Raivostunut Digiaikaan

Eilinen päivä meni kokonaan digiaikaan siirtymisessä. Perheessä kaks telkkaria. Toissa tavallinen digiboxi ja toiseen hankittiin tallentava (Tallentava dvd kun jää pakolla käyttökelvottomaksi). Miten ihmeessä ohjeet voi olla noin epäselvät...

Perusdigiboxiin en saa liitettyä VHS-videoita, jostain syystä..

Toiseen puolestaan en saa tallennusominaisuutta käyttöön, herjaa ettei ole valtuuksia.... Kenelläkö ne valtuudet sitten on??? Muutenkin koko käytyttöön otto tökki. Monta kertaa piti kokeilla. Toimi, mutta kun sammutit virran, niin ei enää toiminukkaan...

Tarkottaako tämä nyt sitä, että kun maksan ensin tv-luvan, ostan kalliit digiboxit niin vielä joudun pyytämään hintavan asentajan paikalle?

Syvältä koko homma, muutenkin kapinoin vastaan pakko digiboxien ostamista

10

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjpp

Itse heittäisin mäkeen koko digisysteemin, hyvin ollaan pärjätty tähänkin asti ilman. Ihmisille tungetaan pakkosyötöllä noita bokseja, muuten ei näy kanavat.
      Meillä joudutaan ostaan kolme digiboksia, hurraa vaan mitä rahan menoa. Kaikenlaisia mainoksiakin telkassa pyörii, että kuinka helppoa on asentaa digiboksi - tässä se taas nähtiin, ettei todellakaan ole. Itse inhoan kaikkia vempeleitä, kun aina jossain tökkii.

• serop1

Meille ei tule minkäänlaista digiboksia eikä osteta. Töllökin päätti tehdä yhteistyösopimuksen irti ja ajateltiin,e ttä ei osteta, kun ei sieltä mitään katottavaa tule edes... Katotaan nyt kuinka kauan kestää ennen kuin ostetaan boksi ja tv.. Nykyään, kun ttä ostaessa ei teidä, että kuinka kauan mikäkin tekniikka on vielä voimassa ja mikä sitten tulee olemaan lopullinen stantardi...

• Meillä vanha telkka pössähti tossa pariviikkoa sitte, ostettiin uusi taulu-TV, jossa sisäänasennettu diki, ja liikkeestä tingittiin, että tulevat samaan hintaan asettamaan kaikki säädöt kohdalleen....

• uma töistä

saloran digi telkku. Hyvin on pelannut. Telkku tuotiin kotiin ja itse haki kanavat.

• uma töistä kirjoitti:

saloran digi telkku. Hyvin on pelannut. Telkku tuotiin kotiin ja itse haki kanavat.

Toi on Samsung, siinä oli joku korttitasku systeemi joka piti virittää ite ja sitte halusin nuo ikivanhat videot siihen vielä liittää,
        kun mulla on varmaan sata vanhaa koiranäyttely video-kasettia, niitä on mukava aina joskus katella...ja muistella...

• Sikra kirjoitti:

Toi on Samsung, siinä oli joku korttitasku systeemi joka piti virittää ite ja sitte halusin nuo ikivanhat videot siihen vielä liittää,
        kun mulla on varmaan sata vanhaa koiranäyttely video-kasettia, niitä on mukava aina joskus katella...ja muistella...

on ihania. Noita näyttelyvideoita katselee mielellään aina uudelleen ja uudelleen.

Onko hyvä kuva uudessa telkussa??

• umalehtinen kirjoitti:

on ihania. Noita näyttelyvideoita katselee mielellään aina uudelleen ja uudelleen.

Onko hyvä kuva uudessa telkussa??

No arvaa vaan mitä on katsoa 42 tuuman kuvaa, melkein on kuin elokuvissa, ja todella terävä hyvä kuva, ja hyvät värit...Vitsi kyllä on varmaan mahtavaa kattoa noita näyttelyvideoita isosta ruudusta.....kunhan tässä kerkiää.

• Sikra kirjoitti:

No arvaa vaan mitä on katsoa 42 tuuman kuvaa, melkein on kuin elokuvissa, ja todella terävä hyvä kuva, ja hyvät värit...Vitsi kyllä on varmaan mahtavaa kattoa noita näyttelyvideoita isosta ruudusta.....kunhan tässä kerkiää.

Katselu nautinto on ihan eri luokkaa kuin ennen. Vaikka meillä ei ole taulutelkkua, niin olemme aina olleet telkuissa tarkkoja, ja ennen digi aikaa meillä oli 32 tuuman laajakuva telkku ja sen sitten vaihdoimme tuohon digi saloraan.
        Teemasta tulee mielenkiintoisia ohjelmia aina silloin tällöin.

• umalehtinen kirjoitti:

Katselu nautinto on ihan eri luokkaa kuin ennen. Vaikka meillä ei ole taulutelkkua, niin olemme aina olleet telkuissa tarkkoja, ja ennen digi aikaa meillä oli 32 tuuman laajakuva telkku ja sen sitten vaihdoimme tuohon digi saloraan.
        Teemasta tulee mielenkiintoisia ohjelmia aina silloin tällöin.

Juu Teemalta tulee hyviä vanhoja elokuviakin...

• issu56

edes mokomaa härveliä hankkinut, vaan odottelen siihen kun poikani tulee ja haetaan sitte yhdessä...onpahan sitte se asentajakin omasta takaa, eikä tarvi mun ruveta hermoilemaan, että miksi hitossa en tajua siitä ja siitä ohjeesta hevon kukkuakaan ;=)).

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe