Raivostunut Digiaikaan

Eilinen päivä meni kokonaan digiaikaan siirtymisessä. Perheessä kaks telkkaria. Toissa tavallinen digiboxi ja toiseen hankittiin tallentava (Tallentava dvd kun jää pakolla käyttökelvottomaksi). Miten ihmeessä ohjeet voi olla noin epäselvät...

Perusdigiboxiin en saa liitettyä VHS-videoita, jostain syystä..

Toiseen puolestaan en saa tallennusominaisuutta käyttöön, herjaa ettei ole valtuuksia.... Kenelläkö ne valtuudet sitten on??? Muutenkin koko käytyttöön otto tökki. Monta kertaa piti kokeilla. Toimi, mutta kun sammutit virran, niin ei enää toiminukkaan...

Tarkottaako tämä nyt sitä, että kun maksan ensin tv-luvan, ostan kalliit digiboxit niin vielä joudun pyytämään hintavan asentajan paikalle?

Syvältä koko homma, muutenkin kapinoin vastaan pakko digiboxien ostamista

10

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjpp

      Itse heittäisin mäkeen koko digisysteemin, hyvin ollaan pärjätty tähänkin asti ilman. Ihmisille tungetaan pakkosyötöllä noita bokseja, muuten ei näy kanavat.
      Meillä joudutaan ostaan kolme digiboksia, hurraa vaan mitä rahan menoa. Kaikenlaisia mainoksiakin telkassa pyörii, että kuinka helppoa on asentaa digiboksi - tässä se taas nähtiin, ettei todellakaan ole. Itse inhoan kaikkia vempeleitä, kun aina jossain tökkii.

    • serop1

      Meille ei tule minkäänlaista digiboksia eikä osteta. Töllökin päätti tehdä yhteistyösopimuksen irti ja ajateltiin,e ttä ei osteta, kun ei sieltä mitään katottavaa tule edes... Katotaan nyt kuinka kauan kestää ennen kuin ostetaan boksi ja tv.. Nykyään, kun ttä ostaessa ei teidä, että kuinka kauan mikäkin tekniikka on vielä voimassa ja mikä sitten tulee olemaan lopullinen stantardi...

    • Meillä vanha telkka pössähti tossa pariviikkoa sitte, ostettiin uusi taulu-TV, jossa sisäänasennettu diki, ja liikkeestä tingittiin, että tulevat samaan hintaan asettamaan kaikki säädöt kohdalleen....

      • uma töistä

        saloran digi telkku. Hyvin on pelannut. Telkku tuotiin kotiin ja itse haki kanavat.


      • uma töistä kirjoitti:

        saloran digi telkku. Hyvin on pelannut. Telkku tuotiin kotiin ja itse haki kanavat.

        Toi on Samsung, siinä oli joku korttitasku systeemi joka piti virittää ite ja sitte halusin nuo ikivanhat videot siihen vielä liittää,
        kun mulla on varmaan sata vanhaa koiranäyttely video-kasettia, niitä on mukava aina joskus katella...ja muistella...


      • Sikra kirjoitti:

        Toi on Samsung, siinä oli joku korttitasku systeemi joka piti virittää ite ja sitte halusin nuo ikivanhat videot siihen vielä liittää,
        kun mulla on varmaan sata vanhaa koiranäyttely video-kasettia, niitä on mukava aina joskus katella...ja muistella...

        on ihania. Noita näyttelyvideoita katselee mielellään aina uudelleen ja uudelleen.

        Onko hyvä kuva uudessa telkussa??


      • umalehtinen kirjoitti:

        on ihania. Noita näyttelyvideoita katselee mielellään aina uudelleen ja uudelleen.

        Onko hyvä kuva uudessa telkussa??

        No arvaa vaan mitä on katsoa 42 tuuman kuvaa, melkein on kuin elokuvissa, ja todella terävä hyvä kuva, ja hyvät värit...Vitsi kyllä on varmaan mahtavaa kattoa noita näyttelyvideoita isosta ruudusta.....kunhan tässä kerkiää.


      • Sikra kirjoitti:

        No arvaa vaan mitä on katsoa 42 tuuman kuvaa, melkein on kuin elokuvissa, ja todella terävä hyvä kuva, ja hyvät värit...Vitsi kyllä on varmaan mahtavaa kattoa noita näyttelyvideoita isosta ruudusta.....kunhan tässä kerkiää.

        Katselu nautinto on ihan eri luokkaa kuin ennen. Vaikka meillä ei ole taulutelkkua, niin olemme aina olleet telkuissa tarkkoja, ja ennen digi aikaa meillä oli 32 tuuman laajakuva telkku ja sen sitten vaihdoimme tuohon digi saloraan.
        Teemasta tulee mielenkiintoisia ohjelmia aina silloin tällöin.


      • umalehtinen kirjoitti:

        Katselu nautinto on ihan eri luokkaa kuin ennen. Vaikka meillä ei ole taulutelkkua, niin olemme aina olleet telkuissa tarkkoja, ja ennen digi aikaa meillä oli 32 tuuman laajakuva telkku ja sen sitten vaihdoimme tuohon digi saloraan.
        Teemasta tulee mielenkiintoisia ohjelmia aina silloin tällöin.

        Juu Teemalta tulee hyviä vanhoja elokuviakin...


    • issu56

      edes mokomaa härveliä hankkinut, vaan odottelen siihen kun poikani tulee ja haetaan sitte yhdessä...onpahan sitte se asentajakin omasta takaa, eikä tarvi mun ruveta hermoilemaan, että miksi hitossa en tajua siitä ja siitä ohjeesta hevon kukkuakaan ;=)).

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe