Autoasiaa..taas.

NoName1

Olenpa täällä aikaisemmin kommentoinut auton hankinnasta invaliditeetin perusteella, ja suositellut yhdeksi varteenotettavaksi vaihtoehdoksi tuontiautoa, mistä saa samalla lailla verohuojennuksen kuten suomesta ostetusta uudesta autosta.

Tulipa mieleen että olen itse lähdössä tuonne saksanmaalle viikon kuluttua reissuun, ja jos jollakulla on tarvetta autolle, niin voin pientä korvausta vastaan etsiä ja tuoda yhden auton mukanani. Jeesaan sitten myös tarvittaessa papereiden yms.kanssa Suomessa.

Lisätietoja ja puhelinnumeron saa ässäpostilla.
[email protected]

6

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auto???

      Meinasitko itsellesi hakea auton? Jos haet niin minkälaisen? Itsellä ei ole tarvetta uuteen autoon ku tuli tänä vuona laitettua. Uteliaisuuttani kyselen :)

      • Vaihdoin juuri keväällä myös autoa. Myin vanhan suoraan pois ja ostin uuden..Suomesta.
        Joku voisi sanoa että teen päinvastoin mitä opetan...;)

        Harkitsin kyllä nytkin vakaasti hakea auton Saksasta, koska aikaisempaa kokemusta tuomisesta on kertynyt.
        Etsin 03-04 vuoden diesel farmari Audi A4:sta. Mulle tulee kuitenkin sen verran kilometrejä vuosittain(n.40tkm), että Suomikaupasta haettu uusi auto oli järkevämpi vaihtoehto. Euroopastahan uutta ei kannata/voi hakea.

        Myöskään em.mainitun vuosimallien A4:sten automaattivaihteisto olisi ollut ns.multitronic, mistä asiantuntijat antoivat huonoa palautetta kestävyyden suhteen, ja koska vuosittainen kilometrimäärä on korkea, olisi mahdolliset ongelmatkin olleet pian vastassa. DSG kun on saatavilla Audiin vasta 05-vuodesta eteenpäin(muistaakseni) ja olisi mennyt yli budjetin..

        Joten päädyin saman konsernin Skoda Octavia diesel Farmariin ja sillä DSG-laatikolla...ihan mukava.

        Kuten olen aikaisemmissa viesteissä maininnut, auton tuonti ulkomailta (Saksa/Ruotsi)kannattaa silloin jos tarve on uudehkolle keskikokoiselle tai isommalle eurooppalaiselle autolle ja saa autoveron huojennuksen (Suomen vastaavan käytetyn hintaluokka 20-25t eur niin saa täyden hyödyn verohuojennuksesta). Varsinkin silloin jos budjetti sallisi ostaa Suomesta vain uuden pikkuauton.


      • japanilaisen
        NoName1 kirjoitti:

        Vaihdoin juuri keväällä myös autoa. Myin vanhan suoraan pois ja ostin uuden..Suomesta.
        Joku voisi sanoa että teen päinvastoin mitä opetan...;)

        Harkitsin kyllä nytkin vakaasti hakea auton Saksasta, koska aikaisempaa kokemusta tuomisesta on kertynyt.
        Etsin 03-04 vuoden diesel farmari Audi A4:sta. Mulle tulee kuitenkin sen verran kilometrejä vuosittain(n.40tkm), että Suomikaupasta haettu uusi auto oli järkevämpi vaihtoehto. Euroopastahan uutta ei kannata/voi hakea.

        Myöskään em.mainitun vuosimallien A4:sten automaattivaihteisto olisi ollut ns.multitronic, mistä asiantuntijat antoivat huonoa palautetta kestävyyden suhteen, ja koska vuosittainen kilometrimäärä on korkea, olisi mahdolliset ongelmatkin olleet pian vastassa. DSG kun on saatavilla Audiin vasta 05-vuodesta eteenpäin(muistaakseni) ja olisi mennyt yli budjetin..

        Joten päädyin saman konsernin Skoda Octavia diesel Farmariin ja sillä DSG-laatikolla...ihan mukava.

        Kuten olen aikaisemmissa viesteissä maininnut, auton tuonti ulkomailta (Saksa/Ruotsi)kannattaa silloin jos tarve on uudehkolle keskikokoiselle tai isommalle eurooppalaiselle autolle ja saa autoveron huojennuksen (Suomen vastaavan käytetyn hintaluokka 20-25t eur niin saa täyden hyödyn verohuojennuksesta). Varsinkin silloin jos budjetti sallisi ostaa Suomesta vain uuden pikkuauton.

        Itse ostin mazda3:n ja olen ollut ainakin tältä osin tyytyväinen niin automaattiin kuin yleensä koko autoon. Ennen oli pösö ja siinä ei ollut muuta kuin vikoja. Talvisin varsinkin. Ja jos en nyt väärin muista, niin taitaa mazda olla ainut japanilainen auto joka tehdään edelleen Japanissa. Ja Japanissa tehdyt autot ovat tunnetusti luotettavia. Mitä nyt vähän meinaa ruoste kukkia mutta toivottavasti ei enää uusissa :D

        Itselläniki kävi keväällä tuo Saksasta tuotu auto mielessä mutta päädyin kuitenkin Suomesta hankittuun tuliterään.


