
Käytän myös tästä johdettua omaa menetelmää masennuksen ja ahdistuneisuuden katkaisemiseen kun ne yrittävät pukata päälle, sekä paniikkien ehkäisyyn ja unilääkkeenä.
EMDR-yhdistyksen sivut josta löytyy terapeutteja.
http://www.emdr.fi/yhdistys.html
Yleistä tietoa traumojen vaikutuksesta kehoon ja hiukan miten kehon kautta voidaan vaikuttaa näihin häiriöihin.
http://www.introspekt.fi/artikkelit/traumojen_vaikutus_kehoon.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv322403Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491914- 271559
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025