aven kierrokset kylmänä

Marja.S

Millaset kierrosnopeudet kuuluu ollakkaan uudessa avensiksessa(-04 )kauan kestää kierrokset pyörivä n.1800kier./min hiukan lämmittyä putoaa 1700-1600 ja noin. 3-4min alkaa tippua normaaliin,eikä edes ilmastointi ole päällä????

16

7124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tav

      itselläni sama homma kone 1,8

      • normaalia

        ei kylmällä eikä lämpimällä. Olisi kamala auto automattilaatikolla tuollainen, joutuisi aina pitämään toista jalkaa jarrulla.


    • kaikki kunnossa

      Ei kait se voi noin mennä edes toyotassa. Eri merkkiä ajavana minulla on ilmastoinnilla n.900 r/min ja ilman 700 r/min - kesät ja talvet.

      Ja ei muka toyotissa vikaa.

      • Marja.S

        Siis kylmänä kun auto otetaan tallista kierrokset on n.1800,normaali lämpötilassa ihan ok! Kauan vaan kestää tippua noi kierrokset ja niiku sanoin kesällälläkin kun auto on seissyt yön yli,ja kun aamusti starttaa kierrokset on 1800 ja siitä tippuu moottorin lämpötilan mukaan alaspäin.Mitään vikakoodeja ei ilmesty kojetauluun.


      • ihan tolkuttomasti
        Marja.S kirjoitti:

        Siis kylmänä kun auto otetaan tallista kierrokset on n.1800,normaali lämpötilassa ihan ok! Kauan vaan kestää tippua noi kierrokset ja niiku sanoin kesällälläkin kun auto on seissyt yön yli,ja kun aamusti starttaa kierrokset on 1800 ja siitä tippuu moottorin lämpötilan mukaan alaspäin.Mitään vikakoodeja ei ilmesty kojetauluun.

        No kyllä palaa bensaa älyttömästi, jos nuo kierrokset on normaalia toyotalla. Lisäksi ei liene kovin miellyttävää kuskillekaan, autohan huutaa ihan apua, kun kylmää moottoria noin runnutetaan. Täytyy varmaan ruveta syksymmällä oikein seuraamaan toyotien lähtöä kadunvarsilta kylmemmillä keleillä.

        Ei taida japanilainen tehdä kummoisia talvitestejä, jos ei pysy kylmänä käynnissä kuin kaasu kolmanneksen päällä.


      • håål
        Marja.S kirjoitti:

        Siis kylmänä kun auto otetaan tallista kierrokset on n.1800,normaali lämpötilassa ihan ok! Kauan vaan kestää tippua noi kierrokset ja niiku sanoin kesällälläkin kun auto on seissyt yön yli,ja kun aamusti starttaa kierrokset on 1800 ja siitä tippuu moottorin lämpötilan mukaan alaspäin.Mitään vikakoodeja ei ilmesty kojetauluun.

        Itsellä diesel ave,kylmänä kierrokset korkealla lämmetessä laskee normaaliin.Jos laitat puhaltimen moottorin 0 asentoo kierrokset pysyy normaalina,vaikka moottori on vielä kylmä.


    • Seppo ärR.

      Kysymys on ominaisuudesta ja huonosta selaisesta. Samasta ominaisuudesta kärsii ainakin myös corollan 1,6. Tämä tarpeetoman suuri joutokäynti tuhlaa bensaa lyhyessä ajossa ihan törkeitä määriä. Ainakaan vuosimalliin -2006 saakka avea/corollaa ei voi suositella ajoon joka sisältää paljon pieniä pyrähdyksiä. Nämä liian korkeat tyhjäkäyntikierrokset kostautuvat nimenomaa lyhyissä ajorupeamissa kesät talvet. Matka-ajon kulutus voi olla ihan kohtuullinen, mutta jo 20 km lyhyttä ajoa nostaa keskikulutuksen uudelle litraluvulle.

      • kyyno

        Siellä ne säätää kierrokset kohdalleen.


      • Kysytty on
        kyyno kirjoitti:

        Siellä ne säätää kierrokset kohdalleen.