      • NoName1 kirjoitti:

        Vaihdoin juuri keväällä myös autoa. Myin vanhan suoraan pois ja ostin uuden..Suomesta.
        Joku voisi sanoa että teen päinvastoin mitä opetan...;)

        Harkitsin kyllä nytkin vakaasti hakea auton Saksasta, koska aikaisempaa kokemusta tuomisesta on kertynyt.
        Etsin 03-04 vuoden diesel farmari Audi A4:sta. Mulle tulee kuitenkin sen verran kilometrejä vuosittain(n.40tkm), että Suomikaupasta haettu uusi auto oli järkevämpi vaihtoehto. Euroopastahan uutta ei kannata/voi hakea.

        Myöskään em.mainitun vuosimallien A4:sten automaattivaihteisto olisi ollut ns.multitronic, mistä asiantuntijat antoivat huonoa palautetta kestävyyden suhteen, ja koska vuosittainen kilometrimäärä on korkea, olisi mahdolliset ongelmatkin olleet pian vastassa. DSG kun on saatavilla Audiin vasta 05-vuodesta eteenpäin(muistaakseni) ja olisi mennyt yli budjetin..

        Joten päädyin saman konsernin Skoda Octavia diesel Farmariin ja sillä DSG-laatikolla...ihan mukava.

        Kuten olen aikaisemmissa viesteissä maininnut, auton tuonti ulkomailta (Saksa/Ruotsi)kannattaa silloin jos tarve on uudehkolle keskikokoiselle tai isommalle eurooppalaiselle autolle ja saa autoveron huojennuksen (Suomen vastaavan käytetyn hintaluokka 20-25t eur niin saa täyden hyödyn verohuojennuksesta). Varsinkin silloin jos budjetti sallisi ostaa Suomesta vain uuden pikkuauton.

        vammaisen autotarve täyttyy persoonallisesti hopeanhohtoisella toyota korollalla tai viel pienemmällä yariksilla. Vaikka saksanmaalta saa paalausjonosta halvalla käytettyjä keskisuuria autoja, niiden ylläpito voi tulla kalliiksi harvemmalla niissä mitään takuuta ole, pelkät vakuutusmaksut voivat olla jossain bmw m5 touringissa :) aika kovat ja huolloista ja muista käyttökustannuksista puhumattakaan. Hulppeehan se olis, mutta pitänee tyytyä rouvan relluun.


      • kanosmn kirjoitti:

        vammaisen autotarve täyttyy persoonallisesti hopeanhohtoisella toyota korollalla tai viel pienemmällä yariksilla. Vaikka saksanmaalta saa paalausjonosta halvalla käytettyjä keskisuuria autoja, niiden ylläpito voi tulla kalliiksi harvemmalla niissä mitään takuuta ole, pelkät vakuutusmaksut voivat olla jossain bmw m5 touringissa :) aika kovat ja huolloista ja muista käyttökustannuksista puhumattakaan. Hulppeehan se olis, mutta pitänee tyytyä rouvan relluun.

        täyty..

        Kaikki vampit eivät ajele yksistään, tai vaimon kanssa kylätiellä 10tkm vuodessa..Monella vammmaisella voi olla lapsia varusteineen kuljetettavana(omia tai toisten) jolloin autoksi ei se nissanmikra enää oikein riitä. Myöskin työ tai harrastukset voivat vaatia suurempaa autoa, tai diisseliä. Sitäpaitsi se Yaris on melko kallis auto kuitenkin, vaikka onkin ns."pikkuauto", taitanee se hinta hipoa 20t eur, korolla kolkuttelee 25t eur..(ainakin au-tomaatteina)


        Suomen alahaiseksi jäänyt autoveron palautus suhteessa uusien autojen hinnan nousuun on vaikuttanut sen että vampit ostavat vain "pikkuautoja"
        Raaka fakta on kuitenkin se uuden Suomi-auton takuu, se on tärkeä asia.

        Mutta ostavat tavalliset kansalaisetkin käytettyjä autoja, ulkomailta ja Suomesta. Vammaisellehan annetaan mahdollisuus saada siihen vielä autoveron alennuskin, kunhan tuo sen ulkomailta.

        Sitkeässä on käsitys että sakemanneilta tuodaan vain 300hp ökypemaria tai mersua..;) Kylläpä siellä on tarjolla sitä tavallista foorttia, volvoa, volsua ja jopa toijotaa(joiden ylläpitokulut ovat normaalilla tasolla). Jos tavallinen(terve) suomipoika/tyttö ostaa Suomesta vaikkapa käytetyn Ford Mondeon, oikein liikkeestä, niin se takuu taitaa olla sen 3kk, jos on..Ulkomailta tuodussa ei takuuta itsetuotuna ole, mutta eipä se muutaman vuoden vanha auto sinä aikana vielä taida oireilla.

        Kuten olen maininnut, tuontiauto on vain yksi vaihtoehto,auto pitäisi olla ostaa käyttötarpeen, kokoluokan ja budjetin mukaan..ei pelkästään sen takia kun se on uusi ja halpa.

        Heh, pikku väittely piristää päivää..;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe