aven kierrokset kylmänä

Marja.S

Millaset kierrosnopeudet kuuluu ollakkaan uudessa avensiksessa(-04 )kauan kestää kierrokset pyörivä n.1800kier./min hiukan lämmittyä putoaa 1700-1600 ja noin. 3-4min alkaa tippua normaaliin,eikä edes ilmastointi ole päällä????

16

6764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tav

      itselläni sama homma kone 1,8

      • normaalia

        ei kylmällä eikä lämpimällä. Olisi kamala auto automattilaatikolla tuollainen, joutuisi aina pitämään toista jalkaa jarrulla.


    • kaikki kunnossa

      Ei kait se voi noin mennä edes toyotassa. Eri merkkiä ajavana minulla on ilmastoinnilla n.900 r/min ja ilman 700 r/min - kesät ja talvet.

      Ja ei muka toyotissa vikaa.

      • Marja.S

        Siis kylmänä kun auto otetaan tallista kierrokset on n.1800,normaali lämpötilassa ihan ok! Kauan vaan kestää tippua noi kierrokset ja niiku sanoin kesällälläkin kun auto on seissyt yön yli,ja kun aamusti starttaa kierrokset on 1800 ja siitä tippuu moottorin lämpötilan mukaan alaspäin.Mitään vikakoodeja ei ilmesty kojetauluun.


      • ihan tolkuttomasti
        Marja.S kirjoitti:

        Siis kylmänä kun auto otetaan tallista kierrokset on n.1800,normaali lämpötilassa ihan ok! Kauan vaan kestää tippua noi kierrokset ja niiku sanoin kesällälläkin kun auto on seissyt yön yli,ja kun aamusti starttaa kierrokset on 1800 ja siitä tippuu moottorin lämpötilan mukaan alaspäin.Mitään vikakoodeja ei ilmesty kojetauluun.

        No kyllä palaa bensaa älyttömästi, jos nuo kierrokset on normaalia toyotalla. Lisäksi ei liene kovin miellyttävää kuskillekaan, autohan huutaa ihan apua, kun kylmää moottoria noin runnutetaan. Täytyy varmaan ruveta syksymmällä oikein seuraamaan toyotien lähtöä kadunvarsilta kylmemmillä keleillä.

        Ei taida japanilainen tehdä kummoisia talvitestejä, jos ei pysy kylmänä käynnissä kuin kaasu kolmanneksen päällä.


      • håål
        Marja.S kirjoitti:

        Siis kylmänä kun auto otetaan tallista kierrokset on n.1800,normaali lämpötilassa ihan ok! Kauan vaan kestää tippua noi kierrokset ja niiku sanoin kesällälläkin kun auto on seissyt yön yli,ja kun aamusti starttaa kierrokset on 1800 ja siitä tippuu moottorin lämpötilan mukaan alaspäin.Mitään vikakoodeja ei ilmesty kojetauluun.

        Itsellä diesel ave,kylmänä kierrokset korkealla lämmetessä laskee normaaliin.Jos laitat puhaltimen moottorin 0 asentoo kierrokset pysyy normaalina,vaikka moottori on vielä kylmä.


    • Seppo ärR.

      Kysymys on ominaisuudesta ja huonosta selaisesta. Samasta ominaisuudesta kärsii ainakin myös corollan 1,6. Tämä tarpeetoman suuri joutokäynti tuhlaa bensaa lyhyessä ajossa ihan törkeitä määriä. Ainakaan vuosimalliin -2006 saakka avea/corollaa ei voi suositella ajoon joka sisältää paljon pieniä pyrähdyksiä. Nämä liian korkeat tyhjäkäyntikierrokset kostautuvat nimenomaa lyhyissä ajorupeamissa kesät talvet. Matka-ajon kulutus voi olla ihan kohtuullinen, mutta jo 20 km lyhyttä ajoa nostaa keskikulutuksen uudelle litraluvulle.

      • kyyno

        Siellä ne säätää kierrokset kohdalleen.


      • Kysytty on
        kyyno kirjoitti:

        Siellä ne säätää kierrokset kohdalleen.

