Siis siinähän se kysymyskin jo tuli, mutta vähän tarkennusta silti;
Eli olen raskaana ja olen lopettanut tupakoinnin. Nyt toivon ukonkin lopettavan, koska haisee mun mielestä ällöttävälle, hyi, tervalle ja tunkkaselle.
Hän kyllä välttää polttamista minun läsnäollessani eikä polta edes omalla parvekkeellamme vaan talon ulkopuolella.
Purskuttelee myös suutaan jotta haju lähtisi pois, mutta silti semmoinen tupakan haju jää, itse lopettaneena kyllä tiedän sen hajun ja maun suussa. hyi.
MITEN VIEROTTAA
10
640
Vastaukset
- kun näytin
kirjasta miehelleni mitä kaikkea miehen tupakointi voi sikiööe aiheuttaa vaikka mies polttaa raskausaikana,tai sinä aikana kun yritetään saada lapsi...siitä oli tosi hyvää tietoa vau kirjasta saadussa kalenterissa.katsos jos löydät jotain asiasta osoitteesta www.vauvanodotus.fi.
en oel varma mutta sieltä pitäis löytyä ainakin jotain samaa sisältöä kun mitä siinä kalenterissani luki,ja tosiaan se sai mieheni lopettaa tupakoimisen jopa työpaikalla=) tosin hän ei ole koskaan ollut "kunnon" polttaja,et vaan työpaikalla on polttanut,et ehkä siinä mielessä helpompi oli mun miehelle,jos omasi on kovinkin riippuvainen tupakasta!? mut lukekaa jos vaan löytyy=)- siinä olikin
vain tietoa siitä kalenterista.kysy siitä neuvolasta ens kerralla!
- rkv 24
Onko vähä idioottimaista pelotella sillä asialla mitä miehen tupakointi aiheuttaa sikiölle? Että mä vihaan teitä ylihysteerisiä odottelijoita.
- täällä
rkv 24 kirjoitti:
Onko vähä idioottimaista pelotella sillä asialla mitä miehen tupakointi aiheuttaa sikiölle? Että mä vihaan teitä ylihysteerisiä odottelijoita.
vaikuttaa olevan sinä! poltatte varmaan kumpikin,ihan sama! hyvät vanhemmat teistä tulee!!
onko se ylihysteeristä jos näyttää ertikkeleita? ylihysteeristä on jos siitä hysterisoituu!! - tyhmyydellä
rkv 24 kirjoitti:
ei rajaa?
onko se pelottelemista jos isäle näyttää hyödyllisiä artikkeleita?
usko pois,minä vihaan ylihysteerisiä odottajia,varmaan enemmän kun sinä,mut ei tuo nyt ole hysteeristä, ymmärrän että voi olla sinulle hankala ymmärtää jos ei oma miehesi näytä mitään kiinnostusta raskauteesi ja sikiönne hyvinvointiin,siltä ainakin vaikuttaa jos tollanen neuvo on sun mielestä hysteeristä.
Kaikille raskausasiat eivät ole "yks hailee"!
- vähän
Käske valitsemaan joko sinä ja vauva tai tupakka. Sinä tiedät jo miltä tupakoiva haisee tupakoimattomalle. Lapselle se haisee vieläkin pahemmalta.
- ........
mä en exän kaa onnistunut,ja nyt saan saikata,kun se tapaa nuorinta lastamme,ja nuorimman vaatteet haisee sen jälk. ihan tupakalle.itse en polta,eikä uusi miehenikään...
- ex-tupakoija
KUin miehen oma päätös. Sen jälkeen voi sitten tukea.
Teillä sinänsä positiivista, että välttelee tupakointia läsnä ollessasi. Eli varmaan vois lopettaakin, jos joku kannustais. - oo helppoa
varsinkaan, jos mies ei ite oikeesti halua lopettaa. Vaikea se on aikusta miestä pakottaa lopettamaan tupakointia, mut ihan hyvä on kertoa tupakoinnin vaikutuksesta sikiöön ja pieniin lapsiin ja eihän se terveellistä oo aikuisillekkaan!
Meillä mies lopetti ihan omasta tahdosta pari kuukautta sen jälkeen, ku selvis et oon raskaana. Ja oli kuitenki polttanu säännöllisesti yli 10 vuotta, et helppoa se ei oo ollu, mut on pystyny oleen polttamatta nyt jo 4 kuukautta. Muistuttelin kyllä sillon ku vielä poltti, et kuin pahalle se haisee, eikä oo yhtään kivaa... ja nyt kerron kuin kiva on ku voi olla toisen vieressä, eikä haise yhtään pahalle. :)
Tsemppiä sulle, toivottavasti saat miehen tajuamaan tupakoinnin haitat ja lopettamisen tärkeyden, muuten on kyllä vaikea saada toista lopettamaan.- asiallisia...
no mutta vähän otan minäkin keskusteluun osaa. Itse en tupakoi mutta mies kyllä, ja paljon. Kyllä hän tietää että se on epäterveellistä ja haluaisi lopettaa vauvan takia, mutta välillä se lopettaminen on tosi vaikeaa.
Enkä ala itse painostamaan, tuollaisten päätösten on lähdettävä ihan itsestä käsin liikkeelle. Jos siinä toinen ryhtyy kyttäämään niin ei tee kuin hallaa lopettamiselle.
Ajatus kyllä tupakanhajuisesta isästä vauvaa hoitamassa on ikävä, mutta eiköhän miehenikin sen tiedä. Odottelen vaan ja toivon, että onnistuu. Sitten kun vauva syntyy, teen selväksi ettei lähelläkään vauvaa polteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261