        Kylmäkäynnistyskierroksia ei voi säätää. On kysytty kahdestakin paikasta. Jossakin yksilössä ongelma on pahempi kuin josakin toisessa. Omassani kierrokset nousee n 1600 ja erään tuttavan yksilössä 1800 tasolle. Näillä 30 asteen helteillä saa tosissaan pähkäillä miksi joutokäynti pitää olla näin korkealla monta kertaa päivässä. Jostakin syystä ongelma ei vaivaa 1,4 litran moottoreita vaikka 1,6 on vain stroukattu versio 1,4:stä. Kai näissä on erilaiset ohjelmat.


      • missäkin?
        Kysytty on kirjoitti:

        Kylmäkäynnistyskierroksia ei voi säätää. On kysytty kahdestakin paikasta. Jossakin yksilössä ongelma on pahempi kuin josakin toisessa. Omassani kierrokset nousee n 1600 ja erään tuttavan yksilössä 1800 tasolle. Näillä 30 asteen helteillä saa tosissaan pähkäillä miksi joutokäynti pitää olla näin korkealla monta kertaa päivässä. Jostakin syystä ongelma ei vaivaa 1,4 litran moottoreita vaikka 1,6 on vain stroukattu versio 1,4:stä. Kai näissä on erilaiset ohjelmat.

        Esimerkkinä uusi Avensis 2,0. Kun käynnistää, on kierrosluku 1800. Kun peruuttaa sen jälkeen 10 m parkkiruudusta, on tyhjäkäynti enää 1000 kierrosta. Siis ei mikään ongelma.


      • Anonyymi
        missäkin? kirjoitti:

        Esimerkkinä uusi Avensis 2,0. Kun käynnistää, on kierrosluku 1800. Kun peruuttaa sen jälkeen 10 m parkkiruudusta, on tyhjäkäynti enää 1000 kierrosta. Siis ei mikään ongelma.

        Onko tämä oikeesti ominaisuus vai onko joku vika?
        Tuntuu kummalliselta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä oikeesti ominaisuus vai onko joku vika?
        Tuntuu kummalliselta

        Ominaisuus! Varmistaa nopean lämpenemisen, hyvän voitelun ja tehokkaan latauksen, jolloin myös akku pysyy paremmin kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ominaisuus! Varmistaa nopean lämpenemisen, hyvän voitelun ja tehokkaan latauksen, jolloin myös akku pysyy paremmin kunnossa.

        Aamulla pistin auton käyntiin niin kierrokset oli 1600 pakkasta -5. Putsasin ikkunat jäästä, auton istuessani kierrokset lähellä 2000. Kummallinen ominaisuus, näinkö uskallan auton ostaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulla pistin auton käyntiin niin kierrokset oli 1600 pakkasta -5. Putsasin ikkunat jäästä, auton istuessani kierrokset lähellä 2000. Kummallinen ominaisuus, näinkö uskallan auton ostaa .

        Lisään vielä ...Mikään sähkölaite ei ollu päällä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä ...Mikään sähkölaite ei ollu päällä..

        2000 on parempi kierrosluku kylmälle moottorille kuin 800 johtuen nopeammasta lämpenemisestä ja paremmasta voitelusta. Samoin akun kannalta on parempi mitä nopeammin käynnistyksessä kulutettu virta palautetaan siihen. Lisäksi juuri kylmänä sähköä tavallisesti kulutetaan eniten kaikkiin lämmittimiin, jolloin on parempi, että virta tulee kokonaan laturista eikä akkua pureta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2000 on parempi kierrosluku kylmälle moottorille kuin 800 johtuen nopeammasta lämpenemisestä ja paremmasta voitelusta. Samoin akun kannalta on parempi mitä nopeammin käynnistyksessä kulutettu virta palautetaan siihen. Lisäksi juuri kylmänä sähköä tavallisesti kulutetaan eniten kaikkiin lämmittimiin, jolloin on parempi, että virta tulee kokonaan laturista eikä akkua pureta.

        Miten toi toimii automaatti avensiksessa, eikö se lähde heti liikkeelle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      85
      8050
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      6074
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5557
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5486
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4730
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2488
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      33
      2196
    8. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1339
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1334
    10. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      44
      1180
    Aihe