        Kylmäkäynnistyskierroksia ei voi säätää. On kysytty kahdestakin paikasta. Jossakin yksilössä ongelma on pahempi kuin josakin toisessa. Omassani kierrokset nousee n 1600 ja erään tuttavan yksilössä 1800 tasolle. Näillä 30 asteen helteillä saa tosissaan pähkäillä miksi joutokäynti pitää olla näin korkealla monta kertaa päivässä. Jostakin syystä ongelma ei vaivaa 1,4 litran moottoreita vaikka 1,6 on vain stroukattu versio 1,4:stä. Kai näissä on erilaiset ohjelmat.


      • missäkin?
        Kysytty on kirjoitti:

        Kylmäkäynnistyskierroksia ei voi säätää. On kysytty kahdestakin paikasta. Jossakin yksilössä ongelma on pahempi kuin josakin toisessa. Omassani kierrokset nousee n 1600 ja erään tuttavan yksilössä 1800 tasolle. Näillä 30 asteen helteillä saa tosissaan pähkäillä miksi joutokäynti pitää olla näin korkealla monta kertaa päivässä. Jostakin syystä ongelma ei vaivaa 1,4 litran moottoreita vaikka 1,6 on vain stroukattu versio 1,4:stä. Kai näissä on erilaiset ohjelmat.

        Esimerkkinä uusi Avensis 2,0. Kun käynnistää, on kierrosluku 1800. Kun peruuttaa sen jälkeen 10 m parkkiruudusta, on tyhjäkäynti enää 1000 kierrosta. Siis ei mikään ongelma.


      • Anonyymi
        missäkin? kirjoitti:

        Esimerkkinä uusi Avensis 2,0. Kun käynnistää, on kierrosluku 1800. Kun peruuttaa sen jälkeen 10 m parkkiruudusta, on tyhjäkäynti enää 1000 kierrosta. Siis ei mikään ongelma.

        Onko tämä oikeesti ominaisuus vai onko joku vika?
        Tuntuu kummalliselta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä oikeesti ominaisuus vai onko joku vika?
        Tuntuu kummalliselta

        Ominaisuus! Varmistaa nopean lämpenemisen, hyvän voitelun ja tehokkaan latauksen, jolloin myös akku pysyy paremmin kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ominaisuus! Varmistaa nopean lämpenemisen, hyvän voitelun ja tehokkaan latauksen, jolloin myös akku pysyy paremmin kunnossa.

        Aamulla pistin auton käyntiin niin kierrokset oli 1600 pakkasta -5. Putsasin ikkunat jäästä, auton istuessani kierrokset lähellä 2000. Kummallinen ominaisuus, näinkö uskallan auton ostaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulla pistin auton käyntiin niin kierrokset oli 1600 pakkasta -5. Putsasin ikkunat jäästä, auton istuessani kierrokset lähellä 2000. Kummallinen ominaisuus, näinkö uskallan auton ostaa .

        Lisään vielä ...Mikään sähkölaite ei ollu päällä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä ...Mikään sähkölaite ei ollu päällä..

        2000 on parempi kierrosluku kylmälle moottorille kuin 800 johtuen nopeammasta lämpenemisestä ja paremmasta voitelusta. Samoin akun kannalta on parempi mitä nopeammin käynnistyksessä kulutettu virta palautetaan siihen. Lisäksi juuri kylmänä sähköä tavallisesti kulutetaan eniten kaikkiin lämmittimiin, jolloin on parempi, että virta tulee kokonaan laturista eikä akkua pureta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2000 on parempi kierrosluku kylmälle moottorille kuin 800 johtuen nopeammasta lämpenemisestä ja paremmasta voitelusta. Samoin akun kannalta on parempi mitä nopeammin käynnistyksessä kulutettu virta palautetaan siihen. Lisäksi juuri kylmänä sähköä tavallisesti kulutetaan eniten kaikkiin lämmittimiin, jolloin on parempi, että virta tulee kokonaan laturista eikä akkua pureta.

        Miten toi toimii automaatti avensiksessa, eikö se lähde heti liikkeelle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      54
      2771
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      125
      2050
    3. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      92
      1758
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      162
      1339
    5. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

      Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      73
      1321
    6. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      61
      1235
    7. Tiedän että käyt täällä

      Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      69
      1112
    8. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      63
      1080
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

      Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      73
      1049
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

      Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      33
      997
    Aihe