Hei! Olemme matkustamassa loppukuusta Budapestiin ja opaskirjoja kohteesta on lueskeltu ahkerasti. Jostain luin, että parlamenttitaloon olisi englannaksikin opastettuja kierroksia sesonkiaikaan päivittäin. Onkos kukaan käynyt tuollaisella opastetulla kierroksella? Entäs oopperan opastetut kierrokset? Onko kellään niistä mitään tietoa? Kaikki tieto olisi tervetullutta.
Parlamenttitalo ja ooppera
5
796
Vastaukset
- Budassa käynyt
Parlamenttitaloon on opastettuja kierroksia. Liput kierroksille myydään aamulla klo 8 Parlamenttitalon edessä olevasta kioskista. Sitten ip pääset kierrokselle.
En ollut aamuvirkku ja mennyt jonottamaan lippuja, en siis käynyt talossa sisällä.
Oopperassa on tietääkseni valokuvaus kielletty- Budapestin sillat
mä lähetinkin sähköpostia Unkarin matkailutoimistoon ja sain sieltä vastauksen koskien tuota Parlamenttitaloa. Sen mukaan opastettuja kierroksia on englanniksi joka päivä klo 10, 12 ja 14. EU-maiden kansalaisille ei ole pääsymaksua (muille ulkomaalaisille liput ovat 2300 forinttia, opiskelijoille 1150 forinttia). Liput voi hankkia tunti 15 min ennen kierrosta. Lisäksi sähköpostiviestissä luki puh. numerot, joista voi tiedustella vierailuja välttäen pitkät jonot.
- Budapestin sillat
Budapestin sillat kirjoitti:
mä lähetinkin sähköpostia Unkarin matkailutoimistoon ja sain sieltä vastauksen koskien tuota Parlamenttitaloa. Sen mukaan opastettuja kierroksia on englanniksi joka päivä klo 10, 12 ja 14. EU-maiden kansalaisille ei ole pääsymaksua (muille ulkomaalaisille liput ovat 2300 forinttia, opiskelijoille 1150 forinttia). Liput voi hankkia tunti 15 min ennen kierrosta. Lisäksi sähköpostiviestissä luki puh. numerot, joista voi tiedustella vierailuja välttäen pitkät jonot.
"Liput voi hankkia tunti 15 min ennen kierrosta."
Korjaus tuohon edelliseen: siis 15 MIN ennen kierrosta; ei 1 h 15 min ennen! Sorry huolimattomuus. - B. käynyt
Budapestin sillat kirjoitti:
Asiat ovat muuttuneet sitten toukokuun. Silloin lippuja myytiin aamukahdeksalta.
http://www.parlament.hu/parl_en.htm
tässä on Parlamentin vierailun tiedot. EU kansalaiset ilmaiseksi sisään, muista passi mukaan.
Oopperatalon kierros on joka päivä klo. 15.00 ja klo 16.00 alkaen (englantia, saksaa, ranskaa, tavallaan)
http://www.operavisit.hu/english/index.html
Hinta on 2.500 HUF eli n. 10 EUR
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908546Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424748Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414421Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit462623Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.991500- 401306
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441256Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641162Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391160Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671100